Paris- Är det kul?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
4 kvinnor i min omedelbara närhet bara MÅSTE till Paris, och jag måste följa med. Tough shit men någon måste göra't, and I'm the man!

Så, eftersom shoppa kläder och skor är kul i ungefär en minut, så undrar jag; vad ska JAG göra? Vad finns det för något kul i centrala Paris som inte står i guideböckerna? MC-shoppar?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Om du går från triumphbågen och vidare efter Champs Elysees så har dom flesta formel 1 stallen showrooms där man kan gå in och kolla på lite vackra F1 bilar, dricka en kaffe eller ett glas vin.
Finns en rätt nice mc affär (stor) inte långt från triumphbågen, minns tyvärr inte namnet på gatan eller affären.

/Nitrous
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ta metron till pigalle och gå på porrmuseét,efteråt knallar du in på någon lokal krog för lite vin och underhållning.........lovar att ingen kvinna kommer sakna dig när dom är i paris så ha inte bråttom därifrån.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
fråga i receptionen på hotellet om de känner till några stripklubbar i närheten. Oftast kan de peka dig i rätt riktning så du inte hamnar fel ..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hyr en hoj eller provkör en för en 10 minuters runda...
http://www.youtube.com/watch?v=cH1-tieh9rA
Mc och scooterfilen är mellan de två yttersta filerna bilarna brukar lämna plats.

Verkar vettigt!:tummenupp

Om du går från triumphbågen och vidare efter Champs Elysees så har dom flesta formel 1 stallen showrooms där man kan gå in och kolla på lite vackra F1 bilar, dricka en kaffe eller ett glas vin.
Finns en rätt nice mc affär (stor) inte långt från triumphbågen, minns tyvärr inte namnet på gatan eller affären.

/Nitrous

:tummenupp Will do!

Ta metron till pigalle och gå på porrmuseét,efteråt knallar du in på någon lokal krog för lite vin och underhållning.........lovar att ingen kvinna kommer sakna dig när dom är i paris så ha inte bråttom därifrån.

Verkar vettigt!:tummenupp

fråga i receptionen på hotellet om de känner till några stripklubbar i närheten. Oftast kan de peka dig i rätt riktning så du inte hamnar fel ..

Vi ska bo i Montmartre så det kanske inte är så långt...:tummenupp
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Verkar vettigt!:tummenupp



:tummenupp Will do!



Verkar vettigt!:tummenupp



Vi ska bo i Montmartre så det kanske inte är så långt...:tummenupp

Fixade en liten länk åt dig,ligger på höger sida om du går från metron mot väderkvarnen(moulin rouge),i skyltfönstret stog slickstolen sist jag var där,tjejen såg lite avis ut på den. :)

Montmartre är nästan gångavstånd......men varför när metron finns.

Underhållningen i kvarteren är av skiftande slag och kvalité,välj ställe noga......allt från klassisk fransk bar med tillhörande sångerska och Côtes-du-Rhône
till ställen med unga tjejer med "daddy issues" och dyr skumpa ;)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Var i Paris i våras med tjejen. En lagom romantisk get away i 2 stressade liv var det tänkt. God mat, goda viner och en hel del ost blandat med lite (lite) husfrids-shopping.

Ärligt talat var det lite av en besvikelse. Vi gjorde typ 15-minuters pit stops på Triumph-bågen, Eiffeltornet osv. Det enda som faktiskt imponerade och var kul att se sådär turistigt var Notre Dame.

Shoppingen var över förväntan, hyfsat billigt för bra grejer (mindre dyrt än i Stockholm alltså). Maten däremot??? Det som var överkomligt i pris var rent skit. Ingen som helst stolthet bland kockarna och vinerna var katastrof. Jag är hyfsat vinbög och aningen alkohol-fantast, men vi drack 85% ljus lager, för då visste man vad man fick.

Eftersom det låter som att du ska åka med hondudelarmöblermed och döttrar så skulle jag nog satsa på att försöka glädjas deras stillade shoppingbegär, dricka en latte på nåt sjavigt café (vilket är en annan sak i Paris) och få egentid medan de tittar på konst de förmodligen inte förstår och köper för små jeans (för det är sånt tjejer gör :va). Dessutom samlar du poäng för lång tid framöver, en viktig detalj i feminismens tecken.


