Yamaha XJ 600 goes cafe

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Tjena zäta!
Jag sa lite på skoj för 999 inlägg sedan att du gärna fick ge mig ditt "ägg" (som du beskrev det) till kuts istället för att skrota skiten. Nu undrar jag lite mer seriöst om du, i mån av tid och lust eventuellt skulle kunna tänka dig skilja dig från ett av dina sniderier mot en slant eller så????
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nathe, vi hörs :) men ägget var skrotat.
Äntligen fick jag ur ena tummen iaf... plockat isär frambromsarna, rengjort allt, blästrat 3 av 4 halvor, var tyvärr tvungen att bryta för mat :(
Men det känns iaf som man är lite på G igen.
Bilder glömde jag alldeles bort att ta några....
 

Kawabunga

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Kawazaki Z550 -82
Tråkigt med separationen Zäta. Men så snart du har fått styr på livet igen så hoppas vi få se mer plåtsniderier och även åka lite hoj såklart! :tummenupp

Ingen fara mannen!

Själv har jag inte producerat nått vettigt heller, har haft fullt upp med arbetsprover och jobb. Men i morgon ska jag träffa Bonzo som är i Skåne och jobbar och hämta ett par tillbakaflyttade fotpinnar som EST skickat med han.:banana:banana

Sedan blev jag nyfiken på vad du gör för arbetsprover Fisken :) Har själv arbetsprovat ett par gånger. Kanske är vi i samma bransch? :hej
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar Kawabunga
Ja, det vore ju trevligt om man kunde få fart på bygget så det blev lite köra med den också.....
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tråkigt med separationen Zäta. Men så snart du har fått styr på livet igen så hoppas vi få se mer plåtsniderier och även åka lite hoj såklart! :tummenupp



Sedan blev jag nyfiken på vad du gör för arbetsprover Fisken :) Har själv arbetsprovat ett par gånger. Kanske är vi i samma bransch? :hej

Produktdesign. :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Då är vi i samma ankdam. Jag är industridesigner med inriktning fordon. Vart ska du söka? Sorry för OT Zäta, snart klara ;)

Låter jävligt roligt, typ det jag helst skulle sysslat med. Men jag saknar dessvärre kunskaperna i matte för att ro det i land. Har sökt Produktdesign med inriktning på materialkunskap och hållbar utveckling. Var läser du?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Det är ju tur att nån håller lite liv i tråden :)
Ikväll hoppas jag på att fixa färdigt bromsoken, men först ska jag hämta lite köksmöbler som inhandlats....
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
SÅ, nu känns det ju som förr, man sitter här och häckar runt midnatt, nysshemkommen från dagis :)
Bromsarna rengjorda, blästrade och målade.... själva målningen blev väl sisådär...
Slänger upp lite bilder i morgon för nu är ryggen nog faan av på mitten :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag fick hem min nya bromskolv från yambits idag så i morgon ska jag försöka slinka iväg till garaget innan jobb (jobbar kväll). Kanske rent av kan ha fungerande frambromsar redan i morgon!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Grymt Rally.
Jag ska försöka ta mig ner ikväll också, förhoppningsvis få ihop oken igen... måste nog bättra på färgen lite ser jag på bilden nu :) Inget under av finnish precis...

21 bromsok fram.jpg
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
HDK i Gbg. Min utbildning är mer artsy än din skulle jag tro. Du är mer tekniskt inriktad?

Det är jag troligen, vi har haft en del designkurser men inte så mycket. Men jag funderar på att fortsätta med master i industridesign på Chalmers.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top