Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 154
  1. #41
    Medlem racegoofys avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Bollebygd
    Hoj
    Suzuki gsx1100e
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av petolvan Visa inlägg
    Får man fråga vad som är speciellt med dom här hojarna? Har dom Ram-air? Fjädring bättre än makaroner eller motorer som är starkare än dagens moppar?






    Nej, jag är inte seriös, försöker bara driva med farbröderna
    Det är mer själ i en 80tals hoj det är som med hårdrock
    men många var mer motor än vad ramar/hjul klarade

  2. #42
    Medlem MotherTruckers avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Gävle
    Hoj
    na
    Inlägg
    497
    Citat Ursprungligen postat av petolvan Visa inlägg
    Får man fråga vad som är speciellt med dom här hojarna? Har dom Ram-air? Fjädring bättre än makaroner eller motorer som är starkare än dagens moppar?






    Nej, jag är inte seriös, försöker bara driva med farbröderna
    Visst får du fråga men det är ingen idé att försöka förklara, du skulle ändå inte förstå.

    Visst var allt bättre på 80-talet, iaf om man var ung då.. Men just det med fartkänslan var en fördel, man behövde inte köra i 250 för att det skulle gå fort, det räckte med 150.. Hur många har upplevt ostoppbart vobbel i 160+ på en modern hoj? Det var mer spännande förr, mc var inte för alla, det fanns få 18-åringar som köpte det värsta som fanns som förstahoj..

    Och tjejerna hade underhudsfett och hår på fiffin, och fiffin kallades murva fitta eller muff, ibland känns det som att var bättre men det är okej med size zero ändå..

    Och inte bara motorbikarna var snyggare förr:

    http://cache2.allpostersimages.com/p...ek-actress.jpg

    Den hoj jag saknar mest är en cb1100f, ser den ibland då han som köpte den har den kvar i exakt samma skick, en vacker dag kanske han vill sälja..

  3. #43
    Ijenklien så... laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av max350 Visa inlägg
    TRENDSÄTTANDE / HISTORISKA MOTORCYKLAR

    http://www.mcpoolen.se/mc/nya/trend.html
    Just det ja, den där sammanställningen är fin!

    Kanonbra initiativ att samla ihop alla gamla hojar, höga betyg till MC-poolen!

  4. #44
    Ijenklien så... laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av petolvan Visa inlägg
    Får man fråga vad som är speciellt med dom här hojarna? Har dom Ram-air? Fjädring bättre än makaroner eller motorer som är starkare än dagens moppar?






    Nej, jag är inte seriös, försöker bara driva med farbröderna
    Stämmer in i kören.

    Hojarna var inte lika perfekta som dagens. Däremot var allt (i den åldern) nytt och spännande. Man orkade köra hoj till tre på morgonen, för att sedan ställa klockan på sex och dra till jobbet!

    Om jag tänker på något kul jag gjorde då, så var ju ofta hojen inblandad. Den ingick liksom i det roliga paketet. Men det var kanske inte var för att hojarna var så bra som det var så kul då?
    De har nog hamnat på en pedistal efteråt.

  5. #45
    Såld, letar nytt från U.K.
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Borås
    Hoj
    Såld, letar nytt från U.K.
    Inlägg
    1 174

    Iofs.

    En 70-talare iofs.

    Men pratar vi dålig väghållning och liten bromsverkan så platsar denna in.

    Gick något innehelvete fort rakt fram i alla fall.

    Inte min gamla på bilderna men de väcker gamla känslor.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	GT750.jpg
Visningar:	178
Storlek:	67,3 KB
Id:	348944   Klicka på bilden för en större version

Namn:	gt750mooiw.jpg
Visningar:	207
Storlek:	87,6 KB
Id:	348945  


  6. #46
    Medlem Plankans avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    0418 Omr.
    Hoj
    Honda CBR 1000f -89
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Stämmer in i kören.

    Hojarna var inte lika perfekta som dagens.
    Menar du verkligen det där

    Jag tror mera det handlar om generationer än det "perfekta" för nog tyckte många av oss från 80 talet att våra hojar var perfekta med

    Citat Ursprungligen postat av StreetfighterGBG Visa inlägg
    Synd om ungdomarna idag som inte var med när 80-talet begav sig.

    En ny GPZ900 -84 piskade 1100:rna på löpande band Ostrypt 130 häst

    Och som Pledian skrev de kraftfulla offroadarna
    Glöm inte Turboeran med härliga GPZ 750 Turbo som piskade det mesta
    Senast redigerat av Plankan den 2011-11-26 klockan 18:38. Anledning: Dubbelt inlägg

  7. #47
    sportbike
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Plankan Visa inlägg
    Menar du verkligen det där

    Jag tror mera det handlar om generationer än det "perfekta" för nog tyckte många av oss från 80 talet att våra hojar var perfekta med
    Jag minns klart och tydligt vad jag tänkte första gången jag provade en Suzuki GSX 1100, 1980:
    -"Fy faan, det kommer aldrig i helvete att kunna gå fortare än så här"


    Eller hur ja.

