Racingworld bandagar 2012 - Kinnekulle Ring

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Så där... pengar betalade till den 13:e maj!
Första bankörningen för året ska bli riktigt kul:banana
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Sista dagen för anmälan till 13 maj är onsdag 9 maj, men då krävs att du gör betalningen via din internetbank.

Bokningsläget körningen 13 maj:

Lugn: mer än 5 lediga platser

Medel: fullbokat

Snabb: endast 2 platser kvar

/Stefan M
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jag åker från Sthlm på lördag. Har en kombi med ett släp som lätt tar två hojar, tre om man inte är lika rädd om lacken (mig kvittar det). Så om någon är intresserad kontakta mig. Alternativt kan jag åka med någon som har en plats över.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tackar åter igen för en mycket trevlig dag! Förstas bandagen här med avklarad :):tummenupp
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Tackar för kanondag med mycket bra ordnad bankörning!
Kommer medverka fler ggr i år
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
ASsså Va fAAn!
Man tror man burkar sååå iniIhHElLFFFEETe, så kollar man på bilderna och ser sanningen...

1, max lutning på ca 27 grader
2, ser ut att ha en topphastighet typ 80km/h

Blev personbästa på 1.07, men va fan, jag kommer aldrig bli sams med den här banan alltså. :huvet Målet är 1.05 konsekvent körning i en hel dag, men på denna djäUUvulsbana tar ju knäna/höfterna slut efter 20 min körning! Sista passen hade jag fan ont i lårbenshalsen med!

Tusen tack till instruktörenn på duccen som hjälpte mig att brotta ner kvarnkurvan till slut! (synd dock på kedjan som jag tror pajade om jag fattade rätt :( )

Jag har lite film så om det är nån som är extremt kåt på att se sig själv och sin körning så hojta så kan jag kanske klippa ut och lägga upp lite material. Jag körde i medelgruppen (kallades för tokfort-karate-gruppen av de flesta) :hihi
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Kurt-Olsson: Du får gärna klippa ut och lägga upp lite film, det tror jag att många hade uppskattat.

Peter (instruktören på Duccen) råkade ut för kedjebrott, vilket i sig inte var något problem. Det som gjorde saken mindre kul var att kedjan efter att ha lämnat in avskedsansökan passade på att slå sönder motorblocket på väg ut. Surt! Det var också anledningen till varför vi hade saneringspaus, eftersom det blev ett visst oljesprut ur motorn.

Och om tidtagning: ajabaja...
Kinnekulle är en bana där det går långsammare ju mer man tar i. Man måste hitta flytet för att bli bästis med banan.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ah, trist att kedjan slog hål på blocket...
Ska se om jag kan slänga upp lite film på tuben, har fått lite förfrågningar.
Tidtagningen kom först på kvällen när jag kollade på inspelade filmen och inte genom laptimer sörru! :tummenupp






Kurt-Olsson: Du får gärna klippa ut och lägga upp lite film, det tror jag att många hade uppskattat.

Peter (instruktören på Duccen) råkade ut för kedjebrott, vilket i sig inte var något problem. Det som gjorde saken mindre kul var att kedjan efter att ha lämnat in avskedsansökan passade på att slå sönder motorblocket på väg ut. Surt! Det var också anledningen till varför vi hade saneringspaus, eftersom det blev ett visst oljesprut ur motorn.

Och om tidtagning: ajabaja...
Kinnekulle är en bana där det går långsammare ju mer man tar i. Man måste hitta flytet för att bli bästis med banan.
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Hej
Jag vill gärna se mig själv på film så kan man se hur illa man kör egentligen,
haha
Så släng upp ditt material
mvh
Daniel:huvet:huvet:huvet
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tänkte boka augisti-körningen. Förra året slaggade jag i tält på gräset. Är det ok i år också? Kommer man in på området kvällen innan?

//Magnus
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Det brukar gå bra, då kan man campa på gräsplanen innanför områdesgrinden.

OBS! Ring mig någon dag innan körningen när du vet din ankomst-tid, så ber jag banägaren låsa upp.

Stefan

Tänkte boka augisti-körningen. Förra året slaggade jag i tält på gräset. Är det ok i år också? Kommer man in på området kvällen innan?

//Magnus
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top