Sidan 1 av 73 12345672651 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 1459
  1. #1
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6

    Yamaha XJ 600 goes cafe

    Då var det väl dags då.
    Pärlan som inköptes för en billig peng i våras för att dämpa värsta utanhojabstinensen har nu gått i vinteride. Tanken är att få till ett cafe racer stuk. Har gjort lite skisser och har en massa ideer och några drömmar
    Har aldrig knackat plåt innan men att göra cuts, sadel och tank i plåt själv hade ju varit vansinnigt skoj. Men skulle båda tummarna sitta mitt i näven så har jag sneglat på några lite äldre tankar från Kawa z1000/1100 som säkert skulle kunna funka. OCh cuts o sadel kan man kanske plasta sig en?
    Snål budget är ett faktum, så det blir inga extravaganza prylar .. misstänker att det kan springa iväg iaf
    Tänkte iaf börja med att plocka bort allt onödigt. Sedan göra nån form / pappmodell för att hitta rätt proportioner. Bakdelen skall kapas en bit och tanken är att höja den lite också.

    Lite bilder också

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0250.jpg
Visningar:	1218
Storlek:	235,3 KB
Id:	349310Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0251.jpg
Visningar:	1101
Storlek:	229,1 KB
Id:	349311

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0254.jpg
Visningar:	1108
Storlek:	237,7 KB
Id:	349313Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0255.jpg
Visningar:	1246
Storlek:	240,4 KB
Id:	349314

  2. #2
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6

    Ritningar

    Lyckades scanna in några ritningar som jag pulat ihop,kvaliten kunde ju vart bättre men man får ett hum om vart jag vill komma.

    Funderat lite kring olika placering av lampa samt ljuddämpare.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Yamaha Cafe 1 ritning.jpg
Visningar:	1222
Storlek:	193,6 KB
Id:	349365

    Så en med lite annan form

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Yamaha cafe r 2 ritning.jpg
Visningar:	1548
Storlek:	192,7 KB
Id:	349366

    Onödig information kanske, men jag hade inte 5:a i teckning

  3. #3
    mOngoPuttSÄr... ESTs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
    Inlägg
    1 808
    Ja jag gillar förslag ett med låg lampa & avgas långt därbak. Om du ska bygga i alu så sota biten sen värm tills sotet är borta & kyl i vatten så har du glödgat den så att den blir mjuk & mycket lättare sen destomera du bankar desto hårdare blir den igen så är det bara att glödga ingen lycka till.
    Om jag skulle göra som alla andra så skulle jag inte behöva göra nåt ...

  4. #4
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6

    El eller ....

    Tack för tipset, vet inte än om det blir aluminium eller vanlig bonnplåt. Paratade lite med med en plåtis idag, får se vad sakerna kostar och vad han har hemma eller kan ta hem ... helst vill man ju börja med en gång, tålamod är en dygd ... som jag tyvärr lider brist på

    Ja, man börjar med att tända ljuset

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	lysknappen.jpg
Visningar:	905
Storlek:	131,9 KB
Id:	349390

    Var iaf nere en sväng ikväll och fortsatte plocka av delar. Kopplat bort alla kontakter och tagit bort hela kabelhärvan.


    Klicka på bilden för en större version

Namn:	kabelhärva.jpg
Visningar:	903
Storlek:	124,1 KB
Id:	349391

    Har ju då en ide att höja bakdelen lite, inte fjädringen dock, då den ev. skall sänkas lite där fram.
    Men en fundering är ... hojen är ju inget under av stabilitet, och det jag vill kapa är det bakre ramröret som går från svingen. Helst skulle jag vilja kapa/böja det framåt för att få lite luft framför bakdäcket, och sedan förlänga det lite för att få en snygg linje/radie framför/ovanför bakdäcket. Nån som har ideer eller råd tas det tacksamt emot.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	strippad.jpg
Visningar:	925
Storlek:	158,7 KB
Id:	349392

    Det röda sträcket visar ungefär hur jag skulle vilja ha det bakre ramröret

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	bakre ramrör.jpg
Visningar:	976
Storlek:	191,8 KB
Id:	349396

  5. #5
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6

    Bakramen

    Lite pyssel blev det idag, tog bort förgasare, bakbroms och lite annat, eg. för att kunna få bort luftfilterburken. Men för att få bort den behöver man tydligen ta bort hela motorn

