MotoGP och Viasat

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag kollar via motogp.com och är nöjd med både kvaliteten och kommentatorerna.
Dock vet jag inte vad dom heter, men dom är kunniga och är på plats och får ta del av senaste skvallret/nyheterna.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Fast Charlie Cox och Steve Parrish är ju hyfsat jobbiga att lyssna på tycker jag. Cox svamlar om allt och inget medan Parrish är sjukt uppe i sin egen ändalykt.

håller med i stort. Även om Svenska kommentatorer kan vara lite väl nedstämda så är engelsmännen tvärt om, det blir för mycket inlevelse, gap och skrik när det hettar till. Dessutom snackar dom väldigt mycket om allt annat än racet och då främst hur det var på 70 och 80 talet (iallafall de få sändningar jag sett) vilket är helt ointressant för det racet dom ska kommentera.

Jag gillar viasat just för att det är på svenska. Detta är ju helt en smaksak och med dagens teknik kan man se på det man gillar och behöver ju inte titta på de sändningar man tycker är dåliga trots allt. Känns lite överflödigt att hacka ner på svenska sändningarna hela tiden, det görs ju ändå i 30 trådar per MotoGP säsong... (då menar jag inte att quotat inlägg kritiserade utan jag generaliserar lite).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag kollar via motogp.com och är nöjd med både kvaliteten och kommentatorerna.
Dock vet jag inte vad dom heter, men dom är kunniga och är på plats och får ta del av senaste skvallret/nyheterna.
Nick Harris är jobbig, gammgubben som svamlar, men Gavin Emmett är bra. Sedan har de Joe Caron Dawe i depån samt Azi Farni som gör intervjuer. :tummenupp

För övrigt gillar jag Jack Burnicle och Jamie Whitham som kommenterar för British Eurosport på deras WSBK och BSB sändningar bäst.
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag måste faktiskt säga, trots att han får så ofantligt mycket skit, att jag tycker Blomquist är helt ok. Visst, han kanske inte har 100% koll alla gånger men jag tycker knappast han är en pina som många verkar tycka. Tycker karln har ett oförtjänt dåligt rykte.

Stigefelt låter rätt trist men har oftast hyfsad koll.

Tycker "paketet" Blomquist/Stigefelt är helt ok. Inte bäst men godkänt.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag måste faktiskt säga, trots att han får så ofantligt mycket skit, att jag tycker Blomquist är helt ok. Visst, han kanske inte har 100% koll alla gånger men jag tycker knappast han är en pina som många verkar tycka. Tycker karln har ett oförtjänt dåligt rykte.

Stigefelt låter rätt trist men har oftast hyfsad koll.

Tycker "paketet" Blomquist/Stigefelt är helt ok. Inte bäst men godkänt.

Tycker inte "försteman" behöver ha 100 koll, det är ju därför man har en expert kommentator....
Sen brukar det ta några år innan de blir radarpar, tex. var inte Adamsson/Vacchi så jäkla bra i början, nu gör det cykelsporten till ett sant nöje.

Någon som har löst Viasat abonnemang för att kolla via datorn? Funkar det om man är utomlands?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top