GSXR 750-tråden.

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Ny GSXR 750

Tänkte satsa på en GSX-R 750 2008 men tar gärna emot förslag på vad jag ska tänka på om jag köper den.
Tex. sa en säljaren att man ska satsa på blå/vit då den färgen är mer eftertraktad...stämmer det? Själv så tänkte jag köpa svart först!

Sedan en annan sak jag tänkte på är MC säljarna i Stockholm....verkar som om dem har fått storhetsvansinne eller så finns det får få hojjar och för många köpare? Någon som kan rekommendera en duktig MC säljare som vill sälja en GSXR 750?

Ha det gott så länge.
 

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Tänkte satsa på en GSX-R 750 2008 men tar gärna emot förslag på vad jag ska tänka på om jag köper den.
Tex. sa en säljaren att man ska satsa på blå/vit då den färgen är mer eftertraktad...stämmer det? Själv så tänkte jag köpa svart först!

Sedan en annan sak jag tänkte på är MC säljarna i Stockholm....verkar som om dem har fått storhetsvansinne eller så finns det får få hojjar och för många köpare? Någon som kan rekommendera en duktig MC säljare som vill sälja en GSXR 750?

Ha det gott så länge.

Jag tycket du ska köpa en svart om det är det du vill ha. Jag köpte en svart och gul eftersom jag inte ville ha en blå/vit som alla andra har. Man ser ju ofta bara blå/vita. Så köp den färgen som du gillar skulle jag säga.
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Tänkte satsa på en GSX-R 750 2008 men tar gärna emot förslag på vad jag ska tänka på om jag köper den.
Tex. sa en säljaren att man ska satsa på blå/vit då den färgen är mer eftertraktad...stämmer det? Själv så tänkte jag köpa svart först!

Sedan en annan sak jag tänkte på är MC säljarna i Stockholm....verkar som om dem har fått storhetsvansinne eller så finns det får få hojjar och för många köpare? Någon som kan rekommendera en duktig MC säljare som vill sälja en GSXR 750?

Ha det gott så länge.

´Tyvärr gick Mc Poolen på pumpen annars så hade dom nån direkt import på bla 750;n tror en 07 gick för 99". Jag tolkar det som om du inte är nöjd med priset du fått. Vifta lite med kontanter lämna inte nåt i inbyte kanske hjälper annars.


Självklart ska ju en gixxer vara Blå/Vit men det finns ju vänsterhänta och vänstergängade som gillar andra färger:D
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag tycket du ska köpa en svart om det är det du vill ha. Jag köpte en svart och gul eftersom jag inte ville ha en blå/vit som alla andra har. Man ser ju ofta bara blå/vita. Så köp den färgen som du gillar skulle jag säga.


WORD :mattias :rock
 

Ekerholm

Guest
har en liten fråga... när kom hydralik kopplingen på gsxr? för jag har en 99:a och jag har inte det på min.. kan man bygga om till det? svårt? mycket jobb? skulle det kosta ungefär? tacksam för svar...
 

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
hallå alla hoj åkare!! snart är det dax.. tog premiär rundan idag.. å tyckte cyklen blurrrrade innan den stack iväg.. någon som vet om det är så på gsx-r 750-92:a eller är de en inställnings som kanske krävs...?? tack på förhand// greeen
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Bra för vanligt folk!

Skördade inga stora segrar i World Superbike 1988 till 2002, men hos Suzukis återförsäljare världen över var den en succe!:) Toyman
 

lindome

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R1 - 03
tjäna=) jag undrar ifall det är någon här inne som vet hur man byter kamkedje sträckaren på gsxr 750-96 och ifall man vågar pröva sig på att byta den själv? och även ifall någon möjligtvis inte skulle ligga inne med en reperations handbok på datan?=)

ha det gött!
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
tjäna=) jag undrar ifall det är någon här inne som vet hur man byter kamkedje sträckaren på gsxr 750-96 och ifall man vågar pröva sig på att byta den själv? och även ifall någon möjligtvis inte skulle ligga inne med en reperations handbok på datan?=)

ha det gött!

Det finns massor av trådar om det i mekforumet. Söka får du göra själv för det orkar jag inte :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top