  8. #48
    Ijenklien så... laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Jag minns klart och tydligt vad jag tänkte första gången jag provade en Suzuki GSX 1100, 1980:
    -"Fy faan, det kommer aldrig i helvete att kunna gå fortare än så här"


    Eller hur ja.
    Exakt!

    Lade vantarna på en GPX 750 och tyckte att man kan omöjligt kunde behöva mer fart än så här!
    Sen började jag åka med kompisar som hade 1100R...

  9. #49
    www.skitsnack-mc.se Lordens avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Tyresö
    Hoj
    BMW R 1200R
    Inlägg
    3 261
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Jag minns klart och tydligt vad jag tänkte första gången jag provade en Suzuki GSX 1100, 1980:
    -"Fy faan, det kommer aldrig i helvete att kunna gå fortare än så här"


    Eller hur ja.
    Eller hur ja... Första provkörningen av GPZ 900:an: Skakande krampvita händer, igenimmat visir av flåsandet och en två minuters svordomsharang när man klev av "herrejävlarihelvetessatanskitvaddengåååå r!" Man kan säga att referensramarna ändrat sig lite....
    Sveriges enda oberoende E-cigarettforum: http://www.svejpa.se
    ...och för övrigt anser jag att Ullared bör förstöras.

  10. #50
    blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    söderöver
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Inlägg
    5 854
    Ändå lite mysko att inse att det roligaste jag haft på mc har inte på något sätt varit på de hojar som varit "bäst" att köra. Det har fått mig att omvärdera min syn på mc-körande och eventuella framtida köp en smula. Dessvärre har man ju blivit bekväm och förväntar sig att grejerna ska funka, liksom blivit omständligare innan det känns rätt att köra och ta sig för saker.

    Kört mindre detta år och inte kompromissat så mycket = mycket körning i korta perioder utan så mycket om och men. Lutar mer åt en nostalgimoppe för att komma närmre vad det handlar om igen. Kanske den där hojen man inte hade råd med då... Vet inte om det är möjligt men en kompletterande 80-talare kostar inte nämnvärt med flis nu.

  11. #51
    21st century digital boy Richards avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Gixxer
    Inlägg
    1 151
    Citat Ursprungligen postat av MotherTrucker Visa inlägg
    Hur många har upplevt ostoppbart vobbel i 160+ på en modern hoj?
    Alla som satt ner framhjulet utan att tänka på att vrida styret rakt igen... Kostar flis...

  12. #52
    sportbike
    Gäst
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen

  13. #53
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 814
    Själva tidningen i sig finns ju inte att köpa på de 4-5 ställen jag passerat mellan Södermanland och Söderort. Vafan?

    Den kom tydligen redan 17/11-2011 och gissningsvis finns det ett enormt uppdämt behov hos den rekordstora generationen födda -68 till runt -75.

    Ett behov att att plötsligt köpa upp varenda jävla Kawasaki 550 som släpades av containerfartygen i början av åttiotalet..

    Men först köpa en tidning, classic bike har sån påverkan att denna vinter innebär att en pärlemovit GPZ plötsligt blir värd en tjugohunka trots att trean hoppar ur.

    Ehh, men som sagt hart jag inte ens fått tag i tidningen

  14. #54
    Old school nostromoss avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Sundsvall
    Hoj
    Suzuki GSX 1100, Kawazaki ZZR 1100
    Inlägg
    111
    Blogginlägg
    1
    Skillnad mellan generationer av hojar.

    Då jag bara hade min gsx 1100 så tyckte jag att den går något "fruktansvärt" bra. Sen köpte jag mig en ZZR 1100 och steg in i en ny dimension. Den går så "fruktansvärt" så man hinner inte ens fatta när man drar på..

    ZZR'n drar ledigt över 200 på några få sekunder. Man hinner knappt förstå nåt innan mätarn passerar 220 eller mer. GSX däremot går bra till ca 180 sen börjar den plana ut. Så visst är det så att det är stor skillnad mellan generationerna av hojar när man tittar på prestanda (och annat).

    Men GSX trots sin tyngd och väghållning som en oljetanker är kul ändå! Man måste ju kunna köra bra för att hantera den. Dessutom har den charm och retro-känsla. Det är en gåta att sådana hojar slumpas bort på blocket?

  15. #55
    Medlem Peter Pans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Värmdö
    Hoj
    S1000RR
    Inlägg
    3 118
    Blogginlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen
    En sanning med modifikation - hade du inte haft tillräckligt mycket hästkrafter hade du aldrig haft med dig bönan på pallen, eller hur?
    Då hade hon åkt med någon annan...

