Buell 1125 R Turbo?

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Tack None!

Är det någon som testat denna dump?

image.jpg

Turbosmart vee PRO, ser liten och smidig ut:tummenupp
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Till de effekterna behöver nog inte avlastningsventilen vara sådär fruktansvärt stor. 20-25mm borde räcka långt.
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Hmm, undrar om returoljebuken också behöver modifieras innan den blivit använd... Kollade med all fjädring nedfjädrad max och det ser ju onekligen lite tight ut:confused: IOFS så kommer völ inte detta scenario att inträffa speciellt ofta med denna hoj, men det kanske vore säkrast att försöka hissa burken lite. Vad tror den samlade expertisen?

Side view 1.jpg
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Ett litet tips bara från när jag byggde, kolla så att kedjan inte tar i på undersidan innan du börjar kapa i den nygjorda fina burken. sen ser det ju onekligen ut som att du kanske borde begränsa fjädringsvägen istället. Strippkörning 50 mm fjädringsväg och 50 mm markfrigång vid hopfjädrat när du sitter på.
Med vänlig hälsning
Peter
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Och någon på jobbet tyckte att bitarna som jag skurit till plenumet passade utmärkt till något annat projekt :huvet
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Tack Jörgen! Tror inte det blir någon mer uppdatering i dag då jag lixom tappade lusten när mina aluminiumbitar som var förberedda för svetsning fått fötter! Tror jag tröstar mig med ett par öl och skruvar lite HD i stället:yoparty
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Inget membran, kolv med coating och bra passform. Återstår att se om det funkar? Det är lätt att justera fjädertrycket, bara att vrida på den övre delen på dumpen. Någon som känner till vid vilket tryck en sån här grunka ska öppna? Jag har ställt den på -0,7 bar just nu men vet ej om detta är lagom?

image.jpg

image.jpg
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Sorry om jag förefaller negativ men Kolvdumpar är Kass

Detta beror på att manöverarean blir på tok för liten , Trycket efter trottel blir för lågt för att hålla igen kolven mot laddtrycket

Man har alltid ett tryckfall över spjället detta gör att man inte får samma tryck på baksidan spjäll

jag har bytt ut en uppsjö utav dyliga

En membranstyrd dump har man oftast typ dubbla arean på membranet gent i mot ventilen som tätar mot laddtrycket , Detta gör även att fjäderkonstanten kan vara dubbelt så kraftig


Turbosmart har en membranmodell , Jag har självmonterat ett par sådana
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
En Turbobusa jag hadde i bänken gav 30 hk + när jag pluggade en kolvdump som satt monterad

Jag tycke det lät skumt under tanken , Det väste en del om man säger
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Jag har tagit bort min kolvdump inför bänkning o injustering, på Peter Anderssons inrådan (genom Peter Pain). Ersatt med rörbit, hojen låter som en gammal rally-Audi när man slår av på gasen. Fränt.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top