Men förmodligen kommer du nog mest ha en rätt skön resa! Var ska ni bo?
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Man ska fan ha cred om man hinner upp o ner i Tour Eifell på 15 minuter!:tummenupp När jag var där hade vi inte ens köpt biljetter efter 15 minuter.. :D

On topic, jag gillade Paris som fan, finns inte direkt något att göra för utom alla klassiska turist-prylar då, men gillar atmosfären och arkitekturen. Rekommenderar Montmartre, trevligt område!
Maten och drycken är lite upphåsat och en öl kostar typ 85 kr, men är alltid värt pengarna eftersom man gått typ 100 mil under dagen!
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Man ska fan ha cred om man hinner upp o ner i Tour Eifell på 15 minuter!:tummenupp När jag var där hade vi inte ens köpt biljetter efter 15 minuter.. :D


Upp & Ner??? Vi tog en korv och tittade på kön en kvart på vägen hem eftersom vi ändå skulle byta linje där :tummenupp

Trocadero är dock en plats jag kan rekommendera, från palatset har man grym utsikt över en stor del av stan, och < 1 km från Eiffel vilket ger en helt magisk utsikt, faktskt.

Kan också rekommendera en 3 timmarsutflykt (minst) till Passy, åka dit för en lunch eller så. Där hittar man sådär filmaktigt genuina Pariskvarter som är hyfsat turistbefriade, med små caféer, baguettebutiker, osthandlare, vinbutiker och grönsaksstånd längs kullerstensbelagda smågator. Definitivt min favorit i Paris.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Man är inte man förrän man kört 6 ton husbil genom Paris en lördagskväll :)

Den utan linjer försedda 4-filiga "rondellen" runt Triumfbågen var spännande när man inte visste vart man skulle riktigt, det var svårt att ta av höger när man låg innerst, merde :gnissla
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag var där en helg när det råkade vara motormässa/bilsalong (visste det ärligt talat inte innan avfärd) och Koenigsegg premiärvisades. Eftersom killarna i montern var svenskar så fick jag och tjejen komma in och provsitta lite och sen morsa på Christian :)
Det är ett trevligt minne. Har nån bild där jag sitter med ett stort leende i bilen.

Ball mässa. Typ 2-3 gånger större än Älvsjö
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Om det blir för trääigt med en massa vin och konstnärer i Montmartre så kanske ett besök på flyg- och rymdmuseet kan vara nåt?

http://www.museeairespace.fr/

5b4670e4e6.jpg


plan-musee-1024.jpg


Något som är fruktansvärt turistigt men som överraskade oss väldigt positivt var att äta en kvällsmiddag på flodbåtarna som går från Eiffeltornet. Det känns som rena turistfällan men både maten och vinet var riktigt bra. Väl inte de dyraste platserna vid fönstret, man ser precis lika bra från innerplatserna, det är typ 1,5m till fönstret.

I övrigt gillade jag förlaget om nytt varvrekord runt Boulevard Périphérique, bisous Mozz ;)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
när åker du, dom har hojmässa där 30 november till 4 december.

http://www.salonsparis.ccip.fr/salon-moto-scooter-7/id-1106464.htm


hade du åkte för ett par veckor sen hade du kunde gå på bilsalongen.

Det där var ju ett hett tips! Tyvärr ska vi åka på onsdag:tummenupp

Om det blir för trääigt med en massa vin och konstnärer i Montmartre så kanske ett besök på flyg- och rymdmuseet kan vara nåt?

Hmmmmm......:tummenupp

Något som är fruktansvärt turistigt men som överraskade oss väldigt positivt var att äta en kvällsmiddag på flodbåtarna som går från Eiffeltornet. Det känns som rena turistfällan men både maten och vinet var riktigt bra. Väl inte de dyraste platserna vid fönstret, man ser precis lika bra från innerplatserna, det är typ 1,5m till fönstret.

Det där tar jag till mig. Det borde gå hem hos tjejerna!

I övrigt gillade jag förlaget om nytt varvrekord runt Boulevard Périphérique, bisous Mozz ;)

Ja du... med all respekt för de som håller på med sådant där, så tycker jag att det är BETYDLIGT mer respekt att ta en tredjeplats i Norska Mästerskapen på Gelleråsen:) Så jag håller mig nog till racerbanorna:tummenupp

Fixade en liten länk åt dig,ligger på höger sida om du går från metron mot väderkvarnen(moulin rouge),i skyltfönstret stog slickstolen sist jag var där,tjejen såg lite avis ut på den. :)

Montmartre är nästan gångavstånd......men varför när metron finns.