  16. #56
    sportbike
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter Pan Visa inlägg
    En sanning med modifikation - hade du inte haft tillräckligt mycket hästkrafter hade du aldrig haft med dig bönan på pallen, eller hur?
    Då hade hon åkt med någon annan...
    Well, jag skjutsade en tjej en gång som sa: -Hur fort körde du egentligen?
    - 70, svarade jag.
    -Men det stod ju 230 på mätaren, sa hon.
    -Ja, miles ja.
    -Ja, jag tänkte väl

    Tror du dom bryr sig om hästkrafter, oh no, it´s all about charm

  17. #57
    Medlem DesmoHellmans avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Falköping
    Hoj
    Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
    Inlägg
    2 704
    Citat Ursprungligen postat av Peter Pan Visa inlägg
    En sanning med modifikation - hade du inte haft tillräckligt mycket hästkrafter hade du aldrig haft med dig bönan på pallen, eller hur?
    Då hade hon åkt med någon annan...
    Ärligt talat, jag har aldrig träffat en enda hona som fattat vad en HK är, förutom min sambo sedan 10 år som skiter i det.

  18. #58
    bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Chillentuna
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Inlägg
    1 245
    Själv så mitt MC-ägande ut så här under 80-talet:

    Monkey Honda, 1-cyl 4-takt, 4hk. Gick att ta bort en 4cm bricka på ljuddämparen så lät den fränare. Morsan trodde att jag bara körde i skogen, tills en lärare ringde hem till henne och frågade lite. Morsan sade då: - Ja just det lill-hondan. Min son kör ju bara i skogen med den. Läraren kontrade då och sade: - Va konstigt, då går ju skogen ända ner till Häggviks centrum...

    Yamaha DT125LC, 16hk vätskekyld. körde från Umeå till Stockholm (73mil) i ett sträck...

    Suzuki GSX750ES Blå/Silver, 90hk, vobblade rätt kraftigt när man rätade upp den i svaga kurvor över 200km/h. Stulen i sillstryparstaden No1.

    Kawasaki GPZ900R, ostrypt, Vance & Hines 4-1, suddgummi bakdäck. Firade triumfer i diverse race på t.ex. Kistarakan. +130HK, lång hjulbas, framtung = de flesta rajserhojar av idag med galet hög etta torskar förmodligen fortfarande i 201m eller 402m race fortfarande idag.
    Kom ihåg när FZR1000 kom med 145hk, den hängde man ju av ganska enkelt

    Bilderna i inlägget har jag iofs kopierat från nätet då jag inte scannat in mina gamla bilder
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	imagesCAQX2Q55.jpg
Visningar:	106
Storlek:	9,7 KB
Id:	348972   Klicka på bilden för en större version

Namn:	Yamaha%20DT125lc%2085.jpg
Visningar:	166
Storlek:	33,5 KB
Id:	348973  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	1984_GSX750ES_blue_450.jpg
Visningar:	107
Storlek:	32,2 KB
Id:	348974   Klicka på bilden för en större version

Namn:	GPZ900R_001a.jpg
Visningar:	129
Storlek:	114,4 KB
Id:	348975  

    Kom igen - det svänger ju!

    Följ KTM 990 SMR #112 i BoTT och Rookie 1000 under 2016

    Racingsäsongen 2015 i siffror.
    Speedster Cup fyra race. 2, 1, 2, 1 blev placeringarna
    BoTT tre race: 3, dnf, dnf blev placeringarna
    SMC sport ett race: No 1 blev placeringen
    Rookie 1000 två race: 9 och 12 blev placeringarna.

  19. #59
    Medlem MotherTruckers avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Gävle
    Hoj
    na
    Inlägg
    497
    Citat Ursprungligen postat av DesmoHellman Visa inlägg
    Ärligt talat, jag har aldrig träffat en enda hona som fattat vad en HK är, förutom min sambo sedan 10 år som skiter i det.
    Kvinnor och motorer.. För några år sedan hörde eller läste jag om någon som diskuterat bilmotorn med sin flickvän, han förklarade hur motorn fungerade och bland annat hur bränslet exploderade i cylindrarna(har för mig det var någon ljuddämpardiskussion eftersom tjejen inte förstod varför det lät så mycket när ljuddämparen var trasig).. I samma ögonblick som han nämnde explosionerna hade hon blivit blek och frågade om det verkligen skedde explosioner inne i motorn, när det gick upp för henne att det verkligen var så hade hon vägrat sätta sig i en bil igen.. Om hon verkligen aldrig satte sig i ett fordon med förbränningsmotor efter det förtällde inte storyn..

  20. #60
    rakish form and super performance Katana orgs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Trångsund
    Hoj
    GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
    Inlägg
    1 273

Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ni är bortskämda, fann tom charm i en Virago 535 som jag var fodervärd åt.

H_____P
Vill du annonsera ovan? Klicka här