Bilfråga, Dodge Nitro?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De få jag kikat på i bilhallar ger allt annat än ett gediget intryck. Det är stora plastytor överallt med "låt gå" passform. "Skinnet" i säten såg gammalt ut fort.
Inte lika hemsk inuti som Caliber men inte på något vis spännande.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Mina päron hade en sådan som de köpte ny.

* Transmissionsoljan fick för sig att helt plötsligt läcka ur en vacker sommardag när bilen stod parkerad.
* Elfel som gjorde att bilen lekte sitt eget liv med växlar och slutade i en reparationskostnad på ca. 14 000kr.
* Allt är tokplastigt och känns gammalt överlag.

Skulle aldrig köpa en en sån. Knegare och gymnasieelever tycker den är ball. Men vilken skitbil, usch! Satsa på annat som inte är amerikanskt.

Puss!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ny familjebil? Nä, chacka en Audi A6/S6/Allroad eller liknande istället. Kvalitet, fyrhjulsdrift och väghållning. :tummenupp
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Dom är ju fruktansvärt fula, ingen över åtta år kan tycka dom är snygga.. Iofs vill jag ha en Jeep Wrangler som inte är så mycket snyggare men det är åtminstone bra bilar.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Ingen bil jag själv skulle välja direkt.
Det lilla jag har åkt i en, upplevde jag som väldigt tråkig och plastig inredning. Rätt dålig komfort, men det kanske berodde på hur bilen var utrustad, se bild :rolleyes:
Men det är klart, syntes, det gjorde man :D

dsc2043fix_5462.jpg
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Hmm... Det var inga vidare recensioner, har kört BMW i 10 år (530-05 nu) är jättenöjd men det skulle vara kul
Med något nytt och lite annorlunda, hade EN månad med Audi A6 2,4(tror jag) men den var tokslö och drog enormt med soppa, köpte den för 220 och sålde den en månad senare för 225. ;-), jaja, får kolla vidare då om det är tveksam kvalitet!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hmm... Det var inga vidare recensioner, har kört BMW i 10 år (530-05 nu) är jättenöjd men det skulle vara kul
Med något nytt och lite annorlunda, hade EN månad med Audi A6 2,4(tror jag) men den var tokslö och drog enormt med soppa, köpte den för 220 och sålde den en månad senare för 225. ;-), jaja, får kolla vidare då om det är tveksam kvalitet!

2,4:an är en ganska trist maskin (slö och törstig, ja). Då finns det mycket roligare motorval, om än ganska törstiga de med - men man får ju vad man betalar för så att säga. Sikta på nåt med 300 kusar och uppåt (RS6:a annars? 450 original och lätt att skrämma upp i mer). Har man väl börjat köra quattro, duger inget annat :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dieseln går billigt och bra.
Andrahandsvärdet är bra, om man skall köpa begagnat.
Inredningen är ganska amerikansk med lökiga material och klumpig design, som sedan pyntats.
Chassiet är (om jag minns rätt) en blandning av cherokee och wranglerdelar.
Huruvida den byggs i amerkat vet jag inte.
Chryslerkoncernen sätter ihop rätt mycket bilat i Canada och (tidigare iallafall) Europa.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Klart du ska ha en fetingbil om du är sugen på det. Skit i vad andra tycker och tänker. Det är alltid så jävla lätt att vara ball och ha en gnällig attityd.

Jag säger TJÖP!

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd är det ju inte värre än att du får sälja den igen.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det är väl dumt att kasta skit på amerikanare överlag?
Inredningen är väl ingen höjdare, men de "tuffare" modellerna är det inget fel på.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klart du ska ha en fetingbil om du är sugen på det. Skit i vad andra tycker och tänker. Det är alltid så jävla lätt att vara ball och ha en gnällig attityd.

Jag säger TJÖP!

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd är det ju inte värre än att du får sälja den igen.

Fast då skulle han väl inte ha frågat här?
Nu VILLE han ju ha andras åsikter.

Det är väl dumt att kasta skit på amerikanare överlag?
Inredningen är väl ingen höjdare, men de "tuffare" modellerna är det inget fel på.

Det är väl inte dumt om dom är kassa överlag, och det är dom.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fast då skulle han väl inte ha frågat här?
Nu VILLE han ju ha andras åsikter.



Det är väl inte dumt om dom är kassa överlag, och det är dom.

Det är dom inte.
Inredningarna är tattarbordellaktiga och karosspassningen slarvig.
Men i övrigt är det oftast robusta bilar.
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Dieseln går billigt och bra.
Andrahandsvärdet är bra, om man skall köpa begagnat.
Inredningen är ganska amerikansk med lökiga material och klumpig design, som sedan pyntats.
Chassiet är (om jag minns rätt) en blandning av cherokee och wranglerdelar.
Huruvida den byggs i amerkat vet jag inte.
Chryslerkoncernen sätter ihop rätt mycket bilat i Canada och (tidigare iallafall) Europa.
I så fall kan man påstå att det är mercedeskvalitet då, eftersom Cherokeen fr o m 2011 har samma plattform som ML-series som en eftersläng av deras fd samarbete. Även 3.0 crd som sitter i cherokeen är om inte jag minns helt fel mercedes 350 CDI-motor, men den finns nog inte att hitta i Nitron.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top