Förbannad på katt!

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Är inte säker på om det är TILLÅTET att tvärbromsa för katt. Jag har fått lära mig att om jag tvärbromsar för smådjur, och någon kör på mig bakifrån, så är JAG vållande! :(

Min ena katt brukade inte flytta på sig för vare sig bilar eller kopplade hundar. Grannarna brukade göra en sväng runt katten! :) Tur att jag bor på återvändsgata...

Har noterat att katten numera faktiskt flyttar på sig när jag backar ut bilen. Kanske har det något att göra med att katten kom hem med ett brutet bakben förra året. :( Så nu har vi en ny definition på vad en 'gipskatt' är för något! :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Är inte säker på om det är TILLÅTET att tvärbromsa för katt. Jag har fått lära mig att om jag tvärbromsar för smådjur, och någon kör på mig bakifrån, så är JAG vållande! :(

Bilen bakom ska hålla tillräckligt avstånd så de hinner bromsa. Så det blir inte ditt fel om du bromsar och den bakom åker in i dig.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt

rott_1_159.png
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, men jag noterar att jag inte får någon träff när jag söker efter "senap".

Jag trodde senap var en självklar ingrediens i en sådan här tråd.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, men jag noterar att jag inte får någon träff när jag söker efter "senap".

Jag trodde senap var en självklar ingrediens i en sådan här tråd.


..eller så trycker Herr Kåtzån upp lite fransk senap i röven på sig själv så ska Herr Kåtzån se att katter är hans minsta problem...:katt
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Skaffa kamphund istället för den där mesiga jycken ni har som inte ens kan skrämma en katt. Du kan även skaffa en halvtam järv som du låter springa runt okopplad runt kvarteret, då slipper du både katter och jobbiga grannungar. Sen kan du även försöka med att skaffa dig ett liv och sluta reta upp dig på trivialiteter, det är inte bra för hjärtat. :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kattproblem beror oftast på vorstehbrist.
Edit: Drikkigt staaköl och stafar som en kratskavt.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Är inte säker på om det är TILLÅTET att tvärbromsa för katt. Jag har fått lära mig att om jag tvärbromsar för smådjur, och någon kör på mig bakifrån, så är JAG vållande! :(

Endast klövdjur..övriga djur behöver du inte bromsa för, och ja du kan bli vållande..
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är inte säker på om det är TILLÅTET att tvärbromsa för katt. Jag har fått lära mig att om jag tvärbromsar för smådjur, och någon kör på mig bakifrån, så är JAG vållande! :(

Endast klövdjur..övriga djur behöver du inte bromsa för, och ja du kan bli vållande..
Inte hästar hundar björnar då
Eller Strutsar ?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det utvecklas system som gör att bilar ska bromsa automatiskt för vilt.Undrar om den ser om djuret har klövar ?
 

tkdrille

Guest
Jo än så länge så stannar ju bilen med det systemet.

http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI

Men de behöver ju bara jobba på att systemet ska använda bromsarna istället för plåten.

Meeen, de används ju redan nu? Så vaddå jobba på systemet. Bättre den använder fronten däck är ju så dyrt idag.


Nää man ska undvika att köra på alla sorters djur men försöka undvika att tvärnita för smådjur. Tvärnitar man ändå så skall man ej bli vållande om man blir påkörd bakifrån då puckot där bak fatta inte vad avstånd betydde.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det största problemet med utekatter är deras respektlösa ägare. Hur fan är man funtad om man skaffar sig ett djur som ska springa löst på andras tomter/ägor? Håll djuren inne eller gå med dem i koppel!

Vill man ha utekatt kan man bosätta sig långt ifrån närmsta granne!
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Hund och slangbella funkar här iaf.
Två skitande kattjävlar i området går numera noggrann omväg runt tomten.
Inte en kattskit på snart ett år, så ett visst mått av självbevarelsedrift tycks dom ha:tummenupp
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det största problemet med utekatter är deras respektlösa ägare. Hur fan är man funtad om man skaffar sig ett djur som ska springa löst på andras tomter/ägor? Håll djuren inne eller gå med dem i koppel!

Vill man ha utekatt kan man bosätta sig långt ifrån närmsta granne!

Helt rätt!

Utekattsägare fattar inte vilken stor risk de utsätter sina (förhoppningsvis) älskade djur för.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top