Flytta till Karlskrona ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Trodde du hade bokat Merca-cabben o semesterlägenheten i Italien redan...


Måste vara skönt ändå att få så bra utdelning på jobbsökeriet.

När jag skulle ut i arbetalivet såg arbetsmarknaden i stort ut så.

Jag fick inte ens gå färdigt gymnasiet, på sista praktikplatsen anställde dom mig och ringde till skolan och sa att jag inte skulle komma tillbaka.

Det gällde nästan alla yrken på den tiden, vilken utbildning man än hade och även dom som inte hade någon gymnasieutbildning kunde gå till närmsta industri och få ett jobb och upplärning på företaget...

Det är lite annorlunda nu va? :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Trodde du hade bokat Merca-cabben o semesterlägenheten i Italien redan...


Måste vara skönt ändå att få så bra utdelning på jobbsökeriet.

Porsche och sommarhus kommer först när man kan jobba som stafettläkare. Fram tills dess blir det hyresrätt och påfyllning av motorcyklar....

De ringde just cheyen och erbjöd henne ett jobb så nu står det 4-3 i jobbmatchen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Porsche och sommarhus kommer först när man kan jobba som stafettläkare. Fram tills dess blir det hyresrätt och påfyllning av motorcyklar....

Påfyllning av motorcyklar är ju inte heller dumt, har man bara ett garage man trivs i så är det inte så noga om sängen står i en hyresrätt :D
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag skulle nog välja Pantarholmen, nära till Trossö och sjukhuset, gångavstånd överallt.
Själv bodde jag på Trossö, men det var för att jag är lat och ville ha krypavstånd till jobbet och flygbussen (jobbade på Boverket). :lol

Det är vackert överallt i Karlskrona, blåser satan hela tiden och på vintern blåser det småspik mest hela tiden.

Vill du ha öliv och ändå bo nära allt, skulle jag säga Saltö.

Bor man utanför Karlskrona och behöver ta bilen till jobbet, är det trafikstockning när det är en kö på fem bilar vid rödljuset vid infarten till Trossö.

Förutom Karlskronahem, så gick det hyfsat enkelt att få en bostad via Akelius när jag flyttade ner 2008. Tyvärr är väl inte Akelius' rykte det allra bästa, eller det var inte då iaf. De är (enligt rykte) lite halvdåliga på underhåll, men jag hade inga problem.

Om man går in på Karlskrona kommuns webbplats, finns en lista på alla fastighetsägare i staun. Vissa har lång kö, men det är inte omöjligt att få en schysst bostad.
http://karlskrona.se/sv/Bostad--miljo/Boende/Hitta-bostad/

Jag gillar Karlskrona, även om det är en håla som någon placerat på avstånd som bestraffning för något illdåd. Det är en mysig liten håla som man inte kommer till av misstag. Underbart på sommaren, vänliga människor som pratar en dialekt som är nästan omöjlig att fatta. :tungan
Tyvärr gillade min tonårsdotter inte flytten, så vi flyttade tillbaks till Sthlm, annars hade jag ff bott kvar. :kär

Det går hyfsat enkelt att flyga, åtminstone norrut, det är Ronneby som gäller och tågen till Malmö/Köpenhamn tar en jäkla tid, men de går och de kommer fram och är oftast i tid.

Garage hade jag tur att få hyra i andra hand av daFris här på forumet. Han bor utanför staun och hade kvar sitt garage ett stenkast från min lgh, kanske han har det kvar ff? Han är lite lat nämligen, så det finns en viss chans att han inte har sagt upp kontraktet än. *L*

Inte vet jag om det var någon hjälp, jag bor ju inte där längre, men jag saknar den lilla hålan. :(
 

Goodyni

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2020
Ort
ARVIKA
Hoj
BMW X5
Det var en flytt till en ny lägenhet, så det fanns en hel del saker, så vi bestämde oss för att använda klicka här service, snarare än att gå fram och tillbaka på egen hand. Jag börjar med priset. Priset var detsamma som vi fick höra i telefon, och i slutändan betalade vi exakt vad vi förväntade oss. Bilen i priset var bra, Volkswagen, rymlig. Föraren anlände exakt vid den överenskomna tiden, utan dröjsmål. En snygg man, snygg, bilen är också välskött, i gott skick. Min man och jag var helt nöjda med Tjänsterna, om det behövs kommer vi att kontakta dig igen.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top