    Funderade ytterligare lite på bakramen. Tittar man på infästningarna så blir man ju rätt sugen på att såga bort hela skiten.
    Det övre fästet ... nästan helt säker på att jag kan göra det nästan lika bra iaf.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0276 (1024x853).jpg
Visningar:	864
Storlek:	110,7 KB
Id:	349639

    Det nedre består av en pressad plåt där svingarmsinfästningen och 3 ramdelar möts.
    Och min fundering är om man vågar såga bort det bakre röret helt och hållet och svetsar på ett nytt, fast nån centimeter längre fram, kanske tom. direkt på det främre röret. Eller skall man bara kapa det bakre ovanför plåten och skarva på det?
    Tyvärr är bilden inte den bästa, kameran glömdes idag.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	svingarmasinfästning.jpg
Visningar:	874
Storlek:	95,7 KB
Id:	349640

  6. #6
    Lcc= lögdö county choppers ozeos avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    bergeforsen
    Hoj
    xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
    Inlägg
    12 481
    kapa de upptill, gör en skåra längs ner på röret och donka upp den med hammarn lite, svetsa ihop.
    blir de för brant måste du ju sätta det på andra främre röret men de ser nog konstigt ut samt att bes kanske märker det.
    på din skiss ser de ju inte för brant ut.
    snyggast är väl att göra ett helt rör som går hela vägen upp i en lätt böjd sväng som på skissen, möter bara övre rören där de blir.
    Senast redigerat av ozeo den 2011-12-05 klockan 18:11.

  7. #7
    mOngoPuttSÄr... ESTs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
    Inlägg
    1 808
    Besiktningen ska bara bry sig om triangeln runt motorn så har du ändrat på bakramen så ska det inte vara nåt problem. Angående luftburken så kan det vara så att du får plocka bort förgasarna för att få bort den.
    Om jag skulle göra som alla andra så skulle jag inte behöva göra nåt ...

  8. #8
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6

    Böja rör?

    Ja, jag har varit inne på den linjen. Men det blir kanske en knepig "knäck" vid nedre fästet?
    Går rören att böja med en "vanlig" rörböj tro, då skulle man ju kunna knäcka upp vinkeln och sedan börja röret i en radie. Rören är 22x2 mm och alla skarvar och svetsar ser ut som f-n. Så min senaste ide är att ev. kapa bort hela bakpartiet och ersätta det med en ny lösning.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	kapas.jpg
Visningar:	913
Storlek:	160,6 KB
Id:	349656 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0278.jpg
Visningar:	884
Storlek:	153,7 KB
Id:	349657

  9. #9
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6

    Kapat

    Har lyckats dra på mig en rejäl förkylning så besöken i garaget har varit få sista veckan, men idag blev det en sväng dit iaf. Vinkelslipen fick göra jobbet och bakdelen kortades direkt efter den tilltänkta sadelplaceringen. Nu är även det bakre ramröret frilagt. Börjar nog med att böja till det för att kolla hur det kommer att ta sig ut. Sedan får jag försöka få tag på lite rör.
    Nån som har tips på vart man kan köpa som privatperson här i Gbg-trakten. Har hittat rör men inte i rätt dimension 22x2 mm eller rätt kvalite, dock vet jag inte om just kvaliten spelar så stor roll, hade ju inte tänkt att det skulle synas att några rördelar är utbytta, hoppas klara av att göra en "vanlig" besiktning när det är dags.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Kapad1.jpg
Visningar:	1113
Storlek:	240,7 KB
Id:	349781

  10. #10
    Slappar i garaget sTf_paPss avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Vindö
    Hoj
    Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
    Inlägg
    4 557
    En till i XJ-Träsket.

    Jag har en ram över om du behöver

    Lycka till, jag håller ögonen på din tråd.
    Va lite udda...
    - Kör triple !!!

