Buell 1125 R Turbo?

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Flertalet pers jag känner har vart nöjda med denna i bilar. Verkar funka mkt. bra så får den bara plats på hojen är det nog bara att köra på :tummenupp Dock har jag ingen koll på hur den lirar med ditt sprut, bör undersökas innan evt. köp såklart.

Har nyligen läst hela tråden, grymt bygge!! Fortsätt posta många uppdateringar tack :yoparty:tummenupp
 
Last edited:

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Tack för svaret Jack!! Det blir nog en Dash2 snart men ska få i gång sprutet först tänkte jag.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Tog bort batteriet och vips så fanns det plats för sprutet :tummenupp

DTA_1.jpgDTA_2.jpg

Hmmm, vänta nu.. hur får jag i gång hojjen:va:)

Kanske man skulle placera batteriet framför motorn:smasha
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kanske man skulle placera batteriet framför motorn:smasha

Mellan framgaffelbenen?
sps8-1.jpg
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Mellan framgaffelbenen?
Tja, varför inte:va Jag har ju börjat gå i från originalutförandet på hojen nu så det kan ju funka! Ska kolla lite mer på om jag kan få till en smutt batterilåda framför motorn först så vikten kommer lågt och långt fram. Jag är rädd att detta bygge kommer att urarta snart:)
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Hehe..

En Buell är inte det lättaste att bygga om när man behöver plats. Vill minnas att min 1125CR var det mest kompakta bygge jag skådat. Byta tändstift var ett projekt!

Mycket fin tråd, jag har följt den sedan du startade!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Du får bygga en liten kärra bakom och ha batteri på :D
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Det är bara en lång tand på främre avgaskammen, vet inte riktigt varför den tror att det är så många tänder??
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Du har inte möjlighet att mäta trigger-signal samt ecu'ns matningsspänning med oscilloskop? Har du gemensam (en enda) jordpunkt på hojen, isf var? Provat med avstörning (i båda ändar av signalkablar) typ https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrite_bead ?

Anders, har inget oscilloskop men ska försöka låna ett. Har exakt samma trigger på kammen som jag har på veven, en Bosch tretrådig mojjäng med skärm. Har jordat dessa kablar i ECU:ns jordpunkt som jag dessutom jordat till ramen.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Kan du inte skippa kamsynk i mjukvaran?

Måste ha kamsynk då jag kör med odd fire (V-twin) ALternativet är att låtsas att den är tiocylindrig och bara använda tå cylindrar. Måste dessvärre byta vevtriggerskiva då eftersom det inte funkar med 36-2 som jag har nu...

- - - Updated - - -

TVÅ cylindrar skulle det ju stå...
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Försökte att rensa signalen något med en 22pF konding men signalen blev ju faktiskt sämre...
Crank oscilloscope Buell 1125 RT 20160726_22pF condensator.JPG
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Har jordat dessa kablar i ECU:ns jordpunkt som jag dessutom jordat till ramen.

Det skall bara finnas en enda jordpunkt, du lär bestämma dig. Antingen batteriet minus-pol eller på ett enda ställe i chassit där allt utgår från. Att avstöra med en konding utan att veta parametrarna runtikring kan ge konstiga resultat genom att det skapar en okänd LC och/eller RC-krets.

Tändspolarnas "recovery" (EMK) är en stor "smittkälla", likaså tändkablar och stift. Avstörda kablar och resistor-stift kan väl egentligen köras i alla motorer utom de mest extrema med komp över 15.

/han som tillbringat 2 veckor på SP i Borås att typgodkänna en rigg för mobilradiotest vad gällande EMC.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Anders, så här ser elschemat ut för DTA S60:an. På sensorsidan har jag jordat kamsensorn och vevsensorn på samma punkt. Det konstiga är att jag använder samma tp av sensor på båda ställena med kamsensorn ger ingen vettig signal ut. Vevtriggerskivan har 36-2 tänder och ger en fin sinussignal ut. Kammen har bara en lång tand och ger ingen vettig signal alls? Jag har bytt givare och det är inte det som är felet. Nämnas bör väl kanske i sammanhaget att Buellen inte har någon kamtrigger alls original utan jag har fräst upp ett hål i ventilkåpan där jag satt en exakt lika trigger som på veven.
S 60 Pro connectors.JPGS 60 Pro power connectors.JPG

- - - Updated - - -

Någon som vill köpa skräpet:smasha
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Det sitter COP på denna motor så det är inga tändkablar som stör, bara en massa annat...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top