"Detta arrangemang kan endast betalas med pengar (inte med Poäng)." - Medlem 2012

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
"Detta arrangemang kan endast betalas med pengar (inte med Poäng)." - Medlem 2012

Hmmm ..... tycker detta inte är så schysst mot dem som tex har gett bort (i julklapp) 500poäng för att täcka ett medlemskap.

Detta har ju alltid gått tidigare. Varför inte nu?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Antar att det är för att föreningen måste ha pengar som måste läggas i deposition till banan innan arrangemanget sker?
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Medlemsavgiften har aldrig gått att betala med poäng. Eller det ska inte ha gått i alla fall.
Anledningen är precis som Bjork3n säger att föreningen måste lägga ut en betydande del av banhyran redan nu i början av året. Därav har det alltid varit cash is king när det gäller medlemsavgiften
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Detta arrangemang kan endast betalas med pengar (inte med Poäng).

Vad är det dom gäller för dessa poäng?, Nu går det inte att boka bandagar med dom heller? Är det någon som kan lägga ut lite info om vad som gäller, När kan jag använda mina poäng? Och har jag missat någon info?

Det har ju varit några sura timmar man offrat på att stå flaggvakt, och nu kan jag inte använda dessa monopol pengar:confused:
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Detta arrangemang kan endast betalas med pengar (inte med Poäng).

Vad är det dom gäller för dessa poäng?, Nu går det inte att boka bandagar med dom heller? Är det någon som kan lägga ut lite info om vad som gäller, När kan jag använda mina poäng? Och har jag missat någon info?

Det har ju varit några sura timmar man offrat på att stå flaggvakt, och nu kan jag inte använda dessa monopol pengar:confused:
Hej,
nu vet jag inte exakt vad som hänt men om du bokar din körning innan den 31/3 så har vi medlemmar extra bra pris på körningarna. (Se klipp från hemsidan)

MEDLEMSERBJUDANDE!
Eftersom ekonomin varit lite knagglig under säsongen som gått har vi skapat detta erbjudande så att du som medlem aktivt kan stötta din förening. Som tack för din stöttning får du därför ett extra bra pris om du bokar dig tidigt.
Du måste boka din körning innan den 31/3, alltså sista mars, sen återgår vi till ordinarie priser!


Priser 2012 för medlemmar innan 31:a mars.
SRW 4-tim: 500 SEK
Knutstorp: 1000 SEK
Avbokningsavgift: 50 SEK/poäng


Detta erbjudande har som sagt tillkommit för att locka oss medlemmar till att betala tidigt så att din och min förening kan få in cash att betala banhyrorna med.
Styrelsen kan då förmodligen inte låta oss betala våra rabatterade körningar med poäng eftersom poäng inte duger som betalningsmedel hos Ring Knutstorp och Sturup Raceway.
Körningar som bokas till ordinarie pris efter 31/3 kommer att gå att betala med dina välförtjänta poäng.

Jag hoppas och tror att alla medlemmar har förståelse för att vi alla har ett gemensamt ansvar för vår förenings ekonomi och verksamhet. Ju tidigare vi bokar och ju fler vi är på varje körning desto bättre ekonomi får föreningen. Bättre ekonomi leder till att vi medlemmar kan få ännu bättre villkor, lägre priser på körningarna och fler, attraktivare, dagar.

Ordinarie priser (från och med 1/4 2012):
Priser 2012 för medlemmar.

SRW 4-tim: 600 SEK
Knutstorp: 1100 SEK
Avbokningsavgift: 50 SEK/poäng

Priser 2012 för icke medlemmar
SRW 4-tim: 750 SEK
Knutstorp: 1400 SEK
Avbokningsavgift: 50 SEK/poäng
 

Intoxicated

Gear jammer
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Koja
Hoj
Skepp
Är med på ditt resonemang och förstår problematiken.

Men är det rätt att stänga ute poäng bokningen helt. Här får man inte ens boka med poäng för ordinarie priser.

Ge rabatt för kontant köp men låt oss inte sitta med poäng som dammar och ger oss alla rest dagar i grupper som vi inte hör hemma i.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Kan hålla med där , låt dom som har poäng boka men till ordinarie pris .
Ska man annars sitta och vänta fram till april och riskera att inte få plats?
Finns ju folk som flaggat en hel del och offrat sin tid flera dagar förra året tex ripster bara för att nämna någon.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
misstänker att det kanske är lite svårt att ändra såhär "mitt i"
vet inte om det är möjligt ens, men det borde ju gå att snickra ihop kan man tycka !

har själv ett gäng med poäng jag skulle vilja handla med !
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Kan hålla med där , låt dom som har poäng boka men till ordinarie pris .
Ska man annars sitta och vänta fram till april och riskera att inte få plats?
Finns ju folk som flaggat en hel del och offrat sin tid flera dagar förra året tex ripster bara för att nämna någon.

