Singeltråden

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Var börjar jag? :va Hade nog tänkt något längre... :) Definitivt fel arbete! :död men var redan på väg att byta. :) Klädstil; vad är det? Musiksmak: förfärlig!!! Jag gillar fortfarande varken Primus eller Rollings Band :huvet
Intressen: det behöver väl ingen fråga här :tummenupp Han flyttade in med tre motorcyklar och min bil som hade garage i hyreshuset fick flytta på sig. :lol

Kortfattat: istället för en stötsam akademiker, som gifte jag mig med en tuff typ med motorcyklar :kär :tummenupp

Då verkar det med andra ord som att du hade en del av de där kraven som de flesta tjejer har, de där som är rätt oviktiga när det kommer till kritan. Jag har så klart bara "viktiga" krav. ;)

Och grattis till att du hittade rätt. :tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Intressant!!


Vi har ju alla olika erfarenhet här, uppenbarligen.. Vilken är den perfekta åldern på en flickvän/pojkvän?

För att skapa lite diskussion lägger ja min röst på 28 år för en tjej, ingen krisålder, inte heller omogen och fortfarande fina former:)

Så vad säger ni?

Instämmer. 28 till 32.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hahaha :D Kul att läsa om att: 'ha krav på hur den man träffar ska vara...' :lol :7peta Sådana sagor trodde jag oxå på för länge sedan. Så en dag möter man någon som INTE alls uppfyller specen, och ändå så VET man att det är rätt person! :krama

Jag har inte mer krav än att jag skall trivas med henne.

Se lär det bli en jävla massa gnäll om hon inte trivs med mig, så det kan vi väl sätta på listan med. :hihi

Inte sugen att tumma så mycket på det.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Okej, lillfisen. Nu är jag inte så gammal att du behöver säga Ni till mig. Du funkar jävligt bra. :D

Sitter vi i samma båt?! Ni lämnade, jag lämnade. Ni gillar flörta, ja med. Okej då, nått snesteg MEN man lär sig :) även tiden verkar ju samma ;) och bägge trivs som fisken i vattnet!? Nästan en kram på det :)

Tänk att det kan bli så likt trotts den ofantliga åldersskillnader ;)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tycker om att använde mig av ni/er, låter trevligare istället för att dua folk hela tiden.. Men känner DU dig så gammal så kan ja DUa dig för den sakens skull! :krama

Någon mer som kollat på TV3 nu:)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag är uppfostrad att säga Ni till äldre, är från Polen. Där säger man inte Du till någon. Men i Sverige använder jag inte det så mycket, händer att jag kan säga det till kunder på jobb. Även om man vill vara artig och visa respekt genom att säga Ni till någon så finns det folk som direkt ogillar det. :) Eftersom du nu tycker om att använda Ni och du nu inte är så jätte super gammal så måste ja fråga om du är svensk? Tror jag aldrig träffat på en svensk som Niar.

Här i Malmö är det mest Eyy mannen/kompis! :tungan

Tycker om att använde mig av ni/er, låter trevligare istället för att dua folk hela tiden.. Men känner DU dig så gammal så kan ja DUa dig för den sakens skull! :krama

Någon mer som kollat på TV3 nu:)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag är uppfostrad att säga Ni till äldre, är från Polen. Där säger man inte Du till någon. Men i Sverige använder jag inte det så mycket, händer att jag kan säga det till kunder på jobb. Även om man vill vara artig och visa respekt genom att säga Ni till någon så finns det folk som direkt ogillar det. :) Eftersom du nu tycker om att använda Ni och du nu inte är så jätte super gammal så måste ja fråga om du är svensk? Tror jag aldrig träffat på en svensk som Niar.

Här i Malmö är det mest Eyy mannen/kompis! :tungan

Om ni ändå frågar heter jag Kristoffer är väldigt svensk :) Och ni heter? :)

Tyvärr skulle jag nog aldrig kunna säga eyy, är ingen vilde (förutom i ?):hihi

Någon som såg på TV3 :)
 
Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag är uppfostrad att säga Ni till äldre, är från Polen. Där säger man inte Du till någon. Men i Sverige använder jag inte det så mycket, händer att jag kan säga det till kunder på jobb. Även om man vill vara artig och visa respekt genom att säga Ni till någon så finns det folk som direkt ogillar det. :)

Jag tillhör de som hatar att bli Niad. Det händer ibland att någon säger Ni till mig i en affär och jag måste säga att jag direkt blir väldigt negativt inställd till personen som säger det. Om jag är i en situation där jag tvekar om jag ska köpa en sak och jag blir Niad av personalen så blir det definitivt inget köp.
 
Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Var börjar jag? :va Hade nog tänkt något längre... :) Definitivt fel arbete! :död men var redan på väg att byta. :) Klädstil; vad är det? Musiksmak: förfärlig!!! Jag gillar fortfarande varken Primus eller Rollings Band :huvet
Intressen: det behöver väl ingen fråga här :tummenupp Han flyttade in med tre motorcyklar och min bil som hade garage i hyreshuset fick flytta på sig. :lol

Kortfattat: istället för en stötsam akademiker, som gifte jag mig med en tuff typ med motorcyklar :kär :tummenupp

Gillar du inte Wynona's Big Brown Beaver? :yoparty
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tycker om att använde mig av ni/er, låter trevligare istället för att dua folk hela tiden.. Men känner DU dig så gammal så kan ja DUa dig för den sakens skull! :krama

Låter som nån vattenkammad och lillgammal viktigpetter som inte alls fattat de sociala koderna.

Här är ett exempel:

Ni tog orden ut mun på mig!:fyllisar

Du går klädd i slipover, va?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag tillhör de som hatar att bli Niad. Det händer ibland att någon säger Ni till mig i en affär och jag måste säga att jag direkt blir väldigt negativt inställd till personen som säger det. Om jag är i situation där jag tvekar om jag ska köpa en sak och jag blir Niad av personalen så blir det definitivt inget köp.

Såg att ni hade en gedigen utbild. förlåt du. Varför skulle det vara ouppskattat att använda ni? använder du dig inte av liknade ord i jobbet osv?

Och ja frågan är ställd seriöst :)
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag tillhör de som hatar att bli Niad. Det händer ibland att någon säger Ni till mig i en affär och jag måste säga att jag direkt blir väldigt negativt inställd till personen som säger det. Om jag är i en situation där jag tvekar om jag ska köpa en sak och jag blir Niad av personalen så blir det definitivt inget köp.

Oj, varför? :confused:
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Låter som nån vattenkammad och lillgammal viktigpetter som inte alls fattat de sociala koderna.

Här är ett exempel:



Du går klädd i slipover, va?

Tyvärr jag vill inte gör en herre som er besviken! Jag är tatuerad(Ole school) gillar skjortor och jeans. Kör även skinnpaj och skulle mer än gärna jämföra biceps med dig gumman:krama

Går nog långt ifrån den bilden du har om mig :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top