Yamaha XJ 600 goes cafe

Tjita1

Guest
Dom har gjort om köttfärspajen. Den var jättegod förut, men nu smakar det mest som stekt köttfärs med peppar och inget mer...
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, jag brukar köra på Felix, den e kanon, men nu skulle jag snåla in o spara pengar till min kommande HD :D och handlade på Lidl, och som vanligt när man handlar billigt :)
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Kul med allt plåtarbete!
Nya idèer som växer fram och att du vågar göra om.

Kan tippsa om en snubbe som både e grym (på plåt) och trevlig.
http://hem.bredband.net/heavy1/index.htm

Har surrat med honom några gånger på Kjula.
Tror han gärna delar med sig av sin erfarenhet.

/M
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tack!
Kikade in lite snabbt på sidan, imponerande o inspirerande!
Hoppas komma iväg på lite evenemang så man springer på intressant folk.
Ha det gott i höstrusket!
// Zäta
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Äntligen en stund över för att dra ner en liten stund till garaget :)

Tja, nåt svetsproffs lär ta tid att bli Men klippa till nya tankar funkar bra :)

15 10 tank 1.jpg 15 10 tank 2.jpg

Tror att det kan bli rätt smutt med denna, vi får se ... (obs, detta är INTE ytterligare en ny tank, utan den jag började på för några veckor sedan) :hihi

15 10 tank 3.jpg 15 10 tank 4.jpg

Imorgon bär det av till storstaden så nu blir det inget garagande på ett par dar igen :(
 
Last edited:

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Tror att det kan bli rätt smutt med denna, vi får se ... (obs, detta är INTE ytterligare en ny tank, utan den jag började på för några veckor sedan) :hihi

Höll på att sätta i halsen där ett tag..."hann tänka inte en TANK-jävel till" :D

Men..på tal om tankar så hittade jag en replica av din tank på nätet. Eller...nja, den påminner om din design.
Honda har definitivt inspirerats av din design till sin cb 350...jag skulle stämt dem ! :fakta

honda cb350t.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, man vet ju aldrig :D
Ahhh, min blir coooolare :) , skämt åsido så finns det så många snygga tankar ... (men jag kan ju inte bygga alla nu)
Finns en hojbyggare i england, sök på Taimoshan (eller nåt sånt) som byggt en sån yberschön skapelse med en liknande tank i polerad alu :Bugar

btw ... jag har 100 frågor till dig ang motormeck/lack men det tar vi vid sidan om
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Håller med...din blir coolare ! Jo, hittade Taimoshan-hojen och det ser onekligen läckert ut.

http://www.bikeexif.com/aprilia-rsv-taimoshan

Har du frågor så shoot...jag får massvis av hjälp av andra så jag hjälper gärna efter bästa förmåga.
Kämpa på !

Den hojen är riktigt läcker. Den tekniska aspekten med ramen och stötdämpningen mm gör den inte sämre.
MEN! Den där lösningen med kylare är så katastrofalt dålig! En traditionell montering hade varit bättre till och med.

Skarru bygga en Manx-tank?:va
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Den hojen är riktigt läcker. Den tekniska aspekten med ramen och stötdämpningen mm gör den inte sämre.
MEN! Den där lösningen med kylare är så katastrofalt dålig! En traditionell montering hade varit bättre till och med.

Skarru bygga en Manx-tank?:va

Jag visste inte att det kallades för Manx, men ja, det är en sådan modell ... nu kommer som sagt min inte att bli i närheten av just denna :)
Men om ett par år så hoppas jag kunna snickra ihop en liknande... i polerad alu :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag visste inte att det kallades för Manx, men ja, det är en sådan modell ... nu kommer som sagt min inte att bli i närheten av just denna :)
Men om ett par år så hoppas jag kunna snickra ihop en liknande... i polerad alu :)

Ser ut som tankarna som satt på Norton Manx bland annat. En av de snyggaste typen av tankar som gjorts om du frågar mig. En aluminiumtank är inte fel, andas pjår räjsing!::yoparty

Norton Manx är ju urfadern till caféracern, den har allt liksom. Alutank, jättestor trumbroms, en cylinder, reverscone ljuddämpar (mini zoom typ), liten nätt sadel och framför allt en jävla massa attityd och fantastiskt ljud.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ser ut som tankarna som satt på Norton Manx bland annat. En av de snyggaste typen av tankar som gjorts om du frågar mig. En aluminiumtank är inte fel, andas pjår räjsing!::yoparty

Norton Manx är ju urfadern till caféracern, den har allt liksom. Alutank, jättestor trumbroms, en cylinder, reverscone ljuddämpar (mini zoom typ), liten nätt sadel och framför allt en jävla massa attityd och fantastiskt ljud.

Då har man lärt sig nåt nytt idag med :) och ja, det är ju precis en som som man skulle vilja ha. En garagekompis har kommit förbi mitt bås några ggr idag .. och en av kommentarerna "synd att det inte sitter en riktig motor i, nu när du lägger så mycket jobb på hojen" och JA, det ligger lite i d:crashet

Men detta är ju mitt rookie-bygge, om några år rullar jag ut en egen Taismoshan :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Yanx

SÅ vart det en sväng till dagiset :)
Rita mäta klippa banka ... det tar sjukt mycket tid att få till slutresultatet, grovjobbet går snabbt att forma fram, men finliret .... och jag har lärt mig att skarvarna måsta va rätt bra för att det ska funka att svetsa i skiten sedan :)

20 10 tanksida 1.jpg 20 10 plåtsax 3.jpg

20 10 tanksida 4.jpg 20 10 tanksida 2.jpg

20 10 tanksida 7.jpg 20 10 tanksida 5.jpg

20 10 tanksida 6.jpg 20 10 tanksida 8.jpg
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Snyggt!!! plåtjobben blir bara vackrare o vackrare : )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top