    Byggtråd: Project rescue a Yamma XJ650, Lite film: Hydrokopter åka,
    Dikt: Bikern

  11. #11
    Slappar i garaget sTf_paPss avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Vindö
    Hoj
    Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Fotograf Zäta Visa inlägg
    Har lyckats dra på mig en rejäl förkylning så besöken i garaget har varit få sista veckan, men idag blev det en sväng dit iaf. Vinkelslipen fick göra jobbet och bakdelen kortades direkt efter den tilltänkta sadelplaceringen. Nu är även det bakre ramröret frilagt. Börjar nog med att böja till det för att kolla hur det kommer att ta sig ut. Sedan får jag försöka få tag på lite rör.
    Nån som har tips på vart man kan köpa som privatperson här i Gbg-trakten. Har hittat rör men inte i rätt dimension 22x2 mm eller rätt kvalite, dock vet jag inte om just kvaliten spelar så stor roll, hade ju inte tänkt att det skulle synas att några rördelar är utbytta, hoppas klara av att göra en "vanlig" besiktning när det är dags.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Kapad1.jpg
Visningar:	1113
Storlek:	240,7 KB
Id:	349781
    Hydroscand men se till att du köper obehandlat.
    Va lite udda...
    - Kör triple !!!

    Byggtråd: Project rescue a Yamma XJ650, Lite film: Hydrokopter åka,
    Dikt: Bikern

  12. #12
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av sTf_paPs Visa inlägg
    Hydroscand men se till att du köper obehandlat.

    OK, tack, ska kolla upp dem då

    Ram , ja vem vet, rätt som det är har man fått spatt med vinkelslipen, insett att båda tummarna sitter i samma hand, då kanske en ny ram är enda utvägen

    Men tills den insikten infunnit sig, så sågar jag glatt vidare i min egen

  13. #13
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av EST Visa inlägg
    Besiktningen ska bara bry sig om triangeln runt motorn så har du ändrat på bakramen så ska det inte vara nåt problem. Angående luftburken så kan det vara så att du får plocka bort förgasarna för att få bort den.
    Ja, problemet är väl att jag gärna vill kapa nere vid triangeln för att få till en snygg linje, men vi får se. Gör man det tillräckligt snygg så syns det förhoppningsvis inte

    Förgasarna är bortplockade, likaså startmotor och det mesta annat... det går inte ändå, burken måste sänkas ytterligare ett par cm och då är det motorn som sitter ivägen.

  14. #14
    Slappar i garaget sTf_paPss avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Vindö
    Hoj
    Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Fotograf Zäta Visa inlägg
    Ja, problemet är väl att jag gärna vill kapa nere vid triangeln för att få till en snygg linje, men vi får se. Gör man det tillräckligt snygg så syns det förhoppningsvis inte

    Förgasarna är bortplockade, likaså startmotor och det mesta annat... det går inte ändå, burken måste sänkas ytterligare ett par cm och då är det motorn som sitter ivägen.
    Jag köpte mina på AlienMoto.
    Va lite udda...
    - Kör triple !!!

    Byggtråd: Project rescue a Yamma XJ650, Lite film: Hydrokopter åka,
    Dikt: Bikern

  15. #15
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av sTf_paPs Visa inlägg
    Jag köpte mina på AlienMoto.
    Snygga! Dock försöker jag hålla budgetlinje så här i första byggförsöket
    Vi får se hur det går
    Men tack för tipset!

  16. #16
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6
    Så har man äntligen lagt lite tid i garaget igen. Plåt har inhandlats, rör och lite annat smått o gott. Gjorde lite mallar i vanlig papp, å så har man ju mätt o mätt o mätt igen
    Kommer säkert att bli till å mäta igen, och fundera över, hur tänkte jag då??
    Får röva plats mellan tank o cuts på 30 cm?
    Nåväl, att klippa 1mm plåt med handjagare var en prövning för dessa kontorshänder vill jag lova. Hade tänkt aluplåt, men då det inte fanns hemma fick det bli vanlig bonnplåt, en fördel är att den är billig att klippa sönder

    Tänkte börja med att ta fram bottenstyckena för cuts, sadel och tank för att se hur proportionerna blir, och att röva får plats!

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	plåt.jpg
Visningar:	788
Storlek:	161,8 KB
Id:	350296Klicka på bilden för en större version

Namn:	mall.jpg
Visningar:	831
Storlek:	204,3 KB
Id:	350297Klicka på bilden för en större version

Namn:	naket.jpg
Visningar:	998
Storlek:	196,6 KB
Id:	350298

  17. #17
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6
    Kan ju inte heller göra annat än att buga ödmjukast för de människor som med enkla medel böjer till plåt och får det att likna nåt. Gjorde ett tappert försök i dag, med an stubbe som mothåll, en kulhammare och en träklubba.
    Hmmm, undrar om man kan muta tomten att komma med lite hårda paket
    Det hade ju inte gjort nåt med en liiite större verktygslåda.


