Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tycker jag med :)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jag körde med skärbräda till sadel på min förra hoj. Allt var bra förutom att den flexade tillbaka lite. Men har du ett stumt underlag blir det bra.

Fan Zäta...blev sugen på att köpa lampan av dig. Eller ska jag hålla mig till orginalplanen med 7" keps till min lykta. Är den till salu ?

Hoppas det lättar på jobbet så vi får se ett nytt bygge efter sommaren :tummenupp
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jag blde skärbrädan efter kurvan på stommen och sedan sitter den med 4 skruv så den ska nog sitta där den sitter :)

Vilken lampa?

Det tror jag nog att det blir... är skitsugen på att dra igång ett nytt bygge... men jag behöver bli klar med Yamman först... och just nu finns verkligen inte tiden att vara lika intensiv som i vintras, dessutom ska man ju åka lite nu när vädret börjar bli gött...
Men regniga dagar kommer absolut spenderas i garaget även sommartid, och med stor sannolikhet en hel del soliga också... jag gillar sol, min solstol och altanen... men i lagoma mängder :)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja...det är ju inte helt lätt att hitta bilden på den i din mega-tråd :hihi

Jag menar strålkastaren du gjorde som pekade lite nedåt medan reflektorn inne i satt rakt fram.
Den var lite droppformad om jag inte minns fel. Eller har jag drömt detta !?

:D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jaja.... det går nog att lösa. den ser förmodligen bättre ut på bild är i verkligeheten dock :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Rally, nä, faan jag får fasen inte orken att räcka till just nu, inte tiden heller.
Men jag var nere och gjorde lite igår, bröt tidigt för att vara handledare åt en kollega som bestämmt sig för att ta kort :) Det var ju rätt lärorikt... när körde jag i 50 sist :va

StAnger, det ligger nåt i det :D
(och tackar!)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, inte blir det varje kväll längre och inte blir det några långt in på natten-meck heller... men lite blev det gjort i kväll iaf.
Kladdat på lite guldfärg på cliponen, målat bromsoket bak, monterat i hop det och monterat på hojen.
Nya framkåpan börjar ta form och jag tror jag börjar bli nöjd, fick OK från garagegranne med bra koll på estitik... dock ser det knepigt ut från vinkeln på bilden...
Började tillverka ett färste för bromscylindern bak också... ska nog gå att få till vad det lider, än så länge lite grovhugget och väl tilltaget...

30 broms.jpg 1 bromsok bak.jpg

1 fäste broms.jpg 1 fästa broms 2.jpg

30 handtag.jpg

1 handtag.jpg 1 kåpa.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nu börjar det likna något! Hur gör du med frambromsarna när du kör med clip-on, tänker på längden på bromsslangen.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar Rally.
Jag får köpa nya, stålomspunna om det behövs...

S: den du, jävlar vad läcker!.. måste jag bygga en fjärde kåpa nu :va
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Du har precis förstört mitt liv :D
detta är nog den snyggaste hoj jag sett... :kär

Nästa (eller nåt annat) kommer defenitivt att inspireras av detta bygge!

laverda-by-custom-wolf-is-pure-roughness-photo-gallery-medium_20.jpg laverda-by-custom-wolf-is-pure-roughness-photo-gallery-medium_16.jpg

laverda-by-custom-wolf-is-pure-roughness-photo-gallery-medium_18.jpg laverda-by-custom-wolf-is-pure-roughness-photo-gallery-medium_19.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, det är ju frågan om inte XS 500 kommer att få den här pärlan som förebild....
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Blev en tur ikväll med...
Rengjort avgasrören, såg ut som faan, inte blänker dom som nya, men skicket får ses som helt OK efter 30 års vanskötsel :)
Gjort färdigt hållaren till bakre bromscylindern också, blev väl inte heller så jävla sexig...

2 bakbroms.jpg 2 avgas 1.jpg 2 avgas 2.jpg
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Den där polerhörnan ni verkar ha är guld värd!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top