Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Sen maj 2011 så har jag gått ner nästan all graviditetsvikt och det är minst 20 kg (slutade väga mig när vågen stod på 87 kg nånting). Bara 3 kg kvar till fit for fight! :yoparty:banana
Grattis!!:banana:banana
Vet att det känns skönt!!
 

Snowman89

Guest
Min sommar gick allt annat än bra..
En bruten arm resulterade i att jag gick ner ca 5kg för att sedan gå upp 8kg när jag började träna igen..

Nu försöker jag gå ner dom där 8kg igen så man törs visa sig utomhus på mellandagarna när jag flyr till värmen :död Jag har hört att de har ont om vass att gömma sig i kring turistställena i Egypten:crash
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Thockare än någonsin, dvs samma trend som de senaste 5 åren...
I vinter tänker jag fetta in stället rejält så det kan anpassa sig till den allt fetare Steffo istället för att jaga livet ur mig i löparspåret och ändå bara bli fetare och fetare :(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Thockare än någonsin, dvs samma trend som de senaste 5 åren...
I vinter tänker jag fetta in stället rejält så det kan anpassa sig till den allt fetare Steffo istället för att jaga livet ur mig i löparspåret och ändå bara bli fetare och fetare :(

Jag tror inte riktigt på att träna sig smal. Visst kan muskler på rätt ställen bättra på formerna något, men vill man bli av med extraflabbet som bara hänger så gäller det nog att helt enkelt bara stoppa i sig mindre än man gör av med. Det som funkar bäst för mig rent viktminskningsmässigt är min egen lilla variant av LCHF, man skippar helt enkelt kolhydraterna och äter mest av protein, fett och sallad typ. det är lätt att upprätthålla eftersom man kan äta sig mätt men ändå gå ner i vikt och man ser resultat riktigt fort. -3kg i månaden är alls inte orealistiskt, och det medans du är mätt och belåten. Gäller i stort sett bara att skippa potatisen, riset, pastan, rotfrukterna, godiset, läsken, kakorna etc etc och ersätta det med en tallrik grönsallad och en extra köttbit så kommer du gå ner i vikt av dig själv:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tror inte riktigt på att träna sig smal. Visst kan muskler på rätt ställen bättra på formerna något, men vill man bli av med extraflabbet som bara hänger så gäller det nog att helt enkelt bara stoppa i sig mindre än man gör av med. Det som funkar bäst för mig rent viktminskningsmässigt är min egen lilla variant av LCHF, man skippar helt enkelt kolhydraterna och äter mest av protein, fett och sallad typ. det är lätt att upprätthålla eftersom man kan äta sig mätt men ändå gå ner i vikt och man ser resultat riktigt fort. -3kg i månaden är alls inte orealistiskt, och det medans du är mätt och belåten. Gäller i stort sett bara att skippa potatisen, riset, pastan, rotfrukterna, godiset, läsken, kakorna etc etc och ersätta det med en tallrik grönsallad och en extra köttbit så kommer du gå ner i vikt av dig själv:tummenupp

Precis så gör jag. Men jag skulle inte kalla det LCHF. Jag äter bara mer av det ena och lite mindre av det andra.
Om man dricker mycket vatten går det snabbare.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Precis så gör jag. Men jag skulle inte kalla det LCHF. Jag äter bara mer av det ena och lite mindre av det andra.
Om man dricker mycket vatten går det snabbare.

När jag väl bantar så gör jag det mer eller mindre fanatiskt. Skippar helt allt vad godis, chips och läsk heter, ingen potatis, pasta eller ris till maten, inget bröd etc... Ersätter allt sånt med annat, antingen protein, fett eller ren cellulosa, dvs grön sallad (som ju förvisso är en kolhydrat men vi kan inte bryta ner den). För mind el funkar det bra då jag ändå gillar kött över all annan mat och lätt kan leva på kött och sås, men alla kan nog inte leva så. Smaksak antar jag, huvudsaken är ju att det ger önskat resultat både på nöjdhetsskalan och vågskalan :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
En diet fungerar ju inte så bra om du hela tiden måste banta? Efter man kommer dit man vill med sin fysik gäller det ju att upprätthålla den :)

När jag väl bantar så gör jag det mer eller mindre fanatiskt. Skippar helt allt vad godis, chips och läsk heter, ingen potatis, pasta eller ris till maten, inget bröd etc... Ersätter allt sånt med annat, antingen protein, fett eller ren cellulosa, dvs grön sallad (som ju förvisso är en kolhydrat men vi kan inte bryta ner den). För mind el funkar det bra då jag ändå gillar kött över all annan mat och lätt kan leva på kött och sås, men alla kan nog inte leva så. Smaksak antar jag, huvudsaken är ju att det ger önskat resultat både på nöjdhetsskalan och vågskalan :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En diet fungerar ju inte så bra om du hela tiden måste banta? Efter man kommer dit man vill med sin fysik gäller det ju att upprätthålla den :)

