Diskussion olyckor 2012

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Ort
borlänge
Hoj
yamaha xtz1200-11
Kanske hamnar i fel tråd,men märks väl snart.Tittar på ett program på tv4 fakta som heter helikopterhjältarna och det utspelas i england.Jag blir förvånad över alla trafikolyckor,många mc olyckor.Det jag reagerar på är hur kör dom,verkar inte tänka så många där.Väldigt konstiga olyckor som inte ska ske om man tänker lite.Kanske blir förvrängt i tv,vad vet jag.Men i tanke på att det ofta ser ut att regna mycket där så är det väl klart det blir hala vägar.Kan reagera på bilder från olycksplatserna,där man kan se hojarna som är inblandade,OFTA med mycket slitna däck,varför.Sådana saker reagerar jag ofta på,vad tänker man med?.Har ofta sett hojar ute på mina resor där folk åker omkring på blanka däck:dummer.Man har också reagerat när man läser någons reseberättelse,..jag upptäckte att mitt bakdäck var slut och ett nytt här i Norge lär väl vara dyrt??.Hur kan man ge sig iväg på en resa på dåliga däck,fattar inte.Kolla däcken inför säsongen OCH lufttrycket,det lär man ju kika på minst en gång i månaden,alla däck läcker lite.Kör alltid med ett par hekto mer,bara bra.Och jag vet att kör man på bana så är det lite annat.Kör med huvet nu när säsongen är på gång.Och hoppas alla där ute får en bra sommar med många trevliga upplevelser:)
 
Last edited:

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Vill berätta om en liten händelse jag råkade ut för i helgen, åkte plåtlådan till jobbet, precis innan Eugenia tunneln södergående så händer det! Massor med slammer och bilen går som en påse nötter, ingen lust att stanna i tunneln, så jag tar mig en knapp kilometer till och stannar på bron över spåren vid tomteboda, där påfarten från norrtull ansluter, lite lugnare att stå där än där det är 2 filigt När jag satt ut triangeln och kommer tillbaka så har jag en stoor pöl med olja under bilen.
Assistansen på plats snabbt som tusan, lastar bilen ..allt bra sålänge... När jag frågar: vad ska vi göra med oljan? får jag till svar, öööh va? ...den skiter jag i.. Detta känns inte som ett direkt seriöst svar från vägassistansen!! Förklarade att jag körde hoj och att jag inte tycker att det är lämpligt att lämna några liter motorolja på en påfart varpå han frågar vad jag tycker att man ska göra!! Hmmm sågpån, märka ut det, "det är inte mitt jobb att fixa!!" Hade verkligen inget i bilen att torka med samt att jag inte "fick" lämna triangeln där då någon kunde köra på den!! Dagens jävla tistel går till......BF* *40!! :mad:
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Vill berätta om en liten händelse jag råkade ut för i helgen, åkte plåtlådan till jobbet, precis innan Eugenia tunneln södergående så händer det! Massor med slammer och bilen går som en påse nötter, ingen lust att stanna i tunneln, så jag tar mig en knapp kilometer till och stannar på bron över spåren vid tomteboda, där påfarten från norrtull ansluter, lite lugnare att stå där än där det är 2 filigt När jag satt ut triangeln och kommer tillbaka så har jag en stoor pöl med olja under bilen.
Assistansen på plats snabbt som tusan, lastar bilen ..allt bra sålänge... När jag frågar: vad ska vi göra med oljan? får jag till svar, öööh va? ...den skiter jag i.. Detta känns inte som ett direkt seriöst svar från vägassistansen!! Förklarade att jag körde hoj och att jag inte tycker att det är lämpligt att lämna några liter motorolja på en påfart varpå han frågar vad jag tycker att man ska göra!! Hmmm sågpån, märka ut det, "det är inte mitt jobb att fixa!!" Hade verkligen inget i bilen att torka med samt att jag inte "fick" lämna triangeln där då någon kunde köra på den!! Dagens jävla tistel går till......BF* *40!! :mad:

Förmodligen så vill han få det till ytterligare ett jobb... men i vilket fall som så kan man ju alltid ringa polisen och meddela att det ligger en pöl med några liter olja på Essingeleden och att du nu ringer från bärgaren som bilen i fråga åker med. (lite sent nu men ändå)
 

Snowman89

Guest
Då var det slutåkt på ett tag.. Det hann bli nära 70mil över 3veckor.
Var ut och åkte i tisdags med en kompis så hittade vi en gammal grusväg/traktorstig, en bit in på den så var det en sten som jag gasade till lite extra för att komma över.
Vid nedslaget så vek sig handleden och nästa sekund låg jag på mage sprattlandes.

