KTM 690 Duke 2012

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Är lite sugen på en Duke 690, såg att DinMC i Sollentuna har 2 stycken inne till bra pris. Grejen är att de båda har gått en bit, den ena 2700 mil och den andra 3600 mil. Är det nåt att yvas över eller håller de? :confused:

Ska tilläggas att de är före detta körskolehojar så de bör vara servade enligt bok.

Första generationens 690 passerade mottorads 5000mila test utan problem motormässigt.

Har en fin 690 duke 2012 med typ 2200mil på mätaren om du är intresserad. Pm om du vill ha mer info.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Är den dyr att lämna in och serva? Ligger serviceintervallet på 1 000 mil alternativt 1 gång per år?
 

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Tja, Har gått igenom blocket ett tag och är ute efter en duke 4:a.
Det ligger ute några 12or hos säljare som jag förmodar varit körskolehojar. Ni som tidigare i tråden köpt beggade vad är er prisbild idag? skulle vilja skaffa mig en uppfattning för blocket är ju, ja blocket. och rätt rörigt prismässigt.

Sen undrar jag om ni saknar att det inte är justerbar fjädring. förutsatt att ni inte har en R.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Moss, jag är en ny ägare till en Duke 690 2014.
Råkade springa på en lätt beggad i helgen (körts 60 mil av förra ägaren innan han insåg fort att han mycket hellre ville kuska runt på en Ninja).

Men en liten undran till er som redan jagat runt på ebay, nätet och allehanda mörka hål.
Fotpinnar? Finns det några vettiga som inte kostar skjortan (Sato Racing alt. OEM Duke R rear set) och var i så fall?
Samt ljudsystem :crash
GPR, Akrapovic, Leo Vince, MIVV o.s.v. vad har ni och vad rekommenderar ni?

Mitt behov är nog mest för jobbpendling (med så lite slitage på framhjulet som möjligt om jag känner mig själv rätt) så den kommer användas flitigt.
Men har ni några tips på roliga tillbehör så skriv gärna några rader :)
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Moss, jag är en ny ägare till en Duke 690 2014.
Råkade springa på en lätt beggad i helgen (körts 60 mil av förra ägaren innan han insåg fort att han mycket hellre ville kuska runt på en Ninja).

Men en liten undran till er som redan jagat runt på ebay, nätet och allehanda mörka hål.
Fotpinnar? Finns det några vettiga som inte kostar skjortan (Sato Racing alt. OEM Duke R rear set) och var i så fall?
Samt ljudsystem :crash
GPR, Akrapovic, Leo Vince, MIVV o.s.v. vad har ni och vad rekommenderar ni?

Mitt behov är nog mest för jobbpendling (med så lite slitage på framhjulet som möjligt om jag känner mig själv rätt) så den kommer användas flitigt.
Men har ni några tips på roliga tillbehör så skriv gärna några rader :)

Fotpinnar vet jag ej inget om, allt jag vet är att fotbromsen sitter åt helvete långt upp standard. Den kommer jag försöka sänka så mycket det bara går, som det är nu måste jag lyfta höger fot för att kunna använda den.

Håller just nu på att rensa upp bakdelen och tänkte först köpa en RG Tailtidy, kostar ju skjortan dock så jag köpte denna på Biltema: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysning/LED-bakljus-krom-2000022977/
Den kommer behöva moddas till lite granna men det kommer bli bra!

Jag har en Arrow X-cone ljuddämpare, blev riktigt snygg på måste jag säga. Den har nu kombinerats med ett Fresco Bypass rör. Den smattrar så inåt helvete nu så jag måste ha DB-killern i. Har också satt dit DNAs steg 2 filter på sidan. Allt detta kombineras med Akrapovic EVO map, det är en helt annan hoj kan jag säga och går nu riktigt bra!

Ses på vägarna :)
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Fotpinnar vet jag ej inget om, allt jag vet är att fotbromsen sitter åt helvete långt upp standard. Den kommer jag försöka sänka så mycket det bara går, som det är nu måste jag lyfta höger fot för att kunna använda den.

Håller just nu på att rensa upp bakdelen och tänkte först köpa en RG Tailtidy, kostar ju skjortan dock så jag köpte denna på Biltema: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Belysning/LED-bakljus-krom-2000022977/
Den kommer behöva moddas till lite granna men det kommer bli bra!