    Första plåten utklippt, kanterna filade.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	klippt.jpg
Visningar:	801
Storlek:	122,3 KB
Id:	350299

    Det börjar ta form, dock lyckades jag inte få till avrundningen så det blev till att skära upp lite och sedan punkta ihop. Pinnsvets och 1 mm plåt, nja, men ... skam den som ger sig

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	formad.jpg
Visningar:	939
Storlek:	150,4 KB
Id:	350300

    Svårt att se hur det kommer att ta sig ut, vill få till den under linjen så att dem svänger lite ... få om det lyckas.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	undertail.jpg
Visningar:	956
Storlek:	157,8 KB
Id:	350301

    Så åkte även det bakre rambenet också
    Känns som att det blir lättare att få till cutsen om jag inte behöver utgå från hur det sitter, nu kan jag dra rören som det passar mig och låta cuts o sadel haman som jag tänkt , ja om jag nu lyckas med det. Tyvärr dog batteriet här, men båda bakre rambenen åkte samt en del andra fästen. Blir intressant att se när iaf en del saker som satt monterade på dem ska tillbaks, men men , den dan den

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	ramben bak.jpg
Visningar:	830
Storlek:	157,2 KB
Id:	350302

  18. #18
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 083
    Citat Ursprungligen postat av Fotograf Zäta Visa inlägg
    Kan ju inte heller göra annat än att buga ödmjukast för de människor som med enkla medel böjer till plåt och får det att likna nåt. Gjorde ett tappert försök i dag, med an stubbe som mothåll, en kulhammare och en träklubba.
    Hmmm, undrar om man kan muta tomten att komma med lite hårda paket
    Det hade ju inte gjort nåt med en liiite större verktygslåda.
    Nu vet jag inte om det bara är bilden som luras, men det ser ut som att du monterar understycket till cutsen med rundning "utåt", så att säga, dvs att den är konvex gentemot bakhjulet. Annars är ju det vanliga att man gör tvärtom, för att få ordentligt med plats för hjulets fjädringsväg. Du har säkert kollat detta redan, men om inte så skulle jag försöka komprimera bakfjädringen så mycket som möjligt för att se till att hjulet inte tar i cutsen, om du kör i ett potthål eller liknande.

    Intressant bygge annars, och ambitiöst, med tanke på förutsättningarna i verkstan!
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  19. #19
    In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo Fotograf Zätas avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
    Inlägg
    1 439
    Blogginlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    Nu vet jag inte om det bara är bilden som luras, men det ser ut som att du monterar understycket till cutsen med rundning "utåt", så att säga, dvs att den är konvex gentemot bakhjulet. Annars är ju det vanliga att man gör tvärtom, för att få ordentligt med plats för hjulets fjädringsväg. Du har säkert kollat detta redan, men om inte så skulle jag försöka komprimera bakfjädringen så mycket som möjligt för att se till att hjulet inte tar i cutsen, om du kör i ett potthål eller liknande.
    Intressant bygge annars, och ambitiöst, med tanke på förutsättningarna i verkstan!

    Tack för påpekandet!
    Jag hade tänkt att höja bakdelen en aning för att undvika påkänning. Nu blir nog inte underdelen av cutsen riktigt så konvex som jag hoppats, mina plåtslagar talanger är inte i nivå med mina ambitioner
    Men jag skall iaf. kolla upp det, nej, jag hade inte tänkt på det... ett alternativ, för att slippa ändra på de linjer jag tänkt, är kanske att skära ut en bit i underdelen, för däcket, och fälla in en konkav bit. Ska börja med att kolla om det behövs.
    Tack, jo, naturvärme , typ plus 1 grad idag ... gör ju iaf att man jobbar på.
    Har mecklat till underdelen på tanken idag. Detta innebar bla. en hel del bockning, och utan ens en arbetsbänk så var det en prövning.
    SKickar upp lite bilder imorgon på underverken

  20. #20
    Lcc= lögdö county choppers ozeos avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    bergeforsen
    Hoj
    xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
    Inlägg
    12 481
    varför inte bakdel i glasfiber?

    kanske en mindre tank o sen göra ett tankskal i fiber med?

Sidan 1 av 73 12345672651 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här