Underhållningen i kvarteren är av skiftande slag och kvalité,välj ställe noga......allt från klassisk fransk bar med tillhörande sångerska och Côtes-du-Rhône
till ställen med unga tjejer med "daddy issues" och dyr skumpa ;)

Hmmmm, ärligt talat...... jag vet inte. Jag har läst en del om hur man preparerar sig psykiskt för att nå långt inom de fält där man vill lyckas, och en grundläggande tes verkar vara att sätta upp höga REALISTISKA mål och sedan göra upp en plan för att nå dit.
Alltså ska inte Mozz planera för att 2012 komma topp tre i totalen i STK 600, då kommer han att bli besviken och ledsen hela säsongen. Att däremot försöka träna sig till mindra ont i ryggen och satsa på personbästa på tre banor, det är något jag faktiskt kan tro på.

OM jag skulle sitta och planera för en afton på moulin rouge alt ställen med "unga tjejer med "daddy issues" och dyr skumpa " så skulle jag planera mig in i en skilsmässa pronto!

Men TACK för att du lade ner tid och kraft med en länk och allt till lilla mig!:tummenupp
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Var i Paris i våras med tjejen. En lagom romantisk get away i 2 stressade liv var det tänkt. God mat, goda viner och en hel del ost blandat med lite (lite) husfrids-shopping.

Ärligt talat var det lite av en besvikelse. Vi gjorde typ 15-minuters pit stops på Triumph-bågen, Eiffeltornet osv. Det enda som faktiskt imponerade och var kul att se sådär turistigt var Notre Dame.

Shoppingen var över förväntan, hyfsat billigt för bra grejer (mindre dyrt än i Stockholm alltså). Maten däremot??? Det som var överkomligt i pris var rent skit. Ingen som helst stolthet bland kockarna och vinerna var katastrof. Jag är hyfsat vinbög och aningen alkohol-fantast, men vi drack 85% ljus lager, för då visste man vad man fick.

Eftersom det låter som att du ska åka med hondudelarmöblermed och döttrar så skulle jag nog satsa på att försöka glädjas deras stillade shoppingbegär, dricka en latte på nåt sjavigt café (vilket är en annan sak i Paris) och få egentid medan de tittar på konst de förmodligen inte förstår och köper för små jeans (för det är sånt tjejer gör :va). Dessutom samlar du poäng för lång tid framöver, en viktig detalj i feminismens tecken.


Men förmodligen kommer du nog mest ha en rätt skön resa! Var ska ni bo?

HÄR har vi en kille med koll!!!!! Hur många tjejer har du i din omedelbara omgivning? Gillar ditt uttryck med "husfridsshopping"! Även ditt övriga resonemang vittnar om livskunskap, att samla poäng för framtiden är ju det som gäller! Dessutom, med fru och tre tjejer på 15, 13 och 6 så är Mozz röst inte mycket värd!
När vi åkte till New York för ett år sedan löste jag det på ett elegant sätt genom att jag shoppade på Ebay INNAN vi åkte, så på hotellet låg en framgaffel, kedja, bakram, koppling, in alles 26 kg metall och plast med Yamahas stämgafflar överallt. Detta medförde att jag var SÅÅÅÅÅÅ lugn och fin, när kvinnor ville "bara slinka i den här affären, 5 minuter MAX!!!" så var det med ett leende jag sa "Jamen såklart!!", sladdade tvärs över gatan till ett cafe för en kaffe, och när sällskapet en timma senare kommer ut med något skamset i blicken kunde jag säga "Jamen vad kul att ni har trevligt!" JAg hade ju redan shoppat loss! Kan rekommenderas!!!
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Att maten och vinet skulle suga är inte rätt.

Strunta i att käka längs med dom vanliga turiststråken. Leta upp ställen som ser ruffiga ut, och med "endast" fransmän som sitter och käkar. Där är alltid mycket folk. Då får ni garanterat utsökt fransk husmanskost, och dicker gott vin, till en rimlig peng.
Sen sitt ner varsomhelst och njut en latte eller cappoccino och titta på folk. Bara var, det r så Paris skall avnjutas, speciellt vid denna årstiden. Sen finns ju faktiskt den franska synden kvar, som en extra krydda...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top