Video Fly by med stora twinnar

Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Tror att fler med mig gillar ljudet från stora tvinnar under belastning, speciellt de riktigt låga frekvenserna som gör att det skallrar i marken samtidigt som det känns som att någon slår en hårt i magen:tummenupp

Fyll gärna på med fler videos/ljudklipp, och hittar ni några där det är fly bys med klungor av tvinnar så är det ännu bättre.

Kriteriet kan försöka vara just att det ska vara klipp med mycket bas så att det skakar ordentligt i golvet när man lyssnar på det.:D


http://www.youtube.com/watch?v=DuTkjgrC25Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DTcJR5L8dQY

http://www.youtube.com/watch?v=lXMUFbx4IEE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=O_kEQ1fw6cM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RieEOOKUbbQ&feature=related

Nu råkade det bli mycket Ducati märker jag...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vore ballare om dom körde på lite mer än tomgångsvarv... :(

Här är två som laddar lite.



Sen har vi den här som kan ha det grymmaste motorljudet av nån hoj.

 
Last edited:

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Umeå
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06

Det är för lite stötstänger i den här tråden :mad:
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Trodde att TS ville fly från en by med massa glidare först när jag läste topic...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vars har du det där läckra klippet Jörgen med han som kör nåt hastighetsrekord med sin super-Harley? Låter som ett lågflygande plan med Merlin V12 eller nåt när han dundrar förbi i fjärran.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Trodde att TS ville fly från en by med massa glidare först när jag läste topic...

:D


Vet inte om den räknas som stor twin. Klarar mig fortfarande utan pysventiler. Tycker stor twin är vid 120"/2 liter ungefär.

Vid 5:10 kommer iaf en flyby, tror det var 200 vid kameran ungefär

Blir lite orolig när jag ser ditt klipp, är det inte risk att du rubbar jordens rotation när du vrider på rullen?:va:hihi
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vet inte om den räknas som stor twin. Klarar mig fortfarande utan pysventiler. Tycker stor twin är vid 120"/2 liter ungefär.

Vid 5:10 tom 5:33 kommer iaf en flyby, tror det var 200 vid kameran ungefär

Snyggt och prydligt trots en gammal jänkare,,, plus för grusbus.:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vars har du det där läckra klippet Jörgen med han som kör nåt hastighetsrekord med sin super-Harley? Låter som ett lågflygande plan med Merlin V12 eller nåt när han dundrar förbi i fjärran.

Det var nog Bradley Everhart du menade? Som monterat en 120"-motor (ca 2-liter) av HD -typ på 245 rwhp i en busa-ram. Burnar på femman. Verkar vara bra vrid...
Motorn är nu urmonterad och en ännu större HD-snurra ska in i ramen :D

[YOUTUBE-ID]yXD7YiDykP8&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]62NT4vdpZBQ[/YOUTUBE-ID]

Här kör han 322 km/h, låter som ett jaktplan från WW2 :D

[YOUTUBE-ID]GaoULlZ2NHs&NR=1[/YOUTUBE-ID]
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Om du gillar ljudet av tvinnar så ska jag försöka klippa ihop lite film med Duccebuller. Jag har massor med film från Ducceklubbens bandagar. Alla filmer ligger tyvärr i en annan dator, men ska göra ett försök att samla lite buller på en film. :tummenupp
Tror att fler med mig gillar ljudet från stora tvinnar under belastning, speciellt de riktigt låga frekvenserna som gör att det skallrar i marken samtidigt som det känns som att någon slår en hårt i magen:tummenupp

Fyll gärna på med fler videos/ljudklipp, och hittar ni några där det är fly bys med klungor av tvinnar så är det ännu bättre.

Kriteriet kan försöka vara just att det ska vara klipp med mycket bas så att det skakar ordentligt i golvet när man lyssnar på det.:D

Nu råkade det bli mycket Ducati märker jag...
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Om du gillar ljudet av tvinnar så ska jag försöka klippa ihop lite film med Duccebuller. Jag har massor med film från Ducceklubbens bandagar. Alla filmer ligger tyvärr i en annan dator, men ska göra ett försök att samla lite buller på en film. :tummenupp

Det vore grymt! Speciellt material med "stort" och mjukt/varmt/djupt muller (vilket de flesta duccar producerar) är mycket välkommet.:tummenupp
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Kan bjuda på några varv med en 1098R på Kinnekulle så länge, inte det bästa ljudet tyvärr.


Det vore grymt! Speciellt material med "stort" och mjukt/varmt/djupt muller (vilket de flesta duccar producerar) är mycket välkommet.:tummenupp
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Suzuki SV1000S -03 på Långnäs år 2003. Helt original, och tyvärr en massa annat hojljud eftersom banan bredvid besudlas av en ZX12-R

Här har vi samma SV1000S med förkortade eftermarknadspipor :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top