Jag har en Arrow X-cone ljuddämpare, blev riktigt snygg på måste jag säga. Den har nu kombinerats med ett Fresco Bypass rör. Den smattrar så inåt helvete nu så jag måste ha DB-killern i. Har också satt dit DNAs steg 2 filter på sidan. Allt detta kombineras med Akrapovic EVO map, det är en helt annan hoj kan jag säga och går nu riktigt bra!

Ses på vägarna :)

Fotpinnesatsen jag tittar på är följande http://www.ktm-versand.de/images/product_images/popup_images/643206_0.jpg
Med dessa får man fötterna i en helt bättre vinkel enligt mig.

Jag har iof oxå tittat på Biltemas men funderar nog på en snarlik till RG Tailtidy jag hittad på ebay. http://i.ebayimg.com/00/s/NzQ0WDgwNg==/z/eEcAAOSwstxVP9jY/$_57.JPG

Men ljuddämpare, tja där finns en uppsjö :gnissla
Din kombination låter inte helt fel men lite hänger på hur många slantar som blir kvar i plånboken efter jag fått igång lite andra objekt i garaget :)

Men tack för tipsen... :banana
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Fotpinnesatsen jag tittar på är följande http://www.ktm-versand.de/images/product_images/popup_images/643206_0.jpg
Med dessa får man fötterna i en helt bättre vinkel enligt mig.

Jag har iof oxå tittat på Biltemas men funderar nog på en snarlik till RG Tailtidy jag hittad på ebay. http://i.ebayimg.com/00/s/NzQ0WDgwNg==/z/eEcAAOSwstxVP9jY/$_57.JPG

Men ljuddämpare, tja där finns en uppsjö :gnissla
Din kombination låter inte helt fel men lite hänger på hur många slantar som blir kvar i plånboken efter jag fått igång lite andra objekt i garaget :)

Men tack för tipsen... :banana

Ja den där fotpinnesatsen vore trevlig, justerade fotbromsen igår så mycket det bara gick. Det blev mycket bättre men inte riktigt nöjd..

Postar resultatet med Biltemas skylthållare :)

IMG_20150509_165918.jpgIMG_20150509_165935.jpg
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Jag beställde skylthållaren från eBay men din montering såg helt ok ut :)

100 mila service för Duken inbokad och slicks samt nya bromsbelägg till banhojen beställd så nytt system till Duken får vänta tills jag får inte lite mer pengar på kontot.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Lite mer "godis" beställt :)

76007940000.jpg


7600393704433.jpg
 

Haaanken

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Värmland
Hoj
ingen än :/
Tjenare!

Fick mig ett mc-kort igår och nu ska det köpas hoj :rock
Blir endera en duke eller er6n.
Hade det inte varit för att duke'n är jobbig att köra i stadstrafik så hade jag inte tvekat en sekund, men jag ser att några här skriver om en O2 sensor eliminerare för att göra hojen mindre ryckig, bättre gasrespons antar jag.

Räcker det med detta tricket eller finns det mer att göra för att få en stabilare gång?
 
Last edited:

Haaanken

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Värmland
Hoj
ingen än :/
Dåligt med respons i den här tråden, kanske får kika efter en annan.

Men nu fick jag iaf tag i en hoj, en 690 -13 med 50 mil på mätaren :)
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Söker ett De-cat rör eller liknande. Om det är Leovince eller fresco spelar ingen roll. Är till en Duke 2013. Sedan om någon har Tune ecu kablaget och har tid att ladda över en mapp någon dag. Tjejen kanske bjuder på en lapdance eller något, haha.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Börja med en drevning två kugg upp bak ( bäst) om kedjan når eller en kugg mindre fram.

Tror original är 16 - 40.
Pröva 16-42 eller 15 - 40.

Då blir den bättre i stan.
 

nikho

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Norrköping
Hoj
KTM Duke 690-13
Precis skaffat en Duke-13, och vid första turen märkte jag en läcka från kylaren. Troligen sten som fart upp och skadat kylaren.
Nån som sett nån form av skydd som man kan sätta framför kylaren?
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Denna tråd är ganska lugn å jag har missat att kolla in den under semester.
Bra tips på kylarskydd, värt att kolla lite närmare.

Sadeln och R-pinnarna gjorde stor skillnad på körställningen :tummenupp

Liten undran, jag funderar på att köpa ett GPR helsystem och hört att man kan byta "mapp" själv.
Är det någon som gjort det och är den "enkelt"?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top