Summan av nedslaget var ett brutet ben i underarmen, andra benet ur led och ett avslitet ledband.. Det roliga är att 25e maj förra året blev jag påkörd och bröt samma ben men på ett annat ställe...
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Då var det slutåkt på ett tag.. Det hann bli nära 70mil över 3veckor.
Var ut och åkte i tisdags med en kompis så hittade vi en gammal grusväg/traktorstig, en bit in på den så var det en sten som jag gasade till lite extra för att komma över.
Vid nedslaget så vek sig handleden och nästa sekund låg jag på mage sprattlandes.

Summan av nedslaget var ett brutet ben i underarmen, andra benet ur led och ett avslitet ledband.. Det roliga är att 25e maj förra året blev jag påkörd och bröt samma ben men på ett annat ställe...

Fan vad tråkigt. Hinner det inte läka så pass att det blir fel mil på mätaren innan vintern?
 

Snowman89

Guest
Fan vad tråkigt. Hinner det inte läka så pass att det blir fel mil på mätaren innan vintern?

Jodå, förra året bröt jag det 25e maj och var igång igen i september. Det var dock utan operation, så jag hoppas på 8-12veckor innan jag kan åka igen
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Mc-förare omkom i olycka
Eskilstuna (Uppdaterad 06:21) Strax efter klockan 17 körde en motorcykel in i en personbil på länsväg 230 i höjd med Hyndevad.

Mc-föraren körde in i bilen bakifrån och höll troligtvis mycket hög fart. Han fick svåra skador och kördes med ambulans. Han avled senare på sjukhus uppger polisen.

Kvinnan som körde bilen klarade sig däremot oskadd.

Olyckan orsakade totalstopp i trafiken. Räddningstjänsten fick spärra av vägen helt för att ambulanspersonalen skulle kunna göra sitt arbete.

De närmare omständigheterna kring olycksförloppet är inte kända.
– Vi har inte hunnit höra bilföraren än, säger Sörmlandspolisens vakthavade befäl Göran Risberg.

Vid 18-tiden uppgavs både bilen och motorcykeln vara bärgade från platsen, och klockan 18.20 meddelade Trafikverket att det åter var full framkomlighet.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Vad mycket olyckor där mc har varit inblandad nu på senaste tiden.
Ta det lungt, det är bara början av sesongen än....
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Hudik

Guest
Snälla alla ni där ute, sänk farten i tätbebygt område.
Finns inte någon anledning att köra fort där, det blir ju bara massa tråkigheter.

V.I F du hojåkare i Lund.
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Tråkigt oavsett om det gått alldeles galet för fort, såg en bild på bilen från andra hållet på Aftonbladets sida, det ser ut att ha varit en ruskig smäll. Kan inte folk hålla igen lite tättbefolkat område? :(

håller med fullständigt men även om hojen kört för fort hur fan kan inte bilisten se att det kommer en hoj jevligt fort framför och vänta att svänga till den kört förbi. problemet i dagens trafik är att alla har så bråttom och tror dom hinner före och kör den andra parten för snabbt så märker dom inte det, människor e helt enkelt för ouppmärksamma i sina plåtlådor
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ser ut att ha varit en ordentlig smäll, med tanke på hur hojen och bilen ser ut. Det är nog lätt att man ger mc-föraren skulden, så fort man ser rubrik, text och bilder, och kanske med all rätta. Men vi får se vad mer som framkommer hur det gått till. Det finns ju vittnesuppgifter. Som jag förstått det har bilen korsat mc-förarens körfält och kanske inte uppmärksammat honom. En rätt klassisk olycka med andra ord. Beroende på mc-förarens hastighet är det svårt att klandra honom ifall han inte sett mc-föraren.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top