Buell 1125 R Turbo?

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Nu har den i alla fall rastats på en tävling. Den går inte riktigt bra än, varvar bara upp till 8500 rpm och rödmarkeringen börjar vid 10500 rpm:va

Nåja, den går i alla fall någorlunda men var väldigt svårkörd med full effekt från start... Tror jag måste göra något åt det med en laddtrycksstyrning... Tidkort som läggs ut något motvilligt nedan:

Vårgårda_2.jpg

Jag måste också fixa så att den går rent och byta vevtrigger. Försökte få dit en Honeywell GT1 men den ville inte trigga på mitt tandhjul mer än 1 gång per varv. Den reagerade på de två bortfrästa tänderna på mitt 36-2 hjul som ser ut som nedan:

665615.jpg

Det blir nya tag inför nästa tävling på Kjula den 10-11 Juni, förbättringspotential finns ju definitivt hos både hoj och förare:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
väldigt svårkörd med full effekt från start...

Det är ju en vanesak. Växla så fort framhjulet kommer upp så slipper man slå av. Youtube'a på hasenfrasen så hittar du min 340 hästars bandit utan laddtrycksstyrning - annat än högerhanden. För mig, inte full gas förrän på treans växel.

Triggers - någon lär väl ha gjort något likande som funkar? Vad kör du med för avstånd till sensorn? GT1'an verkar vara begränsad till 3600 rpm. Installerad på kamaxeln blir det då max 7200 rpm.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Har varit ganska inaktiv här ett längre tag. Dock så har bygget fortsatt och jag har numera bytt till en Link Atom ECU.
Fick problem med att ventilshimsen hoppade loss på avgasventilerna när den gick mot varvstopp så jag lyckades rasa motorn på detta sätt två gånger förra sommaren. Jobbar på en lösning av detta så att jag kan koncentrera mig på att köra hojen i stället:tummenupp

Jag hade också problem med att kopplingen släppte över 1 bars laddtryck så det åker på en egenutvecklad lock-up till denna säsong.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Nytt jobb så jag tvingas bo i gurkstan under veckorna. Ingen som har en mekplats över så jag får i hop hojen till första tävlingen?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top