Singeltråden

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
"Ska man få något ordentligt gjort får man fan göra det själv"

Jag trivs fint med att flyga solo.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Kärnfamiljen R.I.P :D

Själv har jag alltid varit anti mot förhållanden av just de anledningar som nämnts. Hux-Flux befinner man sig i en totalt upplåst situation och kan inte längre styra sitt liv/tid själv längre. Ännu värre blir det ju när man blandar in ungar i det hela. Det har jag personligen aldrig varit intresserad av. Jag blir tokig om jag inte kan dra mig tillbaka till min egen kåk och vara själv när jag så önskar.

Förhållanden får helt enkelt inskränka sig till att verka på kvällarna, efter 19 som tidigast samt lite sporadiskt på helgen om det är något speciellt.
Ungar får dom sköta själva om dom har sådana med sig in i leken.

Det låter kanske udda för den normale veloursnubben, men det är så här det får bli om man inte ska bli helt konsumerad av ett förhållande. Men det finns folk av bägge kön som vill ha det så här så det är inga problem. :)
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Hur fasen hittar man att göra så mycket? :va

Det är bara fantasin som sätter stopp.

Men det hänger på att man vill göra saker. Är man hängig mentalt är det tyvärr svårt att hitta driv till det.

Men det finns massor man kan göra. Om man slipper ta hänsyn till någon. Träna hur mycket man vill precis när man vill. Umgås med vänner. Besöka onödiga platser. Eller nödvändiga. Läsa bra böcker. Titta på bra filmer. Filosofera om livet. Prova kläderna man har i sin garderob.

Hitta sig själv och gilla sitt eget sällskap. :) :tomten
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hur fasen hittar man att göra så mycket? :va

Nu är det ju iofs en tråkig årstid, så nu ser väl sysslobilden lite annorlunda ut.

Men oavsett årstid umgås jag med vänner mycket och gör saker med de. Det kan vara allt från att bara dricka kaffe och snacka till att ut och festa eller åka väg på nåt evenemang av något slag.

Jag ska erkänna att det som upptar mest av min tid är min häst. Det tar några timmar i stallet varje dag, och ska man iväg och tävla eller träna går det lätt 4-5 h, beroende på hur långt man behöver köra. Men ja, jag gillar när det händer saker, och skulle jag sitta rastlös hemma ser jag till att det händer något. Klart att det någon gång är skönt att bara softa hemma, men vill man att det ska hända saker får man dra lite i det själv.

Men jag är en sådan person som önskar att dygnet hade haft lite fler timmar, så man hade hunnit med lite mer, men vi är alla olika.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Undrar jag med.

Här är det lätt att få en massa råd från de andra singlarna hur man hittar på saker på egen hand osv osv... men vad jag förstått är det inte ditt problem, du verkar vara som jag... en som trivs att vara två och då är det inte lätt att leva som singel, men man lär sig med tiden men frågan är om det är vad man vill eller om man kanske skall hitta den där livspartnern istället.

För hur mycket man än kan göra osv osv osv så trivs i alla fall jag bäst med sällskap... även tv-spel kan bli trist att sitta och nöta på själv.

För hur man vrider och vänder på det så är vi alla olika, somliga trivs jäkligt bra med att vara singel och andra inte alls, svårare än så är det inte.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Här är det lätt att få en massa råd från de andra singlarna hur man hittar på saker på egen hand osv osv... men vad jag förstått är det inte ditt problem, du verkar vara som jag... en som trivs att vara två och då är det inte lätt att leva som singel, men man lär sig med tiden men frågan är om det är vad man vill eller om man kanske skall hitta den där livspartnern istället.

För hur mycket man än kan göra osv osv osv så trivs i alla fall jag bäst med sällskap... även tv-spel kan bli trist att sitta och nöta på själv.

För hur man vrider och vänder på det så är vi alla olika, somliga trivs jäkligt bra med att vara singel och andra inte alls, svårare än så är det inte.
Ruskigt bra inlägg. :tummenupp
Antingen lägger man tiden på att finna en hobby eller så lägger man tiden på att finna en ny livspartner. Tyvärr så är inte jag riktigt mogen för det sista än så jag behöver finna något att fördriva tiden med en tid framöver. Kanske till våren/somaren är jag redo. Men man vet aldrig, har man tur stöter man på sin nästa redan i morgon.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ruskigt bra inlägg. :tummenupp
Antingen lägger man tiden på att finna en hobby eller så lägger man tiden på att finna en ny livspartner. Tyvärr så är inte jag riktigt mogen för det sista än så jag behöver finna något att fördriva tiden med en tid framöver. Kanske till våren/somaren är jag redo. Men man vet aldrig, har man tur stöter man på sin nästa redan i morgon.

