Vad händer ERF 2012?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kanske borde starta en egen tråd men söker andra som vill köra lite stafett. Har en surgixxer från 04a som alla drar på rakan och har bara ambitionen att ha kul! Någon som vill haka på med sitt fordon?

Låter intressant, jag har en ännu surare gixxer som drar alla på rakan men kommer stå stilla i kurvorna... :hej
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kanske borde starta en egen tråd men söker andra som vill köra lite stafett. Har en surgixxer från 04a som alla drar på rakan och har bara ambitionen att ha kul! Någon som vill haka på med sitt fordon?


Låter kul, var hittar man info om det där? Minns att diskussionen var uppe för nåt år sen men inte hört nåt mer sen dess..
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Några som skall köra vanilga ERF, och inte Stafett, som behöver förare?
Har ingen hoj längre nämlingen :(
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Låter intressant, jag har en ännu surare gixxer som drar alla på rakan men kommer stå stilla i kurvorna... :hej

Kanon. Har en till med gixxer och stressflãkt som eventuellt vill haka pã. Om det lâter intressant?
Bôrjar också bli sugen att tvångsmata....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kan du vara snãll att svara agile. Inlägget ovanfœr. #84.
Vill också fã mer info om mŒjligt.Tack.

Vad vill ni ha mer info om? Det blir en stafettklass i ERF, kör ihop med NEC/REC. Man får inte ha stor tank, utan max 18 liter, annars samma reglemente som NEC/REC. 2 eller 3 hojar, man flyttar transpondern istället för att byta förare.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad vill ni ha mer info om? Det blir en stafettklass i ERF, kör ihop med NEC/REC. Man får inte ha stor tank, utan max 18 liter, annars samma reglemente som NEC/REC. 2 eller 3 hojar, man flyttar transpondern istället för att byta förare.

Får man lånelåda då? Och får man ha sin fasta aktiv också? (Fast monterad 12V)

Då kan man alltså köra med sin vanliga Rookie- eller SST-hoj utan konstigheter :)?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ok. Hur skall bytet med transporterna ske? Vid tankstation?
Hur bör man lösa montering och avmontering? Buntband och stå redo med avbitare? Extra säkra med silvertejp?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Ok. Hur skall bytet med transporterna ske? Vid tankstation?
Hur bör man lösa montering och avmontering? Buntband och stå redo med avbitare? Extra säkra med silvertejp?

Transponderbyte sker vid boxen, inte vid tankstället. Montering lämpligen med hjälp av ett transponderfäste som finns att köpa för en hundring.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Transponderbyte sker vid boxen, inte vid tankstället. Montering lämpligen med hjälp av ett transponderfäste som finns att köpa för en hundring.

Kan man lita på fästet rakt av eller bör man extrasäkra? Sätt både kamera och transponder flyga av mitt på banan och med lagen om allts jävligt lägger ju sig gärna saker nära idealspår. men vet ju inte om det var liknande fästen vid tillbuden.

När jag monterar så åker det både silvertejp och buntband på.
De gånger jag försökt köpa fäste på torpet, bland annat vid de 2 sprintloppen jag var med på förra året så var det slut på fästen så har inte haft möjlighet att se hur säkra dem känns.

Har du tips p å var man kan beställa i förhand ett bra fäste? Brånalt?
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top