Kawasaki Z1000SX

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Har bara haft hojen i ~2 veckor, även om mönstret är ok så ger de som sagt inte något förtroendeingivande feedback. de har säkert suttit på ~1500-2000 mil.

Är det Pirelli Angel GT som gäller? känns så när man kollat igenom denna tråden i alla fall :D

Jag bytte till Pirelli Angel GT.
 

mxjolle

Medlem
Gick med
14 Jun 2015
Ort
Jönköping
Hoj
z1000sx -14
Halloj! Jag skrotade tyvärr min fin finna z1000sx - 14 på nationaldagen

Någon som har koll eller erfarenhet av reperation kostnader samt inlösen? Avser svedea. Tänker mig mest om de ger ett apkassst erbjudande eller om det brukar vara hyfsat vettigt?

Hade lite extra krimskrams på såsom gpr slipon, mörkt tonat glas etc

En annan fråga.. Det har väl inte skett några nämnvärda uppgraderingar från MY14 till nuvarande MY19?

Skitvurpa, skitkrasch...

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Halloj! Jag skrotade tyvärr min fin finna z1000sx - 14 på nationaldagen

Någon som har koll eller erfarenhet av reperation kostnader samt inlösen? Avser svedea. Tänker mig mest om de ger ett apkassst erbjudande eller om det brukar vara hyfsat vettigt?

Hade lite extra krimskrams på såsom gpr slipon, mörkt tonat glas etc

En annan fråga.. Det har väl inte skett några nämnvärda uppgraderingar från MY14 till nuvarande MY19?

Skitvurpa, skitkrasch...

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

Helt nytt utseende, rejät lyft i elektroniken, samma motor och känsla att köra.
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Halloj! Jag skrotade tyvärr min fin finna z1000sx - 14 på nationaldagen

Någon som har koll eller erfarenhet av reperation kostnader samt inlösen? Avser svedea. Tänker mig mest om de ger ett apkassst erbjudande eller om det brukar vara hyfsat vettigt?

Hade lite extra krimskrams på såsom gpr slipon, mörkt tonat glas etc

En annan fråga.. Det har väl inte skett några nämnvärda uppgraderingar från MY14 till nuvarande MY19?

Skitvurpa, skitkrasch...

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

Tråkigt, hoppas allt gick bra med dig.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Halloj! Jag skrotade tyvärr min fin finna z1000sx - 14 på nationaldagen

Någon som har koll eller erfarenhet av reperation kostnader samt inlösen? Avser svedea. Tänker mig mest om de ger ett apkassst erbjudande eller om det brukar vara hyfsat vettigt?

Hade lite extra krimskrams på såsom gpr slipon, mörkt tonat glas etc

En annan fråga.. Det har väl inte skett några nämnvärda uppgraderingar från MY14 till nuvarande MY19?

Skitvurpa, skitkrasch...

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

Tråkigt men hoppas du klara dig, MC kan lagas eller köpas ny, kroppen däremot lite knepigare.

Av det jag nyligen haft att göra med Svedea ( dock liten skada ) tycker jag dom är vettiga men kan inte uttala mig om en totalkvaddad MC, om den nu är det. Min behöver endast nya kåpor på vänster sida som sprack när den välte så det är rapporterat och godkänt av Svedea så jag ska så småningom få iväg den till en kawa verkstad.
 

mxjolle

Medlem
Gick med
14 Jun 2015
Ort
Jönköping
Hoj
z1000sx -14
Jag mår bra. Kotkompression och fraktur på en kota.

Än sålänge är svedea vettiga. Hojjen är skrot men de hålls rätt högt i begagnatsvärde så första indikation på ersättning verkar ok.

Jag försöker återkomma i frågan.

*update*
Mycket riktigt hålls de hyfsat högt som begagnade, iaf hos handlare. I mitt fall bara positivt då jag köpte privat till ett trevligt pris och nu tyvärr inlöst till marknadsmässigt pris.

Så nu ska man väl bara försöka hitta en annan om ryggen repar sig

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk
 
Last edited:

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Någon som har tips på tailtidy som funkar med väskorna och inte kostar röv, för mig känns 1000 kr plus för en plåtbit lite väl ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag mår bra. Kotkompression och fraktur på en kota.

