Då startar jag väl en tråd där man kan säga och skriva vad fasiken man vill...

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
...utan att någon klagar. Det är ju vinter, och på något sätt behöver man ju avreagera sig. Det kan ju inte alla göra på samma sätt som Krille med gaggballs, piskor, handfängsel och allt vad det nu var. So dudes and dudets, spam om.

Sebbe måste ju vara LillKungen eftersom Kungen redan finns, och är enligt sägnerna
MYYYYCKET snabbare:D

/SiR Spamalot
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
...utan att någon klagar. Det är ju vinter, och på något sätt behöver man ju avreagera sig. Det kan ju inte alla göra på samma sätt som Krille med gaggballs, piskor, handfängsel och allt vad det nu var. So dudes and dudets, spam om.

Sebbe måste ju vara LillKungen eftersom Kungen redan finns, och är enligt sägnerna
MYYYYCKET snabbare:D

/SiR Spamalot

Wåååååooåååiooooohhhåå, silver är långsam, VBK är dryg, Wilcan är galen, Barris är sparris och gt är kort.. Spam spam spam!

VI VILL HA - LÄKTARKRIG!
 
Last edited:

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Sebbe måste ju vara LillKungen eftersom Kungen redan finns, och är enligt sägnerna
MYYYYCKET snabbare:D

Men.. men.. Vad kungen kört på knudan är det väl egentligen ingen som vet?
Att sonen hans är en odugling vet vi, men vad vet vi egentligen om knugen?:7peta
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Enligt säkra källor så är Silver analfabet och det är Anna som spökskriver här. Om ni läser vad Silver skriver så är det väldigt feminint.

Men den här tråden har potential om bara folk biter sig lite i skrivfingrarna då och då.

Tackar Anna för en bra trådstart.
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Och sen när fan har Silver varigt manlig??

Nu blev jag ledsen
Jag vet inte om jag är extra känslig och omanlig, men jag har lätt för att gråta. Oftast gråter jag inte för att jag är ledsen, utan snarare för att jag blir berörd. Det är inte alltid så lätt att förstå vad det är som berör mig så på djupet, men då och då drabbar det mig bara.
Jag satt i min bil på väg mot Sturup. Musiken kom ur högtalarna. Plötsligt började tårarna plötsligt rinna. Jag förstod inte varför. Jag var tvungen att stanna bilen, torka tårarna och tänka efter. Vad var det som hände? Jo, det var musiken, men vad var det egentligen?
Låten heter ”Det kom ett brev” med Bo Sundström & Frida Örhn. (finns på Youtube) De gör den fantastiskt, men det var texten som tog tag i mig. Det var en dikt av Pär Lagerkvist. Får se om du förstår vad det var som grep mig.

Det kom ett brev om sommarsäd,
om vinbärsbuskar, körsbärsträd,
ett brev ifrån min gamla mor
med skrift så darrhänt stor.

Ord intill ord stod klöveräng
och mogen råg och blomstersäng,
och Han som över allting rår
från år till år.

Där låg i solen gård vid gård
inunder Herrens trygga vård,
och klara klockor ringde fred
till jorden ned.

Där var en lukt av trädgårdsgång
och av lavendel, aftonsång
och söndagsfriden då hon skrev
till mig sitt brev.

Det hade hastat natt och dag
utan att vila, för att jag
långt borta skulle veta det
som är från evighet.

Var det någon som förstod? Nej varför skulle ni det. Det är knappt jag gör det själv. Det tog ett tag innan texten sjönk in. Min reaktion kom när jag hörde sången för
kanske femte gången.

Pär Lagerkvists gamla mor skriver ett brev till sin son. Hon beskriver livet. Hon gör det med så stark känsla att han känner doften den nykrattade trädgårdsgången och lavendeln som blommade där hemma. Med så målande ord att han ser bilden av blommande körsbärsträd och mogen råg.

Samtidigt berättar hon om den som rår över allt. Om Honom som håller livet i sin trygga famn. Hon lyckas förmedla allt det vackra i naturen och allt det sköna i en ledig söndags-eftermiddag. Men samtidigt är hon oerhört angelägen om att han skall förstå att det finns något mer.

Brevet har färdats lång väg och lång tid för att han skall få det. För att han säkert skall förstå vad som är viktigt i livet. Vad som är av evighet.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu blev jag ledsen
Jag vet inte om jag är extra känslig och omanlig, men jag har lätt för att gråta. Oftast gråter jag inte för att jag är ledsen, utan snarare för att jag blir berörd. Det är inte alltid så lätt att förstå vad det är som berör mig så på djupet, men då och då drabbar det mig bara.
Jag satt i min bil på väg mot Sturup. Musiken kom ur högtalarna. Plötsligt började tårarna plötsligt rinna. Jag förstod inte varför. Jag var tvungen att stanna bilen, torka tårarna och tänka efter. Vad var det som hände? Jo, det var musiken, men vad var det egentligen?
Låten heter ”Det kom ett brev” med Bo Sundström & Frida Örhn. (finns på Youtube) De gör den fantastiskt, men det var texten som tog tag i mig. Det var en dikt av Pär Lagerkvist. Får se om du förstår vad det var som grep mig.