Banta är väl egentligen fel ord då man kanske mer förknippar det med svältdiet, Vad jag menade var väl snarare: När jag äter viktminskningsfokuserat. detta är mer av en viktminskningsdiet som inte alls är svår att upprätthålla tack vare att man faktiskt kan äta sig mätt. Ju mer kolhydrater man skippar, desto snabbare går man ner. Och när man väl har nått dit man vill kan man ju alltid normalisera och börja äta lagom med kolhydrater så att man stabiliserar och håller vikten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Matvanorna har fått sig en törn med hyfsad viktnedgång som följd. Också börjat träna så smått, ska förhoppningsvis kunna hålla en positiv trend framöver. Ca 10 kg ner från när jag började räkna, så inte riktigt nere på rekordlägsta ännu men på väg dit på nytt.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Hur gör ni när ni dietar, väger ni maten eller tar ni bort ett mål per dag? springer massor? Vad har ni för strategier?
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Hur gör ni när ni dietar, väger ni maten eller tar ni bort ett mål per dag? springer massor? Vad har ni för strategier?

Äter ca 5 gånger om dagen, små portioner med mycket grönsaker dock ej vid frukost såklart. När det gäller kolhydrater så är det oftast fullkorn som gäller, och då har jag även proteiner på tallriken i form av kött/ägg/böner osv som varierar.

Testada jogga i ca 3 månader plus styrketräning och gick ner 3 kilo, tröttnade och började äta mindre portioner dock utspritt under dagen och gick ner ytterliggare 5 kilo utan att springa 1 meter med endast styrketräning 3 gånger i veckan.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Gick ner närmare 10kg på ca 3 månader för nåt år sen när jag hadde mycket att göra på jobbet.Åt som vanligt och ingen träning men 8 timmars hårt fysiskt arbete om dagen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur gör ni när ni dietar, väger ni maten eller tar ni bort ett mål per dag? springer massor? Vad har ni för strategier?

Äter mina vanliga mål men byter ut kolhydraterna mot protein och sallad/gurka/"insert random cellulosagrönsak här". Så fort man tar bort ris, potatis, pasta och framförallt godis, chips och läsk så går det fort, ju mer nitisk man är i bortsållandet av snabba kolhydrater desto fortare går man ner. Jag försöker hålla mig på absolut minimum för att hjärnan ska få det lilla bränsle det behöver, resten av energin till att röra mig omkring får kroppen vackert ta av sina reserver. Jag märker ingen skillnad i trötthet eller så heller så för mig funkar det bra.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Äter mina vanliga mål men byter ut kolhydraterna mot protein och sallad/gurka/"insert random cellulosagrönsak här". Så fort man tar bort ris, potatis, pasta och framförallt godis, chips och läsk så går det fort, ju mer nitisk man är i bortsållandet av snabba kolhydrater desto fortare går man ner. Jag försöker hålla mig på absolut minimum för att hjärnan ska få det lilla bränsle det behöver, resten av energin till att röra mig omkring får kroppen vackert ta av sina reserver. Jag märker ingen skillnad i trötthet eller så heller så för mig funkar det bra.

JA kolhydraterna får man inte spara alltför mycket på då blir man väck. Skönt att du hittat en balans som fungerar. Tränar du något?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
JA kolhydraterna får man inte spara alltför mycket på då blir man väck. Skönt att du hittat en balans som fungerar. Tränar du något?

Faktum är att man (jag personligen iallafall) kan spara in rätt mycket innan man märker av det. Jag käkar kolhydrater till lunch/frukost, dvs ett av två eller tre mål om dagen (hoppar frukost och går rakt på lunch vissa dagar då jag inte gillar att äta för tidigt efter att jag gått upp), och istället för typ en tredjedel av tallriken kolhydrat så typ 1/9del istället. Bara en macka eller en liten tallrik gröt till frukost, en potatis istället för tre till lunchen, en sked ris istället för tre-fyra etc och absolut inget godis/chips/läsk (utom light vilket jag dricker en del). Funkar bra för mig, blir inte trött och jag kan prestera bra. Cyklar/går en transportsträcka på två mil (hem till päronen) lite titt som tätt på denna dieten och det funkar bra, och har på senare tid börjat styrketräna så smått varannan dag. inte direkt timmavis pressande på gymmet förvisso, men en halvtimme-40 min blandning av biceps, triceps, bröst och mage de dagar jag inte går eller cyklar är inga problem alls. Håller viktminskningen under den här perioden på ungefär ett kg i veckan när jag sållar bort kolhydraterna så pass hårt, och på bara typ en och en halv vecka av min träningsregim börjar lite gamla muskler titta fram. Om det bara håller i sig kanske jag till och med kan hitta mina gamla rutor som varit försvunna i typ fem år hyfsat snart, vilket vore lite småtrevligt då jag aldrig varit särskilt bekväm med min lilla kulmage...:gnissla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top