Vi drar till fjä... neee, Riviera di Rimini (Italien) och San Marinos GP 2012

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hallooo,
Damma, Yasha, Tingeling och jag har nu bokat flyget till Bologna för att se GP di San Marino e della Riviera di Rimini på Misano World Circuit, Valentino Rossis och Marco Simoncellis hemmaplan. :yoparty
Vi drar ner till Bologna med SAS från Köpenhamn torsdagen den 13:e september.
Tar en hyrbil från Bologna och drar sedan till Rimini / Riccione (inte bokat boende än men det är på G)
Fredag - Lördag - Söndag (den 16 September) är delvis vikta till MotoGP´t men vi kommer förmodligen även att hinna med utflykter till Rossis hemort Tavullia och lägga blommor på Simoncellis grav i Coriano.
Vin, god mat och vin i mängder står också på schemat. Med lite tur hinner man också med ett dopp på beachen eller i poolen :tungan

Vi åker hem senare måndagen den 17:e och innan dess räknar vi med att hinna besöka Ducatifabriken och Ductimuseet i Bologna.

Detta är inte en tråd om nån gruppresa (det blir för mycket jobb att rodda en sådan) men om det är fler som är sugna på att dela äventyret med oss så boka er resa och kontakta mig eller Damma för mer info. Som man säger "the more the merrier".

misano_supersic.jpg

Länkar:
http://en.riviera.rimini.it/
http://www.misanocircuit.com/index.php?lang=eng
www.sas.se
 
Last edited:
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
Må din röv börja klia och din arm vara för kort.
Ska förnedra dig var enda gång du kommer i närheten av en bana ditt elände :4skrika



















:krama
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Been ther and done that :) Dock körde man mc hela vägen ifrån Helsingborg och han med ett pit stop på
"das göne hölle" Det är en sak som måste upplevas och kan kryssa av (to do list)
Ni kommer inte ångra detta samt atmosfären inom denna sporten där nere är så man blir kär....
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Må din röv börja klia och din arm vara för kort.
Ska förnedra dig var enda gång du kommer i närheten av en bana ditt elände :4skrika

:krama
Lille vän, det gör du ju oavsett om jag åker o ser MotoGP eller ej så what's new?!
Kidnappa nu Zmurfan och häng med oss till Italien, vovvarna och hästarna klarar sig nog själv fyra -fem dagar... :näsblod
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Been ther and done that :) Dock körde man mc hela vägen ifrån Helsingborg och han med ett pit stop på "das göne hölle" Det är en sak som måste upplevas och kan kryssa av (to do list)
Ni kommer inte ångra detta samt atmosfären inom denna sporten där nere är så man blir kär....
Jag och Tingeling var i Valencia 2009 och Damma har sett MotoGP på både Brno och Sachsenring och jag håller med dig till 100%. Vissa saker måste man bara uppleva live! Det lär bli speciellt på Misano nästa år med tanke på Sic.
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Man brukar säga att gamla människor är ute i god tid.. Innebär det att ni är gamla? :hihi Jag och Andréas är nog lite sugna på att följa med men vi kommer nog boka i typ juli i såna fall ;)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Man brukar säga att gamla människor är ute i god tid.. Innebär det att ni är gamla? :hihi Jag och Andréas är nog lite sugna på att följa med men vi kommer nog boka i typ juli i såna fall ;)
Hmmmmmpfff... :mad:
Vi är inte bara gamla, vi är snåla som satan också ;)
Men vi har ju bestämt oss för att åka så varför vänta och betala mer för flyg och hotell än nödvändigt? Nu kan man också välja och vraka band boendet.
Vi har ju dessutom en lilleman att fixa barnvakt till och det behöver planeras.
Jag har pratat med din sämre hälft om resan och det hade varit superkul om ni hängt på. Även om ni dricker dåligt... :krama
 

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Moneyeater (R6)
Ååh det hade varit KUNG!!!
Tyvärr vet jag inte alls hur min ekonomi kommer att se ut då :(
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ååh det hade varit KUNG!!!
Tyvärr vet jag inte alls hur min ekonomi kommer att se ut då :(
Det är ju därför man skall boka nu. Nu vet du väl hur din ekonomi ser ut? :mattias