Det kom ett brev om sommarsäd,
om vinbärsbuskar, körsbärsträd,
ett brev ifrån min gamla mor
med skrift så darrhänt stor.

Ord intill ord stod klöveräng
och mogen råg och blomstersäng,
och Han som över allting rår
från år till år.

Där låg i solen gård vid gård
inunder Herrens trygga vård,
och klara klockor ringde fred
till jorden ned.

Där var en lukt av trädgårdsgång
och av lavendel, aftonsång
och söndagsfriden då hon skrev
till mig sitt brev.

Det hade hastat natt och dag
utan att vila, för att jag
långt borta skulle veta det
som är från evighet.

Var det någon som förstod? Nej varför skulle ni det. Det är knappt jag gör det själv. Det tog ett tag innan texten sjönk in. Min reaktion kom när jag hörde sången för
kanske femte gången.

Pär Lagerkvists gamla mor skriver ett brev till sin son. Hon beskriver livet. Hon gör det med så stark känsla att han känner doften den nykrattade trädgårdsgången och lavendeln som blommade där hemma. Med så målande ord att han ser bilden av blommande körsbärsträd och mogen råg.

Samtidigt berättar hon om den som rår över allt. Om Honom som håller livet i sin trygga famn. Hon lyckas förmedla allt det vackra i naturen och allt det sköna i en ledig söndags-eftermiddag. Men samtidigt är hon oerhört angelägen om att han skall förstå att det finns något mer.

Brevet har färdats lång väg och lång tid för att han skall få det. För att han säkert skall förstå vad som är viktigt i livet. Vad som är av evighet.

Förövrigt så tycker jag Trajjaförare är några jävla fjollor:arsele

Förlåt Ola, det jag skrev var bara för att få vara lite tuff.

Sitter här hemma och skäms som en hund nu...Det var ett elakt påhopp och jag ber om förlåtelse och skickar en kram till dig nu [[[Kram]]] "send"
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
:banana
Var det inte fjolligt att skriva på vers, fjoll-jävel?

Nu blev jag ju ännu mer lessnare:

jag minns en tid
en tid från förr
då jag var ung
hur jag vaknade trött varje morgon
och med grus i ögonen
suckade jag
inför den kommande skoldagen
jag var sisådär sexton vårar gammal
när jag varje morgon begav mig iväg
i regn, snöstorm och strålande solsken
på min gamla vingliga röda herrcykel
och vid en korsning
samma korsning varje morgon
mötte jag mina kamrater
och tillsammans
slog vi följe genom livet

det skulle vara vi i gänget föralltid
för-all-tid
men det är numer en tid passerad
för längesen

åh
jag minns en tid
en tid från förr
att måndagen var seg
tisdagen lite lättare
onsdagen var över på ett ögonblick
torsdagen gav en energikick
för snart var veckan över
och fredagen
var alltid bäst
för då var det en hel ledig helg framför mig
samt en och annan fest

alla hyss och galna upptåg
alla fester och timmar på gymmet lyftandes vikter
alla skratt med vänner och fotbollsmatcher med nerver
åh
tänk att jag aldrig insåg
att jag inte förstod och visste då
hur värdefullt allt det där var
men nu är det försent
ja
nu har jag ingenting kvar

jag minns en tid
en tid från förr
då hela familjen var samlad under samma tak
jag tog allt och alla förgivna
tills den dagen då far föll mot den kalla hårda höstmarken
för att aldrig någonsin resa sig igen
den förödande kvällen symboliserar vindpusten
som fick korthuset som var mitt liv
att rasa

och pappa brändes till aska
lades i en urna
och begravdes djupt
i mitt sargade söndertrasade hjärta

och tiden
den flydde
dag som natt
vad spelade det för roll
allt var ändå så mörkt och kallt

en kväll var min mor så vänlig och snäll
bjöd en ledsen grannfru på en kopp kaffe
men grannen visade sig vara psykiskt sjuk
så i år har jag och min familj nu levt
i ständig skräck och rädsla
blivit mordhotade, förföljda och misshandlade

efter allt som hänt
har mitt liv trasats sönder och jämnats med marken
ett liv i ständig oro och rädsla
frihetsberövad och isolerad
under så lång tid
att jag blev någon annan
och förlorade kontakten
med mina kära kamrater

åh
men jag minns ändå
en tid
en tid från förr
då min familj var hel
och mina kamrater var mitt levebröd
nu är jag förstörd
ensam och så väldigt skamsen
klarar inte av att lyfta telefonluren
kan inte hälsa
kan inte se dem i ögonen

alla löften är brutna
vi har blivit främlingar
de har gått vidare
utan mig
vilket ändå glädjer mig
även om saknaden är så oändligt stor

mina drömmar gick i kras

men jag minns
ja
jag minns en tid från förr
som aldrig kommer igen
aldrig
någonsin
 
Last edited:

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Hej alla mina fina vänner.

