Yamaha XJ 600 goes cafe

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
pm,a address så skickar jag en bit med brev på posten.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar tackar!

Jag återkommer ang nät :tummenupp

Blev en snabb sväng ikväll (är ju redan hemma :) )
Mest småskit, justerade de främre infästningarna till tanken samt svetsade dit ett bakre stag som kommer att vila på ramrören och en bult ner i gamla tankfästet i ramen, smick smack pommac :)
Ska nog göra en provtryckning till av tanken nu när jag varit på och bankat och svetsat en hel del....

Fick en ide ang sidorna på tanken, de blev ju inte riktigt som jag eg tänkt, så jag funderar på att fästa en mässingsplåt i den halvmåneformade delen av tanksidan... vad tror ni om det mina herrar??
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Kan inte se det framför mig, men inlägg är lite risky.
Får du till det superproffsigt så blir det :Bugar
Men blir det lite så där så finns riksen för :zpy

Personligen gillar jag när man skruvar fast mässing med försänkta skruvar...men fan med jobb !
It´s up to you Zed :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:)
Jag gör kanske ett test om jag får tag på en mässingsplåt så får vi se hur det tar sig.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Känner mig kanske lite dum som inte sa att fogen skulle skrynkla till plåten där.. förutsatte att du visste :) annars kan du ju tennspackla upp en slät yta där och kroma hela tanken? Bara en ide :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjing
Att det slog sig lite är inga problem, som du säger går det ju att spackla. Det är snarare hur sidornas utformning blev, jag knackade ju in dem för att nederkanten stod ut :) och det ser OK ut, men det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt :va och det gör det ju inte alltid för mig :rolleyes:
Ideen med att kroma den är ju iofs inte alls dum, det har jag inte tänkt på...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om det nu går att kroma på tennspackel?? Dålig koll på den processen om jag ska vara ärlig.. :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Va ju tvungeb att googla lite ...
kan detta va nåt... kräver dock lite mer arbete än några träpaneler :D

woodie.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Vänta nu...vad fan händer...träinglägg !!??
Att man inte kan släppa er en ända gång innan ni kokar ihop massa nya påhitt...:whip
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Det här är fan inte roligt...delade cutsar, mässing och träinlägg !!
Hur fan ska ni reda ut det innan Wheels and Wings...ehh..."tänkte inte på det"....nä, precis...nu är det skärpning som gäller :fatta!


:rofl
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Mahogny! Som en fin segelbåt, passar bra i götet.:tungan Eller jakaranda, finns MÅNGA hus med jakaranda-imitation på väggarna i detta landet.:D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ebenholts med guldtrim tror jag på! Kawa: gör man nåt varje dag hela dan blir man duktig, annars bör man lägga ner ;)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Du har rätt Kawa, tur det är ordning o reda på nån....

En annan fråga... vilken ordning lägger man spackel, grund och slutligen lacken (ja OK, lacken fattar tom jag :D )
Men ska man grunda först (2komp epoxi) eller spackla först, allt är ju plåtrent, faan jag är kass på detta....
Om man skulle klä in hela j-a hojen i fake-grafit-plast istället :va :glömdet
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Grunda först! Spackel har dåligt rostskydd.. så har jag fått lära mig.. sen kan det såklart vara fel men lackerare brukar veta
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Oki!
Danke Twin.
BTW, behöver du låna verkstan så säg till, du hade ju lite prylar du skulle pyssla med, batterilåda?
Har en del rostfritt, vanlig bonnplåt och en del durkplåt i ganska tjock alu.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Batteriklåda.. har iaf fått batteriet nu så den går att starta.. skulle behöva få upp den på lift o ta av bakhjulet för o få ut lådan. Sen några kvällar för fabricering av låda o skärmfästen.. om man ska va realist.. skärm kanske man ska ta nåt bättre begagnat..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top