RoH Camp på Lelleträffen / Gotland Ring 2012

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Men då kanske vi ska planera veckan så att säga, så att vi får maximal glädje utav det hela.

Vad jag har förstått är alla sugna på att köra bana, men som Andre säger finns det ju massor att göra utanför banan.

Varför inte:
Måndag : Bana
Tisdag : Rundtur á la Tourist Trophy-style
Onsdag : Bana
Torsdag : Flumma runt, Tourist Trophy, äventyrsrunda
Fredag : Bana för de som vill, eller bara köra omkring typ

Hur låter det? På så sätt blir det ju ett oslagbart ROH-Camp. Lite trist om en kör bana, en kör äventyr, en åker och wheelar och den andre sover av bakfyllan (VBK).
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Men då kanske vi ska planera veckan så att säga, så att vi får maximal glädje utav det hela.

Vad jag har förstått är alla sugna på att köra bana, men som Andre säger finns det ju massor att göra utanför banan.

Varför inte:
Måndag : Bana
Tisdag : Rundtur á la Tourist Trophy-style
Onsdag : Bana
Torsdag : Flumma runt, Tourist Trophy, äventyrsrunda
Fredag : Bana för de som vill, eller bara köra omkring typ

Hur låter det? På så sätt blir det ju ett oslagbart ROH-Camp. Lite trist om en kör bana, en kör äventyr, en åker och wheelar och den andre sover av bakfyllan (VBK).

Låter kanon , hade tänkt något liknande själv.
skönt att få lite paus mellan bandagarna :)
Jävlar vad jag längtar!!!
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Men då kanske vi ska planera veckan så att säga, så att vi får maximal glädje utav det hela.

Vad jag har förstått är alla sugna på att köra bana, men som Andre säger finns det ju massor att göra utanför banan.

Varför inte:
Måndag : Bana
Tisdag : Rundtur á la Tourist Trophy-style
Onsdag : Bana
Torsdag : Flumma runt, Tourist Trophy, äventyrsrunda
Fredag : Bana för de som vill, eller bara köra omkring typ

Hur låter det? På så sätt blir det ju ett oslagbart ROH-Camp. Lite trist om en kör bana, en kör äventyr, en åker och wheelar och den andre sover av bakfyllan (VBK).


Lelle har ett program med alla aktiviteter som händer hela veckan.
Så lite beroende på vad man vill vara med på får man planera efter.

Men enligt min erfarenhet från förra året så kan det se ut lite som GT föreslog.

Måndag: Gotland Ring
Tisdag: Guidad tur på små fina vägar med några stopp för fika, lunch m.m. Varar hela dagen
Onsdag: Gotland Ring
Torsdag: Lite av varje
Fredag: Brukar vara mycket aktiviteter på campingen, tävlingar av diverse slag och mycket fest. Eller ta en dag till Gotland Ring och festa på kvällen.
Lördag: Final i många tävlingar, burnout tävling, stuntshow m.m.

Exakt vad vi ska göra på vilken dag kan vi bestämma då.
Det viktiga just nu är vilka som ska med så vi kan boka boende.

Jag vet att Kim är sugen, frågan är bara om vi ska övertala honom eller om vi ska gå via frugan? hahaha
Och Kriss, dags och skriva upp sig på listan.
Anthony, gäller dig med.
Och alla andra kom igen nu, kommer bli en grymt rolig vecka.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Rippe... Där är ju än så länge en SP1a som väntar....

Det hade varit ku att haka på. Jag har inte kört på Gotland innan o kommer jag så tar jag nog bil o släp. Med en eller två hojar i....
Det tillstöter lite komplikationer till våren så det är väldigt osäkert.
(Men va fan, man kan väl få önska?!)
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
hade suttit fint med en spetta, dock verkar det som att det är slutkört med sporthojar, alternativt en sporthoj med combibromsar å skruva bort pedalen för bakbromsen, har enorma problem med att klämma tanken och sitta med trampdynan på fotpinnen

Combo-bromsar går just på bakbromsen vad jag vet?
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
nae menar du det?! om du läser inlägget igen står det "skruva bort PEDALEN för bakbromsen" Om hojen har t. ex. hondas c-abs system nyper den även åt bak när jag pillar på frambromsen, på så sätt skulle jag inte behöva PEDALEN för bakbromsen.
Enligt bröderna Nilsson är det tvärtom. Bromsar du enbart med bakbromsen bromsar du fram också. Alltså är kombi-bromsar onödigt om du bara bromsar fram?
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Enligt bröderna Nilsson är det tvärtom. Bromsar du enbart med bakbromsen bromsar du fram också. Alltså är kombi-bromsar onödigt om du bara bromsar fram?

Ja det var ju verkligen märkligt då jag fått helt andra uppgifter, dels när jag provsatt å ställde lite frågor om NC700xd på lillemans och när jag har läst runt lite: "Vad du framförallt kommer att märka den extra stabilitet C-ABS ger dig med hjälp avlite bakbroms också, trots att du endast använder den främre bromsen (http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/747-honda-cbr600rr-c-abs-09) Nu handlar ju den artikeln och cbr600rr men jag har vääldigt svårt för att tro att det skulle vara så som du har blivit informerad.

ps. Om det nu är så att bröderna Nilsson har gett dig felaktig info börjar jag ifrågasätta deras lämplighet som ÅF av Honda.
 

Migesson

Guest
Fy fan vad detta kommer bli roligt hoppas på bra väder bara ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top