Vi har ju inte haft någon Tisdagsfika i vinter. Ska vi inte kasta alla hämningar överbord i morgon, fredag 16/12. Om vi träffas klockan 17.00 utanför Dunkers Kulturhus, så¨kan vi tillsammans se den fantastiska utställningen "För ditt eget bästa – Serieteckningar av Sara Granér".

Efter detta tänkta jag att vi skulle bli lite wild and crazy, och gå på Falhlmans och dicka lite varm choklad med vispgrädde. Ja ni läste rätt, vispgrädde!! Och kanske kan man ta en chokladbiskvi till.

Jag vet att det är många kalorier i vispgrädde, men, what the fuck, man lever ju bara en gång.

Jag tror vi är klara vi 8 tiden, så att vi alla hinner hem och se "På Spåret" i TV 1 sen.

Kram på Er Pluttisar!

Eder SilverRäv
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Hej alla mina fina vänner.

Vi har ju inte haft någon Tisdagsfika i vinter. Ska vi inte kasta alla hämningar överbord i morgon, fredag 16/12. Om vi träffas klockan 17.00 utanför Dunkers Kulturhus, så¨kan vi tillsammans se den fantastiska utställningen "För ditt eget bästa – Serieteckningar av Sara Granér".

Efter detta tänkta jag att vi skulle bli lite wild and crazy, och gå på Falhlmans och dicka lite varm choklad med vispgrädde. Ja ni läste rätt, vispgrädde!! Och kanske kan man ta en chokladbiskvi till.

Jag vet att det är många kalorier i vispgrädde, men, what the fuck, man lever ju bara en gång.

Jag tror vi är klara vi 8 tiden, så att vi alla hinner hem och se "På Spåret" i TV 1 sen.

Kram på Er Pluttisar!

Eder SilverRäv

Slutar sju imorgon så jag kan tyvärr inte. Men jag tycker att det verkar som ett riktigt trevligt initiativ. Jag tror att det verkligen hade uppskattats o denna grå och tråkiga årstid. <3
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hej alla mina fina vänner.

Vi har ju inte haft någon Tisdagsfika i vinter. Ska vi inte kasta alla hämningar överbord i morgon, fredag 16/12. Om vi träffas klockan 17.00 utanför Dunkers Kulturhus, så¨kan vi tillsammans se den fantastiska utställningen "För ditt eget bästa – Serieteckningar av Sara Granér".

Efter detta tänkta jag att vi skulle bli lite wild and crazy, och gå på Falhlmans och dicka lite varm choklad med vispgrädde. Ja ni läste rätt, vispgrädde!! Och kanske kan man ta en chokladbiskvi till.

Jag vet att det är många kalorier i vispgrädde, men, what the fuck, man lever ju bara en gång.

Jag tror vi är klara vi 8 tiden, så att vi alla hinner hem och se "På Spåret" i TV 1 sen.

Kram på Er Pluttisar!

Eder SilverRäv

Vad sägs om en TT...
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
PM

Mottagare:
Swedie

Ämne:
Vill gärna byta nick!

Avsändare:
SilverWolf

Text:

Käre Swedie!

Jag skiver till dig för att jag gärna skulle vilja byta nick. Du förstår, jag är rädd för mitt nick.
Vargar är ju hemska djur som morrar, och äter små lamsingar.

Jag skulle bli jätte jätte jäääättte glad om jag kunde få heta SilverRäven istället.
Rävar år ju så gulliga och gosiga. Och har så fiiin svans.

Så snälla snälla snälla Swedie ponken, du är suderdupergullig om det går att ordna.

Kram!

SilverRäven
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Hej alla mina fina vänner.

Vi har ju inte haft någon Tisdagsfika i vinter. Ska vi inte kasta alla hämningar överbord i morgon, fredag 16/12. Om vi träffas klockan 17.00 utanför Dunkers Kulturhus, så¨kan vi tillsammans se den fantastiska utställningen "För ditt eget bästa – Serieteckningar av Sara Granér".

Efter detta tänkta jag att vi skulle bli lite wild and crazy, och gå på Falhlmans och dicka lite varm choklad med vispgrädde. Ja ni läste rätt, vispgrädde!! Och kanske kan man ta en chokladbiskvi till.

Jag vet att det är många kalorier i vispgrädde, men, what the fuck, man lever ju bara en gång.

Jag tror vi är klara vi 8 tiden, så att vi alla hinner hem och se "På Spåret" i TV 1 sen.

Kram på Er Pluttisar!

Eder SilverRäv

FUUUCCKKK. Så jävla lockande det låter men jag ska ha släkt och vänner på besök imorron...typiskt.
PS ingen grädde för min del då jag är laktosintollerant..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top