Vad händer ERF 2012?

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Inom kort kommer reglementet ut för 2012. Det blir NEC och REC med samma reglemente som tidigare, dvs NEC för de som kör med 2 elitförare och REC med max en elitförare i laget. Stafettklassen får begränsad tankvolym till 19 liter.
Nu får vi hopaas att alla som sagt att de vill köra stafettklass verkligen kommer till start.

Lysande, det blir kul med stafett. Hoppas bara motorn håller bättre denna säsong. Annars har väl Skalman en eller annnan som ligger och skräpar i nåt hörn.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vad blir det med erf sprint?
Är ju enda klassen som tillåter överladd...., håller tummarna för anderstorp :rock
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag tycker du ska sälja "turboskrället" och köpa en riktig RR-hoj istället! :)

Du var ju inte direkt långsam på Åsen :tummenupp

Nä men det kostar så förbaskat med pengar, samt man bor i fel del av landet för att hålla på med denna sporten nått allvarligare. Roligare att hoppa in och köra något race då och då just for fun. Och det hade inte varit tråkigare att få rasta turboskrället på anderstorp eller någon lite mer öppnare bana ;)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Hittar inte vilka datum/tävlingar som stafett går. Någon som vet, så man kan planera semestern accordingly?
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Hittar inte vilka datum/tävlingar som stafett går. Någon som vet, så man kan planera semestern accordingly?

5 maj Falkenberg
7 juli Smokey 200 i Anderstorp
26 juli Bike Week i Karlskoga

Det är väl dom som är klara än sålänge verkar det som, sen kanske ett kommer på Mantorp med lite tur + Final på Torpet om traditionen håller i sig :)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
5 maj Falkenberg
7 juli Smokey 200 i Anderstorp
26 juli Bike Week i Karlskoga

Det är väl dom som är klara än sålänge verkar det som, sen kanske ett kommer på Mantorp med lite tur + Final på Torpet om traditionen håller i sig :)

Säker på att det ingår stafett i dessa datum?

Har hört annat men har inga belägg.
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
tycker staffetten på smoky 200 låter mycket spännande !!! nån som e sugen å köra med mig ??
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Jag vill åka staffet på anderstorp:huvet Men tjejen ska gifta sig då och jag bör nog vara med på det :(
 
Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Är det spikat med stafett på smokey 200? Körs den tillsammans med erf.n då och är den i så fall indelad i rec och nec?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Är det spikat med stafett på smokey 200? Körs den tillsammans med erf.n då och är den i så fall indelad i rec och nec?

Stafett är en egen klass som körs samtidigt som NEC och REC. Ja, den klassen kommer att köras på Smokey 200 också.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Överladdning har alltid varit tillåtet i ERF, tror inte det är annorlunda nu. Sprint körs minst på Falkenberg och Karlskoga.

Kanske borde starta en egen tråd men söker andra som vill köra lite stafett. Har en surgixxer från 04a som alla drar på rakan och har bara ambitionen att ha kul! Någon som vill haka på med sitt fordon?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top