Än sålänge är svedea vettiga. Hojjen är skrot men de hålls rätt högt i begagnatsvärde så första indikation på ersättning verkar ok.

Jag försöker återkomma i frågan.

*update*
Mycket riktigt hålls de hyfsat högt som begagnade, iaf hos handlare. I mitt fall bara positivt då jag köpte privat till ett trevligt pris och nu tyvärr inlöst till marknadsmässigt pris.

Så nu ska man väl bara försöka hitta en annan om ryggen repar sig

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

När jag bröt ryggen var Svedea föredömliga att ha att göra med. Av alla myndigheter och försäkringsbolag jag hade att göra med var Svedea de utan tvekan bästa, och mest mänskliga av bunten. De ringde flera gånger för att höra att allt gick bra till och med, och om jag hade några problem de kunde hjälpa till med.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Någon som har tips på tailtidy som funkar med väskorna och inte kostar röv, för mig känns 1000 kr plus för en plåtbit lite väl ;)

Den här verkar funka med väskor om man kollar på bilderna. Ligger på under 1000-lappen iaf...

Jag har en tidigare modell till min 2011 men den funkar inte till hårda väskor men då är det ju å andra sidan ett helt annat väsksystem.

https://evotech-performance.com/collections/all/products/ep-kawasaki-z1000-sx-tail-tidy



Sent from my camp fire with smoke signals.
 

mxjolle

Medlem
Gick med
14 Jun 2015
Ort
Jönköping
Hoj
z1000sx -14
Den här verkar funka med väskor om man kollar på bilderna. Ligger på under 1000-lappen iaf...

Jag har en tidigare modell till min 2011 men den funkar inte till hårda väskor men då är det ju å andra sidan ett helt annat väsksystem.

https://evotech-performance.com/collections/all/products/ep-kawasaki-z1000-sx-tail-tidy



Sent from my camp fire with smoke signals.
"Evotech Performance tail tidy has been designed especially for your Kawasaki Z1000 SX to work in conjunction with the Kawasaki pannier system."

Det ska funka, står till o med i beskrivningen

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Halloj.
Kanske redan finns i de 45 sidorna som skrivits, men är någon av er 190+ långa?
Sitter ni bra på era z1000sx? :)

Siktar på att eventuellt köpa en 2017 eller nyare till nästa vår :)
 

ncc

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2019
Ort
Karlskrona
Hoj
z900 2018
Någon som vet när kawa brukar släppa spec för den nya modellen 2020 , alltså. är grymt nyfiken vad de kommer att göra för uppdateringar.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Någon som vet när kawa brukar släppa spec för den nya modellen 2020 , alltså. är grymt nyfiken vad de kommer att göra för uppdateringar.

I fredags frågade en handlare som jag känner ganska väl samma sak. Men han sa att inte fått någon info ännu om nästa år.
Jag frågade även om dom tror priset kommer att ändras pga kronans låga värde.

Själv är jag riktigt sugen på en H2-SX så får se om jag försöker hitta en nu när säsongen börjar ta slut efter sommaren istället för att köpa en nästa år om priset går upp
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Halloj.
Kanske redan finns i de 45 sidorna som skrivits, men är någon av er 190+ långa?
Sitter ni bra på era z1000sx? :)

Siktar på att eventuellt köpa en 2017 eller nyare till nästa vår :)



Jag är 190 ish +-2 cm sitter kanon på min, är även av en tyngre modell (120+) och den funkar kanon för mig.
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Den här verkar funka med väskor om man kollar på bilderna. Ligger på under 1000-lappen iaf...

Jag har en tidigare modell till min 2011 men den funkar inte till hårda väskor men då är det ju å andra sidan ett helt annat väsksystem.

https://evotech-performance.com/collections/all/products/ep-kawasaki-z1000-sx-tail-tidy



Sent from my camp fire with smoke signals.

Tack, jag hade inte kikat in här på ett tag. jag skannade ebay men den du länka verkar trevlig!
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Jag är 190 ish +-2 cm sitter kanon på min, är även av en tyngre modell (120+) och den funkar kanon för mig.

Tackar tackar!
Vad rullar du för årsmodell?


Och till er andra.
Har euro4 modifikationerna (kom säkerligen 2017) några negativa påföljder? :)
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top