En enkel överslagsbudget:
Flyget ToR kostar ca 2000 kr, dubbelrum på hotell får man för ca 3000-4000:- (1500-2000 per person).
Biljetterna till GP:t är inte släppta än men jag gissar nånstans runt 1500-2000:- för alla dagarna.
Sen tillkommer mat och dryck (frukost, lunch, middag), souvenirer och annat krafs för ca: 1000 per dag eller så = 4000:-
Hyrbil och hyrmoppe får man ju också räkna in men det har jag ingen aning om vad det kan kosta.
En budget på 10' klarar man sig långt på.
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Hmmmmmpfff... :mad:
Vi är inte bara gamla, vi är snåla som satan också ;)
Men vi har ju bestämt oss för att åka så varför vänta och betala mer för flyg och hotell än nödvändigt? Nu kan man också välja och vraka band boendet.
Vi har ju dessutom en lilleman att fixa barnvakt till och det behöver planeras.
Jag har pratat med din sämre hälft om resan och det hade varit superkul om ni hängt på. Även om ni dricker dåligt... :krama

Du farbror i förhållande kilo/cm så dricker jag bättre än dig ;)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Det är ju därför man skall boka nu. Nu vet du väl hur din ekonomi ser ut? :mattias

En enkel överslagsbudget:
Flyget ToR kostar ca 2000 kr, dubbelrum på hotell får man för ca 3000-4000:- (1500-2000 per person).
Biljetterna till GP:t är inte släppta än men jag gissar nånstans runt 1500-2000:- för alla dagarna.
Sen tillkommer mat och dryck (frukost, lunch, middag), souvenirer och annat krafs för ca: 1000 per dag eller så = 4000:-
Hyrbil och hyrmoppe får man ju också räkna in men det har jag ingen aning om vad det kan kosta.
En budget på 10' klarar man sig långt på.
Vi har bokat en mellanklassbil i 4 dagar och det kostar ca 1200 kr. Hämtas och lämnas vid flygplatsen i Bologna.

Vi må vara gamla, men faktum är att det är betydligt billigare att köpa resan nu än att vänta till i sommar. Som Maverick säger, vi vet ju att vi ska åka och varför betala mer än nödvändigt? :)

Min biljett tor Arlanda - Bologna (med SAS) kostar 1700 kr och jag möter upp er andra i Köpenhamn på nervägen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Du farbror i förhållande kilo/cm så dricker jag bättre än dig ;)
Det kan väl ändå inte vara mitt fel att du är så klen? :va
Ni tunnisar skall alltid ha nåt att skylla på, som t.ex "det är kallt, jag fryser..."
Ja, det tro väl fan det, satsa på lite rejält underhusdfett så slipper ni det.
Visst, det kostar lite att isolera men tänk så mycket fördelar det drar med sig? Man kan ta sig ett järn eller flera utan att behöva säga "nej, nu tål jag inte mer" och man slipper frysa. Man har råd att få lite vinterkräksjuka eller maginfluensa utan att man försvinner helt. Det kostar att ligga på topp. :D
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vi har bokat en mellanklassbil i 4 dagar och det kostar ca 1200 kr. Hämtas och lämnas vid flygplatsen i Bologna.

Vi må vara gamla, men faktum är att det är betydligt billigare att köpa resan nu än att vänta till i sommar. Som Maverick säger, vi vet ju att vi ska åka och varför betala mer än nödvändigt? :)

Min biljett tor Arlanda - Bologna (med SAS) kostar 1700 kr och jag möter upp er andra i Köpenhamn på nervägen.
300 / pers + soppa lär ju rymmas i min överslagsbudget.
Kollade SAS i går:
 

Bifogat

  • Flyg ToR Bologa.jpg
    Flyg ToR Bologa.jpg
    18.9 KB · Visningar: 58

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
300 / pers + soppa lär ju rymmas i min överslagsbudget.
Kollade SAS i går:
Det här är intressant, det kostar 41 kronor mindre att flyga från Arlanda och det är nästan dubbelt så mycket skatter och avgifter?!? :va

Skärmklipp.JPG

Där ser man vad man får för att det är billigare att flyga till/från CPH för flygbolagen. :lol
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det här är intressant, det kostar 41 kronor mindre att flyga från Arlanda och det är nästan dubbelt så mycket skatter och avgifter?!? :va

