Buell 1125 R Turbo?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Nåt som en kattunge skulle kunna ha roligt med!

Trevligt analysverktyg. Möjlighet till knacksensor? ...som ger annan färg på den plottade grafen när det sker?
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Var och körde lite på Kjula men det gick inget vidare då jag inte fått till insprutet riktigt. några timmar i bänk så blir det bättre nästa gång!
Kjula 150905.jpg
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Sprut är original Buell (VDO-Bosch) samt en PCV. Jag ska mappa med hjälp av bredbandslambda i bänken.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Hmm, länge sen jag uppdaterade här. Det har väl gått sådär att få Buell-ECU:n att funka med en större bränslepump och turboinstallationen. Efter två brända ECU:er och lite andra bekymmer är jag på väg att ge upp :smasha
Kabelbrand.JPG

Ser ut som det är eftermarknadssprut som gäller för denna bastard. Råkade trycka på en knapp när jag var ute och surfade så det blir ett sånt här tydligen:
DTA S60 Pro.jpg

Dock så har inte Buellen en kamsensor utan känner av retardationen när motorn roterar för att bestämma positionen. Blir jag tvungen att montera en kamsensor för att köra detta system? och i så fall kan man ha denna sensor på tvåans cylinder i stället för på ettans?
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Spelar ingen roll på vilken kam och i vilket läge, det ska gå att justera in i boxen. på min så sitter givaren på avgaskammen 270 grader förskjutet.

- - - Updated - - -

Varför valde du DTA?
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Spelar ingen roll på vilken kam och i vilket läge, det ska gå att justera in i boxen. på min så sitter givaren på avgaskammen 270 grader förskjutet.

- - - Updated - - -

Varför valde du DTA?
Jag tyckte att funktionerna var likvärdiga som Link och dessutom till ett bättre pris. DTA har också stöd för oddfiremotorer och dessutom finns DTA Droid som gör att man kan få display billigt (och bra?) länk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dtadroid.pro
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
DTA-sprutet visade sig vara nästan 4 ggr så stort som original Buell-sprutet.

Sprut.jpg

Det blir en utmaning att få plats med detta på hojen men jag tror det ska funka under sadeln om jag stuvar undan lite andra grejor. På den positiva sidan så använder sig DTA av exakt samma kontaktdon som Buell:tummenupp Dock får jag dra om alla kablar till styrenheten då placeringen blir annorlunda.

Eftersom detta också är en gathoj måste jag lösa hastighetmätaren och alla andra instrument på något sätt då detta också går genom styrenheten på Buellen.

Någon som har ett bra förslag som inte kostar skjortan?
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
KOSO instrument är billiga och bra, enkelt att få till så att de funkar. Finns dessutom i olika modeller.
Mvh
Peter
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top