GSXR 750-tråden.

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Någon som vet vart man kan få tag i det som håller beläggen på plats på en gsxr 750-02.

Vet inte vad delen heter men ligger ovanpå beläggen i oken och sitter fast i samma skruvar som beläggen:huvet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Någon på nyare gixxrare (k8-k9) som har tips på ebay-kina-fotpinnar som rockar hårt? :) Tänkte lyxa till japanskan lite.

Dagens heta tips - Tank tredz. Körde utan helt, hade grava problem med förankring vid lite tuffare tag, smetade på stomp, blev lite bättre men inte mycket, bytte mot tredzen. Halleluja.

tanktredz.com - rabattkod crackberry (25%). Do it. :fakta
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Någon på nyare gixxrare (k8-k9) som har tips på ebay-kina-fotpinnar som rockar hårt? :) Tänkte lyxa till japanskan lite.

Problemet är att det finns liksom inget "fabrikat" att tipsa om. Kina-grejorna säljs genom olika ebay-handlare, sen när folk blir förbannade på skräpet, så byter de bara ebaybutik och fortsätter sälja. Jag köpte ett rätt vanligt Kina rearset som ser ut precis som Japanska Sato, dålig passform, dåligt inpressade lager i spakarna.... Jag skulle nog lägga på en tusenlapp och köpa Valtermoto t.ex. eller något som håller hyfsad kvalité.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Problemet är att det finns liksom inget "fabrikat" att tipsa om. Kina-grejorna säljs genom olika ebay-handlare, sen när folk blir förbannade på skräpet, så byter de bara ebaybutik och fortsätter sälja. Jag köpte ett rätt vanligt Kina rearset som ser ut precis som Japanska Sato, dålig passform, dåligt inpressade lager i spakarna.... Jag skulle nog lägga på en tusenlapp och köpa Valtermoto t.ex. eller något som håller hyfsad kvalité.

..tycker personligen inte jag fått det intrycket, har åkt TRW själv, var väl inget speciellt...och har klämt och känt på valter, samma där, det är alu och kullager med halvdana lösningar.
Kinagrejerna polarn' åkte med på lillninjan var inte nå' sämre, bra passform, kraschade kanonbra (höll, och räddade hojen) och har funkat 100%.

:)
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Kanske en principsak för mig att inte köpa Kina-skräpet. De står inte för sina egna produkter utan säljer genom ebay och andra näthandlare. De plagierar andras design rätt av. Jag vill inte ge dem mina pengar helt enkelt. Jag vill ha ett varumärke, en tillverkare, som står för sina produkter med egen utveckling och design och inte stjäl från andra.... men i Folkrepubliken Kina är det OK tydligen....
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Kanske en principsak för mig att inte köpa Kina-skräpet. De står inte för sina egna produkter utan säljer genom ebay och andra näthandlare. De plagierar andras design rätt av. Jag vill inte ge dem mina pengar helt enkelt. Jag vill ha ett varumärke, en tillverkare, som står för sina produkter med egen utveckling och design och inte stjäl från andra.... men i Folkrepubliken Kina är det OK tydligen....



Typ som IKEA menar du? :confused::va
 

Mojfen

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Ort
Skebo
Hoj
05 GSX´R Jubeleum
Hej alla.
Har kärat ner mig lite i en 750 från 02.
Så tror jag åker å köper den.
Något negativt med den?
Blir min första hoj annars endast kört en R6 från 00..

Mvh Micke
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Någon med en senare (>K8) som har ett främre depåstöd att tipsa om? Söker något att lyfta under kronan med, testat Biltemas variant, men det lyfter för lite (framhjulet lättar preeeeecis).

Det är rätt trångt mellan framskärm, nospartiet och krona... :näsblod
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Någon med en senare (>K8) som har ett främre depåstöd att tipsa om? Söker något att lyfta under kronan med, testat Biltemas variant, men det lyfter för lite (framhjulet lättar preeeeecis).

Det är rätt trångt mellan framskärm, nospartiet och krona... :näsblod

bike-x.se har ett gäng fina depåstöd inne såg jag, bra pris också! :tummenupp
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Någon med en senare (>K8) som har ett främre depåstöd att tipsa om? Söker något att lyfta under kronan med, testat Biltemas variant, men det lyfter för lite (framhjulet lättar preeeeecis).

Det är rätt trångt mellan framskärm, nospartiet och krona... :näsblod

Biltemas(åtminstånde det äldre 82545) är justerbart i höjdled och fungerar hur bra som helst. Min K8 har stått på det i två vintrar. Dessutom har jag använt det i maxläge till min DR med 21 tums framhjul men fick ta hjälp av två 45 * 120 plankor. På gixxern är det trångt att få det på plats.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Biltemas(åtminstånde det äldre 82545) är justerbart i höjdled och fungerar hur bra som helst. Min K8 har stått på det i två vintrar. Dessutom har jag använt det i maxläge till min DR med 21 tums framhjul men fick ta hjälp av två 45 * 120 plankor. På gixxern är det trångt att få det på plats.

Det är just det, mitt är justerbart i höjd med, men det är helt omöjligt att få dit det på plats om man ställer det lite högre, det enda som går dit fysiskt, så är det precis så det lyfter framdäcket. :3freak Gaffelbenen sitter som de skall i kronan, allt sitter där det skall.

För mig känns det som utväxlingen är lite för liten på biltemas stöd när man lyfter s.a.s..? Klart udda om du får till det på din, K8an och min K9a skall ju vara samma-lika. :va
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Tjena, precis beställt ett yoshi r55 slip on. Verkar vara delade meningar på om man behöver mappa om när man slänger på ett slip on. Någon som har koll på om jag behöver göra detta, ifall man tar bort db killer ? :confused:
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Var och köpte en gixxer idag, 96a som rullat 3300 mil :yoparty

Grattis! Sjukt fint skick av vad man kan se på bilden.
Har en likadan, men den har gått 6000+ mil. Fortfarande skitkul hoj. Känner egentligen inget behov av att byta till en nyare. Möjligen vill man ha mer effekt men då blir det en literhoj *host* :3freak
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
hej o hå...vad får man (ungefär) betala för en 750 motor i dagens läge ? årsmodell utan insprutning.
//M
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Testar här också. Provade i GSXR1100R-tråden;

Öhlinsfråga:

Någon som kan redogöra för skillnaden/skillnader på Öhlins S46HR1C1 och S46HR1C1L?

Den senare till en GSXR750 och en sådan (om jag förstått det rätt) har vi monterat på en GSXR1100R - 92. Har inte kört hojen och den finns nu 15 mil från mig så jag kan inte redogöra för hur den uppträder. Ägaren säger att den känns ok. Måste nåmna att någon rättvis uppfattning är svår att få så länge framgaffeln är så stum som den är. Uppdatering kommer så småningom). Rent visuellt är den påtagligt högre bak och stödet börjar bli lite kort...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top