GSXR 750-tråden.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Som jag skrev tidigare söker jag en 88a, för den går att veteranförsäkra nästa år!

Veteranförsäkringar tex hos Bilsport har vissa restriktioner på användandet mm mm.
Nu bor jag ju uppe i snöriket och är gammal som gatan, men......jag hade min CBR600 från 1987 försäkrad hos Svedea. Tror jag pröjsade typ 1800:- hel/hel inklusive bärgningshjälp.

Funderade dock ibland....undrar om bärgningshjälpen gällde även..... :)

 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Som jag skrev tidigare söker jag en 88a, för den går att veteranförsäkra nästa år!

Var då? För Bilsport & MCs classica har en gräns på 20 år (enligt deras försäkringsvillkor, på hemsidan står det 1995), vilket gör att upp till 1998 års modell är gångbar från nästa år.
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Var då? För Bilsport & MCs classica har en gräns på 20 år (enligt deras försäkringsvillkor, på hemsidan står det 1995), vilket gör att upp till 1998 års modell är gångbar från nästa år.

Jag betalar 478 kr /år för de mc som är veteranförsäkrade, det stora bolagen brukar inte vara billigare.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er!
Jag är sugen på att rejsa Classic Superbike med en SRAD 97-99 (med insprutning). Om ni känner till en hoj (gärna färdig racebike med najade ok, skarp motor och bra fjädring) så PM:a gärna!

#22 Magnus MOZZ
 

emret93

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Mora
Hoj
99 Suzuki GSX-R 750
Har en 750 från 99 och är så trött på att det är så bökigt att skruva loss sadeln. Någon som har gjort någon smidig lösning (moddat) istället för att behöva vika höger och vänder sida på sadeln för att sen skruva loss 2st insexskruvar?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har en 750 från 99 och är så trött på att det är så bökigt att skruva loss sadeln. Någon som har gjort någon smidig lösning (moddat) istället för att behöva vika höger och vänder sida på sadeln för att sen skruva loss 2st insexskruvar?

Skruva i en skruv, såga av skallen och borra ett hål lagom för en R-sprint som du fäster i najtråd. :tummenupp
 

Simon92

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Borås
Hoj
SV650s -04
Tjenare!
Har köpt en gsxr 750 2010 banhoj som jag har problem med gasen på.
När man möter upp med gas under körning så är den väldigt ryckig, man vet aldrig när man får respons.
Väldigt obehagligt när man ligger på låg växel i en kurva och gasen inte tar och helt plötsligt tar den o då rycker hela hojen till.
Hojen är helt original förutom ett KN luftfilter, är det värt att prova att köpa ett original luftfilter eller kan det vara något annat som orsakar problemet?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Luftfilter har inget med det att göra. Det är ett problem på Suzuki att insprutningen är dåligt programmerad.

Du kan få det lite bättre genom att justera bort spelet i gashandtaget och vara noga med kedjesträckningen.

Skaffa gärna en Tre-modul som tar bort elektronisk spärr på första växlarna det hjälper lite även det.

Dyraste men bästa alternativet är att skaffa Power commander eller liknande och få den riktigt inmappad. Då går det att få bort helt i princip.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
2012 ZX6R, 2007 ZX6R
Känner igen vad du menar... jag justerade gasvajern till nästan inget slack och så blev det bättre resten handlar nog om throttle control, dvs att försöka hålla kvar lite gas även i och efter inbromsningen.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Känner igen vad du menar... jag justerade gasvajern till nästan inget slack och så blev det bättre resten handlar nog om throttle control, dvs att försöka hålla kvar lite gas även i och efter inbromsningen.
Nja, kanske inte men åtminstone gasa betydligt tidigare.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 

suzukipojken86

Det löser sig nog
Gick med
28 Oct 2007
Ort
karlstad
Hoj
hojlös
Får bidra med min hybrid, Gsx-r 750 -86:a med srad framgaffel och hjul. Jag är väldigt överraskad över köregenskaperna och bromsarna :tummenupp
IMG_5053.JPG
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Vad rekommenderar ni för däck till en GSX-R750 -16?

Kör hyfsat lugnt på gata och någon bandag med SMC.
Det är första bytet från original som är Battlax BT016.
 
Last edited:

emret93

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Mora
Hoj
99 Suzuki GSX-R 750
Tog en kort tur idag, stanna till vid korsningen lägger i 1:an och gasar på och ska lägg i 2:ans växel men den går inte i. Hamnar på neutral och vägrar lägga i en växel och lät väldigt högt och inte speciellt bra från växellådan.
Stannade, stängde av hojen. Starta igen efter ett par minuter och allt fungera som det skulle igen körde hem sista 2 km utan problem. Någon som vet varför den gjorde så?
Något är ju fel men aldrig varit med om det tidigare.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Designfråga främst..... ???

Har 3st Suzuki 750, 89,93 och 2002 i min lokal. Saknar en S-rad. 96 och 97 var ju med förgasare, 98 och 99 med insprutning, annars är de ju rätt lika.
Min SuperBikeSamling Suzuki 750 serien ska under hösten bli med en till.

Men har så jäkla svårt för att ta beslut! Vill ju helst ha en 99.a .... senaste och insprut.
Men den för ögonen finaste är kanske ett bättre val?
Tar gärna synpunkter på ert sätt att se det, hojen ska ju representera Suzuki-era WSBK 1996 till 1999.

Vilken ska jag söka? ????

Fråga 2! Vill ha, helst under 3000 mil! Få ägare! Original..... helst. Inget objekt. osv. Ska platsa in i samling som ibland visas upp.

Hej.Härligt med synpunkter på detta. :tummenupp

Med vänlig hälsning Toyman. Tony i Kungsbacka

WSBK 88-02 GSX-R750R mix.jpg
Suzuki GSXR750 S-RAD 96-99 mix.jpg
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Måste ju bli den i guld isf. På omslaget till Super-bike katalogen -96 och hojen som man dräglade över som tonåring.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kulissrullens ingreppklackar kan kärva och/eller vara slitna. Nästa gång, växla ned till ettan igen och släpp upp växelspaken helt innan du lägger i tvåan.

Som sagts tidigare - jag svarar aldrig på tekniska frågor via PM - vad blir då vitsen med publika forum om man inte kan söka på andras erfarenhet.

Ingreppsklackarna jag menar är inte på själva dreven utan sitter på "spärr-nyckel" funktionen för växelväljaren i ena änden av växeltrumman. Det meckar man med när kung bore regerar eller hojen inte längre är körbar.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top