Men tror du att alla platser till körnongarna helt plötsligt kommer vara väck? Det är nog fler än jag som väljer att boka så nära körningen som möjligt, för att garantera väder och liknande.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Tack för omtanken Bjork3n ;). Nu är det ju lite synd att man inte kan se hur många platser som e kvar på körningarna. Det skulle ju lugna mina nerver lite om jag såg att det fanns gott om platser kvar när man väl kan börja boka med poäng.

GT: alla körningarna kanske inte försvinner men alla körningar när jag tar ut semester kanske gör det (om man nu har ett jobb som gör att man måste planera sin semester tidigt).

men en positiv sak med i år blir väl kanske att körningarna är fyllda = trevligt med mer folk i depån å bättre för föreningens ekonomi.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är med på ditt resonemang och förstår problematiken.

Men är det rätt att stänga ute poäng bokningen helt. Här får man inte ens boka med poäng för ordinarie priser.

Ge rabatt för kontant köp men låt oss inte sitta med poäng som dammar och ger oss alla rest dagar i grupper som vi inte hör hemma i.
Som sagt, jag vet inte hur det resonerats i styrelsen och jag överlåter därför till dem att svara på era frågor.

Poängbetalning till ordinarie pris tycker jag verkar vara en juste deal. Men jag har som sagt inget att säga till om i denna frågan, det är ett styrelsebeslut. Hoppas det löser sig så att alla blir nöjda och glada för nu börjar det suga i hojtarmen! :rock
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
God kväll alla spekulanter :)

Micke, Maverick_OU812, har slagit huvudet på spiken. Det var precis så vi tänkte när vi diskuterade om rabatterbjudanden. Tanken med rabatten är att locka våra medlemmar till att boka sig tidigt så att vi tidigt på säsongen får ett bra kassaflöde och slipper stå med tom kassa mitt i säsongen. Vi gjorde nästan det förra säsongen och det var riktigt oroligt där ett tag.
Poäng ger oss inget kassaflöde.

Men, vi har diskuterat frågan vidare inom styrelsen och stött och blött frågan vid flera tillfällen.
Vi vill inte missgynna dom som hjälpt föreningen med att flagga eller annat! Vi kommer därför att ändra bokningen så poäng tillåts användas till att boka sig till det rabatterade priset. (Det är okej med applåder nu... :D)

Dock är det så att vi är mycket upptagna med annat och behöver tid för att fixa hemsidan. Vi räknar därför inte med att ha denna ändring klar före månadsskiftet.

Än är ingen körning full, men det är bra drag i bokningen :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
God kväll alla spekulanter :)

Micke, Maverick_OU812, har slagit huvudet på spiken. Det var precis så vi tänkte när vi diskuterade om rabatterbjudanden. Tanken med rabatten är att locka våra medlemmar till att boka sig tidigt så att vi tidigt på säsongen får ett bra kassaflöde och slipper stå med tom kassa mitt i säsongen. Vi gjorde nästan det förra säsongen och det var riktigt oroligt där ett tag.
Poäng ger oss inget kassaflöde.

Men, vi har diskuterat frågan vidare inom styrelsen och stött och blött frågan vid flera tillfällen.
Vi vill inte missgynna dom som hjälpt föreningen med att flagga eller annat! Vi kommer därför att ändra bokningen så poäng tillåts användas till att boka sig till det rabatterade priset. (Det är okej med applåder nu... :D)

Dock är det så att vi är mycket upptagna med annat och behöver tid för att fixa hemsidan. Vi räknar därför inte med att ha denna ändring klar före månadsskiftet.

Än är ingen körning full, men det är bra drag i bokningen :tummenupp
Perfekt! Här kommer er applåd! :klappar
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Styrelsen !

:yoparty :klappar :yoparty :klappar :yoparty :klappar :yoparty :klappar :yoparty :klappar :yoparty :klappar :yoparty :klappar :yoparty :klappar



Micke !

Vi måste lägga schemat så att vi kan boka med !! :4skrika :tungan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top