Bänkad hos RG Engineering?

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Är det nån mer än jag här som ha bänkat sina RR maskiner hos RG?

Jag frågar mest för att kolla om jag fått ut önskad effekt ur maskinen, jag vet att RG inte har nån "glädjebänk" men undrar vad ni har fått för effekt när ni vart hos han.

Tycker själv att min GSXR1000 -09 ser ut att vara lite klen på pappret när man läser andra annonser och dyl att dom har mängder med hk.
Som tex Peijers R1 -09 som ger 181hk på hjulet hos MP Racing.

Som sagt fick jag ut 155,23hk med PC5, Dunlop slick 195/65-17 och 16-42 drevning samt 532 kedja. Org luftfilter. LeoVince Halvsystem.

Vad fick ni ut i den bänken?
Däck?
Kedja?
Luftfilter?

:)
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Tocar fick väl ut 190rwhp hos RG = den vassaste CBR1000RR dom kört.

En Pro Sbk CBR1000RR ca170rwhp i den bänken.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lät ganska lite men det beror i regel på bänken. En del ger högre siffror, andra lägre. Men samtidigt, drevning och vad du har för gummi på fälgen påverkar ju inte direkt effekten som sådan, bara hur den levereras till backen.

Har du kvar katalysator och allt sånt jox kvar och inte gjort något annat än PC5 så skulle jag inte förvänta mig några mirakelsiffror.
 
Last edited:

Hellrider

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Varberg
Hoj
Inte nu lägre!
Polaren fick 159hk hos Rg på sin R1 -09 i våras
Powercommander+Acra helsystem
Bridgestone slicks
520 kedja
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Bänkade en turbohoj hos RG för några år sedan. Fick upp 1 bars laddtryck ute på vägen men bara 0,6 i RG:s bänk. Bänkade sedan samma maskin hos MP och då laddade den 1 bar i hans bänk. Vet inte om RG:s bänk hade lättare trumma än MP:s. Ska väl dock inte spela någon roll på en sugmotor...
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Bänkade min R1:a 07 i våras hos Rikard. Helsystem och yec-box. Lämnade 155 hk på bakhjulet. En av Cajbacks hondor kördes när jag hämtade min tror den lämnade lika mycket. RG:s bänk lämnar ganska låga siffror vilket inte är speciellt relevant i sammanhanget förutom när man sitter och läser annonser på SH om andras eventuella glädjesiffror.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
...Peijers R1 -09 som ger 181hk på hjulet hos MP Racing.

Just den hojen gick lika fort på långrakan Mantorp som andra hojar med ca180rwhp, så det kan "nog" stämma.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jaja ,,, då behöver jag kanske inte vara så orolig att den ser ut som en moppe på pappret då flera än mig ligger på liknande siffror.

Kan säga med att innan bänkningen visade den 147hk så 8 mer RG hk har jag iaf fått :)
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Min K7:a bänkades hos RG, 173 pållar hittade han enligt pappret!

halvtaskiga dunlopdäck
Bmc filter
yoshiburk
pc3:a
borttagen kat
orginaldrevning

detta var ju några år sen.
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Min ZX-10R -08 fick 184 bhp i bänken och då var Rikard inte nöjd eftersom min hoj har en ordentlig dipp i effekten mellan 8 till 9 tusen varv. Minst ett par häst till med en bättre databox (Kawas har en upplösning på 1000 varv medans t.ex PC5 har väl en upplösning på 250 varv?)
184 var med höjt varvtal och som hobbyförare har jag ingen nytta av det och får oönskat slitage så nu har effekten stannat på 179 med standard maxvarv.

Helsystem.
Kawa kitbox.
Topp packning.
Slicks.

Men sedan är det väl oxå så om man ska tro Rikard att vill man jaga bhp enbart på pappret räcker det med att sätta på gamla gatdäck, trycka i drygt 3 kilo luft och tvätta kedjan innan bänkning så går bhp upp en bit till, allt mellan 2 till 5-6 häst. Så det går ju att "lura" alla bänkar även de som ger "korrekta" siffror.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kan vara nog så svårt att jämföra inom samma bänk också då lufttryck, fuktighet, temperatur spelar in.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Kan vara nog så svårt att jämföra inom samma bänk också då lufttryck, fuktighet, temperatur spelar in.

Absolut, men ska man alls jämföra bänkade hojar så ska man iallafall börja med samma bänk, sedan får man se till alla andra parametrar.

Roger Hanssons ZX-10R bänkades föresten på 194 eller 197 häst (minns inte om det stod 4 eller 7 på pappret jag tittade på, Roger får väl korrigera mig här om han läser)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Han bytte bänk förra vintern va?
Innan dess så var siffrorna högre!
Tommy du kan vara lugn! Bra siffror grattis :)
Körde inte Roger hos MP? Med dom siffrorna måste han haft turbo på annars :)Kan ha helt fel.
 
Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Han bytte bänk förra vintern va?
Innan dess så var siffrorna högre!
Tommy du kan vara lugn! Bra siffror grattis :)
Körde inte Roger hos MP? Med dom siffrorna måste han haft turbo på annars :)Kan ha helt fel.






Rille hade 199 glägje hästar hos MP racing i sin honda för 2år sedan..

Vi hade 155.9 hk Honda cbr 2009 hos RG i våras och på bänken på Karlskoga efter SO tävlingen hade vi 173hk med samma hoj.

Bergman 180hk i en std kawa 2011 ZX 10 med comander typ i samma bänk

Svensken sa när han körde Rogers hoj på Finalen....den var en okörbar å konstigt register....
Det är inte hk som är relevant det är hur kurvan ser ur..

Rikard bytte bänk för 2 år sedan
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top