Förbannad på katt!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tjena!

Jo jag hittade en liknande tråd men den var stängd.

Grannens katt går ute på vägen vid husen och den är då fan inte rädd för bilar. Som idag kom jag hem och skulle köra ner på grusgången då en kattf*n går över gatan och sätter sig framför bilen(7 meter från min tomt).

Jag försöker skrämma katten genom att putta på den med bilen och tuta. Men inget... Katt skrället bryr sig inte. Katten går mot nån unge på gatan(ej kattägare) men vänder lika fort igen och ställer sig framför bilen. Nu står 2 bilar och väntar på denna katt.

Katten har även skitit och pissat i landet utanför. Och det är tal om att ta kattf*n å gräva ner den.

Blir så förbannad när den går på gatan. Och inte flyttar på sig, samma sak varje dag.


Katten går okontrollerad och utan koppel. Så vad ska man göra? Ägaren av katten bryr sig inte då han skaffade 2 katter åt sina två döttrar. Men han sa "Äsch de gör väll inget. Ungarna har ju en till". Och den andre ser man inte ofta(fortfarande i liv).

Även hunden i huset(hos mig) har försökt skrämma katten.

Så vad ska man göra?
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Bestäm dig för att det finns viktigare saker att uppröras över? :kramas
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
I-landsproblem - har katten minsta överlevnadsinstinkt borde den flytta på sig om du rullar sakta mot den med bilen. Är det här en trolltråd eller seriös förresten?
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
I-landsproblem - har katten minsta överlevnadsinstinkt borde den flytta på sig om du rullar sakta mot den med bilen. Är det här en trolltråd eller seriös förresten?

110% jäkla seriöst. Ska jag köra över katten när ingen ser på eller?

Den går ju in i alla kåkar som finns i närheten också.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Två bilar står och väntar på katten. Varför gick ingen bara ut och flyttade på den? Har du svårt för att ta dig ut ur bilen eller?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför inte köra? Katten flyttar på sig när det närmar sig.
Funkat på alla katter jag testat på iaf.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Två bilar står och väntar på katten. Varför gick ingen bara ut och flyttade på den? Har du svårt för att ta dig ut ur bilen eller?

Min andra granne gick med två ungar som hölls med katten. Och som jag sa innan så gick katten mot ungarna och sedan ut på vägen igen. Och sedan gick ungen och hämtade katten.

Ulvhanne. Jag har prövat köra över den. Men jag övningskör ju med morsan och hon börjar gapa "STANNA DÅ FÖR H****TE DU KÖR JU ÖVER DEN"... Och katten var nära däcket sist jag provade och den flyttade sig då fasiken inte.

Men jag får nog ta och låna luftgevär då mitt är trasigt :gråta
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Har den vita fält som är färgningsbara :confused:

Köp chockrosa hårfärg,kidnappa,lacka om kissen - antar att den får utegångsförbud när den kommer hem med ny outfit:rofl


Det är ju snäll - det går ju över sen:D
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har den vita fält som är färgningsbara :confused:

Köp chockrosa hårfärg,kidnappa,lacka om kissen - antar att den får utegångsförbud när den kommer hem med ny outfit:rofl


Det är ju snäll - det går ju över sen:D

Perfect!!! Tack för tipset. Det måste jag prova :hihi

Om den återkommer efter det får den stå ut med hammarlack :rolleyes:
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Nu är det ju så att det är inte kattens fel att ägaren inte bryr sig. Katter gör vad de gör om inte ägaren håller efter dem lite.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min andra granne gick med två ungar som hölls med katten. Och som jag sa innan så gick katten mot ungarna och sedan ut på vägen igen. Och sedan gick ungen och hämtade katten.

Ulvhanne. Jag har prövat köra över den. Men jag övningskör ju med morsan och hon börjar gapa "STANNA DÅ FÖR H****TE DU KÖR JU ÖVER DEN"... Och katten var nära däcket sist jag provade och den flyttade sig då fasiken inte.

Men jag får nog ta och låna luftgevär då mitt är trasigt :gråta

Du behöver dressera din morsa. :)
Men, man ska ju inte bromsa för smådjur!
Och för min del har de flyttat sig, en del är bara lite envisare med när de flyttar sig.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top