KTM Freeride 350

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Efter att ha kört en endurotävling med min cross så inser jag att denna skulle vara perfekt för mig, och antagligen för 90% av alla andra därute i skogen. Det sista jag behövde var effekt, hade hellre haft något jag orka knixa runt alla träden efter en timmas körning :)
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Den blir ju alldeles för dyr. Nu kostar den ju nästan lika mycket som en KTM 350 EXC. Hade hoppats på under 60'.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det någon som har köpt eller provat en Freeride än?

Jag har haft både enduro, cross och motard tidigare och även om jag gärna skulle ha en av varje så har jag inte tid och lust med de serviceintervalller som gäller. Då tummar jag hellre lite på prestandan eftersom jag ändå inte är så snabb och jag kör hellre lite saktare än inte alls.

Så vad jag undrar är om en Freeride duger till enduro och cross på skoj och kanske även lite bus på asfalt men bara för lek? Den verkar ju tyst nog att man kan köra den i befolkade områden utan att få en lynchmobb efter sig.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Är det någon som har köpt eller provat en Freeride än?

Jag har haft både enduro, cross och motard tidigare och även om jag gärna skulle ha en av varje så har jag inte tid och lust med de serviceintervalller som gäller. Då tummar jag hellre lite på prestandan eftersom jag ändå inte är så snabb och jag kör hellre lite saktare än inte alls.

Så vad jag undrar är om en Freeride duger till enduro och cross på skoj och kanske även lite bus på asfalt men bara för lek? Den verkar ju tyst nog att man kan köra den i befolkade områden utan att få en lynchmobb efter sig.

http://forum.soe.se/showthread.php?49784-Ktm-350-freeride&p=549901#post549901 den verkar omtyckt.
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Såg en på bilträff i trollhättan idag, lät som en symaskin men såg väldigt lätthanterlig ut! satt trialdäck på denna
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
När det kommer en beggad på blocket till bra pris är den helt klart intressant för en nybörjare som mig i Endurospåret.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har nu inhandlat en ny FR till sambon och en till mig själv. Vi har bara hunnit köra 2,5h så första servicen skall göras nyss.
Det första intrycket är ju det viktiga och det här är med mycket marginal det roligaste jag har kört. Fick en rejäl nytändning på det här med att köra i skogen :)
Så fort man ser en backe, ett dike, en jordhög, en skogsstig eller något annat kuperat så MÅSTE man bara köra där. Man kan tillbringa en halvtimme bara att köra in och ut, upp och ner i ett dike, hysteriskt skoj.

Jag har kört och ägt alla möjliga stora enduros såsom CRF450, KTM300EXC, KTM525, Husa 650 med mer och de känns väldigt stora och bökiga jämfört med Freeriden. Får ni möjlighet, testa!!!!!

Det finns lite moddar att göra, plocka bort katalysatorn i ljuddämparna, plocka bort ett förfilter till insuget samt slänga in en map från Akra. Detta ger bortåt 28-29 hästar och rappare gassvar, borde vara helt perfekt!:)
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Har nu inhandlat en ny FR till sambon och en till mig själv. Vi har bara hunnit köra 2,5h så första servicen skall göras nyss.
Det första intrycket är ju det viktiga och det här är med mycket marginal det roligaste jag har kört. Fick en rejäl nytändning på det här med att köra i skogen :)
Så fort man ser en backe, ett dike, en jordhög, en skogsstig eller något annat kuperat så MÅSTE man bara köra där. Man kan tillbringa en halvtimme bara att köra in och ut, upp och ner i ett dike, hysteriskt skoj.

Jag har kört och ägt alla möjliga stora enduros såsom CRF450, KTM300EXC, KTM525, Husa 650 med mer och de känns väldigt stora och bökiga jämfört med Freeriden. Får ni möjlighet, testa!!!!!

Det finns lite moddar att göra, plocka bort katalysatorn i ljuddämparna, plocka bort ett förfilter till insuget samt slänga in en map från Akra. Detta ger bortåt 28-29 hästar och rappare gassvar, borde vara helt perfekt!:)
Mer info NUUUU!!! :banana:banana:banana
Jag är så jäkla sugen på en sån häringa mackapär.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Mer info NUUUU!!! :banana:banana:banana
Jag är så jäkla sugen på en sån häringa mackapär.

Ska bara göra första service nu i veckan. Till helgen blir det mycket köra :)
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det är som att köra mountainbike med motor... :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
hur är service intervallerna på en sån?
är sugen o prova jag med....

Första service är 1h men det är stålventiler så det är bättre att köra 2-3h innan man kollar spelet, det hinner inte ändras på 1h. Sen är det 20h intervall på oljebytet och 40h på ventilspelskoll. Jämfört med 3-5h på en "vanlig" enduro... :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top