Singeltråden

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Kan vi sluta prata om vintersemester?? Alla mina vänner verkar ha bestämt sej för att dom vill resa till solen i vinter istället så jag lär inte få den fjällsemestern jag vill ha :(

Åk själv då! Finns ett bolag (kan PM:a namnet) där du kan åka ner till alperna och bli ihop-pusslad och dela rum med andra. De har en resa för 5.555:- nästa år, med boende, liftkort, frukost och kvällsmat. Mycket billigare än så kan det inte bli. :)

Jag har för det mesta åkt på det sättet - hade jag behövt vänta på att synka med andra hade livet passerat utan att jag skulle fått något gjort - och det har varit riktigt bra 90% av gångerna! :tummenupp
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Åk själv då! Finns ett bolag (kan PM:a namnet) där du kan åka ner till alperna och bli ihop-pusslad och dela rum med andra. De har en resa för 5.555:- nästa år, med boende, liftkort, frukost och kvällsmat. Mycket billigare än så kan det inte bli. :)

Jag har för det mesta åkt på det sättet - hade jag behövt vänta på att synka med andra hade livet passerat utan att jag skulle fått något gjort - och det har varit riktigt bra 90% av gångerna! :tummenupp

PM:a för fasen.
Saken är att vi har alltid åkt iväg hela kompisgänget. Senast var vi 11 stycken tror jag och året innan det var vi 9 till alperna.
Men iår verkar det som att alla övergett mej. Hus, ungar och en dålig sommar gör väl sitt antar jag.

Men min bräda står och stirrar på mej så jag bara måste komma iväg och åka i år även om det bara är en weekend till lofsdalen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast är det inte roligare att fantisera på hur "kolan" ser ut under pappret? Mer sport så:tuttar

Läs om, läs rätt. :7peta

Åk själv då! Finns ett bolag (kan PM:a namnet) där du kan åka ner till alperna och bli ihop-pusslad och dela rum med andra. De har en resa för 5.555:- nästa år, med boende, liftkort, frukost och kvällsmat. Mycket billigare än så kan det inte bli. :)

Jag har för det mesta åkt på det sättet - hade jag behövt vänta på att synka med andra hade livet passerat utan att jag skulle fått något gjort - och det har varit riktigt bra 90% av gångerna! :tummenupp

Jag vill också ha! :4skrika

Namnet PM:at dårå. :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Åk själv då! Finns ett bolag (kan PM:a namnet) där du kan åka ner till alperna och bli ihop-pusslad och dela rum med andra. De har en resa för 5.555:- nästa år, med boende, liftkort, frukost och kvällsmat. Mycket billigare än så kan det inte bli. :)

Jag har för det mesta åkt på det sättet - hade jag behövt vänta på att synka med andra hade livet passerat utan att jag skulle fått något gjort - och det har varit riktigt bra 90% av gångerna! :tummenupp

Kan också ta det namnet via pm!
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Inte undra på att ni inte får ligga!! Ni lyckas vända en skön semester till en pina! :D Tänk positivt for fakk sake! Jävla gringubbar! :krama

Om någon ska få mig att åka till Thailand så behöver personen i fråga sätta in ett minst 6-siffrigt belopp på mitt konto och det 6-siffriga beloppet måste minst ha en trea som först siffra. Jag undviker också snö om jag kan, så som ni förstår är inte resor min favoritsysselsättning. Så du har nog rätt i det där med gringubbe.:)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är ju fortfarande imorgon?

Om någon ska få mig att åka till Thailand så behöver personen i fråga sätta in ett minst 6-siffrigt belopp på mitt konto och det 6-siffriga beloppet måste minst ha en trea som först siffra. Jag undviker också snö om jag kan, så som ni förstår är inte resor min favoritsysselsättning. Så du har nog rätt i det där med gringubbe.:)

Vad är det som är så jobbigt med att resa? Blev nyfiken. :) Thailand har jag varit i 5 gånger om inte mer så dit har jag inte jätte bråttom. :) Nu vill ja se andra delar av världen.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vad är det som är så jobbigt med att resa? Blev nyfiken. :) Thailand har jag varit i 5 gånger om inte mer så dit har jag inte jätte bråttom. :) Nu vill ja se andra delar av världen.

Äsch det kan inte vara så kass eftersom det fortfarande går resor dit. :)
Ha det så jävla skönt! :tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det hade jag lätt kunnat göra, MEN.....jag hade inte gjort det eftersom alla gillar olika. Jag är helt klart en sol/värmedyrkare. Kan hitta på vad som bara det är varmt, jag blir så som Bluerigde blev av sol, apatisk, i kyla. :)

Du menar... Ungefär som du skulle kunna lyckas vända en superhärlig vintersemester till en pina? :tungan
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Vad är det som är så jobbigt med att resa? Blev nyfiken. :) Thailand har jag varit i 5 gånger om inte mer så dit har jag inte jätte bråttom. :) Nu vill ja se andra delar av världen.

Jag förstår inte nöjet med att sitta inspärrad i ett trångt plan i flera timmar för att komma till ett land där det är varmt, fuktigt och jävligt så att man svettas som en gris och har svårt att sova, dessutom skulle jag säkert bli magsjuk också. Jag dricker dessutom inte alkohol så den biten lockar mig inte heller. För att förekomma alla frågor som brukar följa på detta uttalande så beror det inte på religion eftersom jag är 110% ateist. Jag tycker bara inte att det ger mig något att vara full och ja, jag söp som alla andra smålänningar (utanför bibelbältet) när jag var tonåring. Jag kopplar hellre av med att ta en tur med hojen eller båten eller genom att bege mig ut på landsbygden eller genom att sitta hemma och ta det lugnt när jag är ledig.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag önskar money en underbar semester, ha sköj så skall du få läsa många roliga händelser efter helgen här hemma (i de kalla, blöta Sverige) :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är ju fortfarande imorgon?

Jag förstår inte nöjet med att sitta inspärrad i ett trångt plan i flera timmar för att komma till ett land där det är varmt, fuktigt och jävligt så att man svettas som en gris och har svårt att sova, dessutom skulle jag säkert bli magsjuk också. Jag dricker dessutom inte alkohol så den biten lockar mig inte heller. För att förekomma alla frågor som brukar följa på detta uttalande så beror det inte på religion eftersom jag är 110% ateist. Jag tycker bara inte att det ger mig något att vara full och ja, jag söp som alla andra smålänningar (utanför bibelbältet) när jag var tonåring. Jag kopplar hellre av med att ta en tur med hojen eller båten eller genom att bege mig ut på landsbygden eller genom att sitta hemma och ta det lugnt när jag är ledig.

I see! Alla är vi olika. :) Jag är definitivt inte intresserad av att åka utomlands för att supa skallen i bitar. Det har aldrig varit min grej. Jag har aldrig varit i Spanien, Malaga, Magaluf o alla dom andra ställena som är så välkända för svenskar. Ser lixom inte poängen med att åka på semester för att supa, det blir inget avkopplande med det över huvud taget.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top