Där ser man vad man får för att det är billigare att flyga till/från CPH för flygbolagen. :lol
Hade det inte varit så billigt hade ju ni Tokholmare aldrig kommit ut i världen utan fortsatt tro att jorden snurrde runt "stan".
Jag tror SIDA eller motsvarande är inne o sponsrar... :tungan :krama
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hade det inte varit så billigt hade ju ni Tokholmare aldrig kommit ut i världen utan fortsatt tro att jorden snurrde runt "stan".
Jag tror SIDA eller motsvarande är inne o sponsrar... :tungan :krama

Nu ska vi inte vara så'na. :mad: Du får tänka på att det inte var mitt val att invandra till det här förbannade köldhålet till landsända. Det är jag som är offret här, okej? :7peta Jag flög liksom in från utsidan. :brynad

Dessutom vet jag med bestämdhet att det INTE är SIDA som sponsrar just den här flykten från verkligheten. :mattias
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu ska vi inte vara så'na. :mad: Du får tänka på att det inte var mitt val att invandra till det här förbannade köldhålet till landsända. Det är jag som är offret här, okej? :7peta Jag flög liksom in från utsidan. :brynad

Dessutom vet jag med bestämdhet att det INTE är SIDA som sponsrar just den här flykten från verkligheten. :mattias
Du är givetvis undantagen från alla de andra Tokholmarna, du har giltigt förfall som man säger. :tummenupp
I övrigt så viskade en liten fågel just i mitt öra (jo faktiskt, det lät ganska tyst i luren) att nån som tidigare häcklat i tråden och kallat oss gamla nu också sitter och bokar flyg... :hihi
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
När vi nu ändå har gjort den här resan till ett allmänt event och erkänt att vi är gamla, snåla och inte har något annat att göra med våra pengar än att köpa resor med ett års framförhållning (om vi inte ska samla på hög förstås :tungan), tänkte jag presentera två hotell jag hittade när jag vandrade runt bland länkarna som Maverick postat.

http://www.hotelfalco.com/en/home_3.html

Det här hotellet ligger nära stranden i Riccione. Verkar ganska mysigt om jag får säga det själv.

http://www.hotelmaestri.com/en/listino.php

Det här hotellet är ett ultramegafamiljehotell, frågan är om det passar så schnygga globetrotters som oss?!? :hihi Men, fri parkering när man bor där i september är inte så dumt.

Vad jag inte blir riktigt klok på är om priserna de presenterar är per rum eller per person?!?
Är de per rum är det snuskigt billigt. Verkar lite för bra för att vara sant.

Någon som har några andra tips? Jag tycker det är askul att surfa runt, men om det är någon som varit där som har förslag på mysigt/bra/fint/prisvärt boende så är det ju guld värt.


Jag vägrar att bo på vandrarhem, i tält eller utan eget badrum/toalett. Så det så. :3freak
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vet inte hur priserna gäller men om man bokar via t.ex Sembo så får man priserna i SEK och totalt.
Man kan ju kolla där först och sedan direktboka om det blir billigare.
Hittade ett hotell, Telstar:
http://www.hoteltelstar.it/index.asp?lng=2

Kostar enligt Sembo:
2 Vuxna (4 598 kr) Dubbelrum, standard, Frukost
Totalt: 4 598 kr
Antal kvar: fler än 3

Direktbokning via hotellet blir 480 € (120€ per natt) = 4 517 SEK, same same but different.
13 km till banan.

30 € / natt som på Hotel Falco låter nästan för bra för att vara sant.

Hotel Maestri uppger inga priser i september, men de är "Individual rates daily full board for a minimum of 3 days " så man bör nog dubbla för två personer.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
30 € / natt som på Hotel Falco låter nästan för bra för att vara sant.

De é inte helt omöjligt. Nu é de iofs en 5 - 6 år sedan vi var nere på hoj på Rivieran
senast. Men vi hade inte bokat något alls senaste gången. Körde lite som vi kände för
på dagen. Vet att vi hittade rum bl a mitt inne i Cannes, för ca det du skrev. Per rum!
Inte världens största, men rent och fräscht, med toa och dusch på rummet.

Så att det skulle gå att hitta ngt sådant i Italien, skulle väl kunna gå.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top