Äsch, bestäm dig för att du älskar singellivet och ALDRIG vill träffa någon att dela livet med och boka gärna en resa och då helst enkelbiljett... då kommer drömkvinnan som ett brev på posten! :gnissla :näsblod
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Här skrivs det mängder om hur gävla bra det är o vara singel så nu vet jag snart inte hur jag ska göra.....
äh!!...jädra i-lansproblem
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Ruskigt bra inlägg. :tummenupp
Antingen lägger man tiden på att finna en hobby eller så lägger man tiden på att finna en ny livspartner. Tyvärr så är inte jag riktigt mogen för det sista än så jag behöver finna något att fördriva tiden med en tid framöver. Kanske till våren/somaren är jag redo. Men man vet aldrig, har man tur stöter man på sin nästa redan i morgon.


Eller så hittar man en hobby som man kan pula med dom stunderna man inte umgås med kvinnan i sitt liv. :)

Även där är det ju såklart olika, vissa vill leva inpå varandra 24/7. Andra vill hitta på saker på olika håll emellanåt.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Eller så hittar man en hobby som man kan pula med dom stunderna man inte umgås med kvinnan i sitt liv. :)

Även där är det ju såklart olika, vissa vill leva inpå varandra 24/7. Andra vill hitta på saker på olika håll emellanåt.

Det är väl ändå rätt så default när man sitter och skriver på sporthoj.com. :yoparty
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Eller så hittar man en hobby som man kan pula med dom stunderna man inte umgås med kvinnan i sitt liv. :)

Även där är det ju såklart olika, vissa vill leva inpå varandra 24/7. Andra vill hitta på saker på olika håll emellanåt.

Jag är ingen som lever 24/7 med min partner. Hatar folk/polare som inte kan släppa bruden för ens ett par timmar. En kompis som tog med tjejen när vi hade grabbkväll. Snacka om att han inte blev omtyckt.
Det är nog det vanligaste felet folk gör i en realtion att dom inte har ett eget liv/hobby där man inte är med sin partner.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Det är nog det vanligaste felet folk gör i en realtion att dom inte har ett eget liv/hobby där man inte är med sin partner.

Problemet är ju att alla b-rudar man hittar varken har hobbys eller vänner dom vill umgås själva med.. Plötsligt så kan man inte vara själv en SEKUND, och om man mot förmodan är det, så bombas man av gulliga sms hela tiden..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Problemet är ju att alla b-rudar man hittar varken har hobbys eller vänner dom vill umgås själva med.. Plötsligt så kan man inte vara själv en SEKUND, och om man mot förmodan är det, så bombas man av gulliga sms hela tiden..

Du behöver en donna där hemma, så kanske du slutar äga i BF3 :mad:
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Problemet är ju att alla b-rudar man hittar varken har hobbys eller vänner dom vill umgås själva med.. Plötsligt så kan man inte vara själv en SEKUND, och om man mot förmodan är det, så bombas man av gulliga sms hela tiden..

Gör som jag, skaffa en flygvärdinna... borta titt som tätt och ibland sover hon även borta. Och man får inte sms:a i luften än så länge. :D
Däremot har de internet numera så ibland får man några motdrag i wordfeud men det går ju att ignorera också. :yoparty
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Gör som jag, skaffa en flygvärdinna... borta titt som tätt och ibland sover hon även borta. Och man får inte sms:a i luften än så länge. :D
Däremot har de internet numera så ibland får man några motdrag i wordfeud men det går ju att ignorera också. :yoparty

Det där låter tamme fasen rätt opti!

Dessutom.. flygvärdinnor :kär
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag är ingen som lever 24/7 med min partner. Hatar folk/polare som inte kan släppa bruden för ens ett par timmar. En kompis som tog med tjejen när vi hade grabbkväll. Snacka om att han inte blev omtyckt.
Det är nog det vanligaste felet folk gör i en realtion att dom inte har ett eget liv/hobby där man inte är med sin partner.

Precis.

Så oavsett utgång behöver du en hobby, skaffa´t. :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top