Marco Simoncelli 1987-2011

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Varför?

Nästa år skulle bli ditt år Marco, nu ville ödet annorlunda, det blir inte detsamma utan dig på startlinjen. Du lämnar ett stort hål efter dig Marco, farväl saknar dig så det knyter sig i magen. Du var "one of a kind"!:angel
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
(Missade att det fanns en minneslund, men kopierar in det jag skrev i race tråden även här):

Har följt GP alldeles för dåligt de senaste åren. Men kan säga att Moto GP tappat en av sina största profiler. En otrolig förlust för Moto GP och dess framtid.
Finns väl inte någon förare som stått för sån underhållning och sådana rubriker senaste åren? Ingen förare som kunnat förlänga en tråd på SH med 10-20 ja 40sidor, på gott och ont.

En otrolig förlust för motorsports världen, men samtidigt spelar det mindre roll då den stora förlusten är för föräldrarna som förlorat sitt barn, syskon sin bror och en kvinna sin älskade, blott 24år gammal.

Tankar går ut till Marco nära och kära i en jobbig tid.


Som stort fan av Moto GP och Ishockey måste jag säga att det här nog är de sämsta sport året jag upplevt i mitt blott 22åriga liv..


Avslutar med att stjäla en mening från hyllningen av Stefan Liv som jag tycker passar bra även för Marco:

Du kommer alltid vara saknad, men aldrig glömd!


R.I.P Marco Simoncelli.
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Vila i fred. Usch vad illa man mår när man ser bilderna, får sig en tankeställare vad snabbt det kan gå. Ta det lungt allesammans!
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Det känns overkligt att du är borta....minnet av dig kommer alltid att finnas kvar #58.....
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Så himla tråkigt,,,,,,,, han var ju den där fägklicken i allt det där allvarliga. [YOUTUBE-ID]DNZ1yX1X4u4[/YOUTUBE-ID]
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Marco Simoncelli ..... you will be missed on earth.... on the track.... my life..... R I P .... :Bugar:confused:
 

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW och Ducati
R.I.P SuperSic, en färgklick borta, känns otroligt tungt....tankar går till din familj och dina närmaste.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tycker att den här bilden sammanfattar dagens utgång, hojen uppställd o väntar på sin förare...

58marcosimoncelli,motogp_original.jpg
 

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Usch vad tragiskt! Såg inte racet själv men exakt vad hände? Körde Simocelli omkull själv och blev sedan påkörd eller var det någon annan som orsakade olyckan? Hur som helst väldigt tråkigt för hans familj, vänner, teamkamrater och fans över hela världen. R.I.P.

Han låg precis som vanligt på den absoluta gränsen från start. Detta lopp blev ju bara 1.5 varv men jag skulle ändå säga att Marco hade 95% av kameratiden då han som vanlig bjöd på fenomenal racing. Just i ögonblicket där han tappar kontrollen så väljer producenten att zooma på Edwards och Rossi. Det man får klart för sig är att Marco har fått släpp och att han försöker rädda det in i det sista. Han blir hängande på sidan och hojen fortsätter gira höger. Tillslut släpper det totalt och han blir glidande. I nästan samma ögonblick kommer både Edwards och Rossi (som krigar hårt) och dom har verkligen ingenstans att ta vägen.

Verkligen tragiskt. Helt klart den mest underhållande föraren i cirkusen på alla sätt och vis. Tycker synd om alla på griden idag.

RIP Marco
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Vila i frid Marco! Som någon sade tidigare i tråden. Jag körde 15 mil idag och det var kyligt.....Men när jag såg krashen blev jag iskall! Det kniper till i hjärtat och på något sätt känns det som om något lossnar och aldrig kommer igen!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top