Sidan 43 av 43 FörstaFörsta ... 1837383940414243
Resultat 841 till 855 av 855
  1. #841
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha FJ1200 -92
    Inlägg
    1 443
    Hur stor skillnad är det i komfort mellan en -14 och uppdatering sedan 2017. Det sägs ju att den ska ha lite bättre touringegenskaper, vindskydd och skönare säte t ex. Är det något som märks?

  2. #842
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha FJ1200 -92
    Inlägg
    1 443
    Jag var idag och testade en 2018 under 1½ timme ungefär. Det tog bara några minuter innan jag satt och skrattade högt i hjälmen och hade hela tiden ett stort leende. När man kommer från en FJ1200 så blir det en enorm kontrast. Nu förstår jag vad folk menar med att bromsar är dåliga på gamla hojar, även om jag tyckt att mina varit bra efter service och nya bromsslangar. Här kan man ju faktiskt slängas över styret märkte jag när jag applicerade mina vanliga bromsverkan. Grymt imponerad av den.

    En silvrig kan jag hämta om ungefär 3 veckor

  3. #843
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    289
    Citat Ursprungligen postat av Shimonu Visa inlägg
    Hur stor skillnad är det i komfort mellan en -14 och uppdatering sedan 2017. Det sägs ju att den ska ha lite bättre touringegenskaper, vindskydd och skönare säte t ex. Är det något som märks?
    Det är ganska små skillnader, kåpan skyddar lite bättre, sätet är lite bekvämare (men det diskuteras friskt om det ändå är bekvämt) och framförallt är tekniken uppdaterad med bl a kurv-ABS och avsevärt förbättrat lyse.
    Men den har behållit alla goda egenskaper från tidigare generationer.
    Men också de, enligt mig, rätt urusla originaldäcken. Kräng av dem fort som ögat m de sitter på och gå upp till 55-profil bak så kommer du ha en avsevärt mycket trevligare maskin. Och du behöver inte ändra något i tekniken för att få det att funka, allt funkar precis som innan du bytte däck.
    Att sedan -17 är grymt snygg är ännu ett pl
    us på kontot om du frågar mig.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  4. #844
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha FJ1200 -92
    Inlägg
    1 443
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Det är ganska små skillnader, kåpan skyddar lite bättre, sätet är lite bekvämare (men det diskuteras friskt om det ändå är bekvämt) och framförallt är tekniken uppdaterad med bl a kurv-ABS och avsevärt förbättrat lyse.
    Men den har behållit alla goda egenskaper från tidigare generationer.
    Men också de, enligt mig, rätt urusla originaldäcken. Kräng av dem fort som ögat m de sitter på och gå upp till 55-profil bak så kommer du ha en avsevärt mycket trevligare maskin. Och du behöver inte ändra något i tekniken för att få det att funka, allt funkar precis som innan du bytte däck.
    Att sedan -17 är grymt snygg är ännu ett pl
    us på kontot om du frågar mig.
    Jag har hört att det just är i regn som däcken är dåliga, håller du med om det? Några att rekommendera? Har gillat Michelin PR på min nuvarande hoj.

  5. #845
    Medlem z1000sxs avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Där det finns en kudde
    Hoj
    2017, Kawasaki, Z1000SX & 2017 BMW K1600GTL
    Inlägg
    97
    Citat Ursprungligen postat av Shimonu Visa inlägg
    Jag har hört att det just är i regn som däcken är dåliga, håller du med om det? Några att rekommendera? Har gillat Michelin PR på min nuvarande hoj.
    Bytte till Pirelli Angel GT förra våren på min ZX-17, nöjd så här långt.
    Tror fler här i ZX-tråden lagt på Pirelli Angel GT.

  6. #846
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 288
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av z1000sx Visa inlägg
    Bytte till Pirelli Angel GT förra våren på min ZX-17, nöjd så här långt.
    Tror fler här i ZX-tråden lagt på Pirelli Angel GT.
    Jag har kört på AngelGT på en Z1000SX och trivdes bra med dem. Körde originaldäcken, sportsmart, qualifier 2, roadsmart och AngelGT på den och av dem var qualifier rent hemska, resten var ok.

  7. #847
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yamaha FJ1200 -92
    Inlägg
    1 443
    På hojen jag testade i helgen tyckte jag inte det var något problem med originaldäcken i 2 plusgrader.

  8. #848
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    289
    Citat Ursprungligen postat av Shimonu Visa inlägg
    Jag har hört att det just är i regn som däcken är dåliga, håller du med om det? Några att rekommendera? Har gillat Michelin PR på min nuvarande hoj.
    De (Bridgestone Battlax) var dåliga på lite olika sätt, dels hade de kortast livslängd av de däck jag haft på hojen hittills, dels var de väldigt känsliga för ojämn asfalt men framförallt var de dåliga på att ge mig tydlig information om vad de höll på med.
    Efter de gick jag upp till 55-profil och satte på Pirelli angel GT, de var suveräna, även i regn.
    Ändå valde jag att byta till Michelin road 5 när det var dags för nytt byte och de var minst lika bra, kanske ännu lite bättre när det är blött.
    Originaldäcken fick vara med i 600 mil, Pirellidäcken höll över 800 mil och de nuvarande har hittills gått 600 mil och de har nog ett par hundra mil kvar innan det är dags att byta igen.
    Det viktigaste med däcken tycker jag är att de verkligen ger info till mig som förare om vad som händer och det tycker jag att både Pirelli och Michelin gör riktigt bra.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  9. #849
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 288
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    De (Bridgestone Battlax) var dåliga på lite olika sätt, dels hade de kortast livslängd av de däck jag haft på hojen hittills, dels var de väldigt känsliga för ojämn asfalt men framförallt var de dåliga på att ge mig tydlig information om vad de höll på med.
    Efter de gick jag upp till 55-profil och satte på Pirelli angel GT, de var suveräna, även i regn.
    Ändå valde jag att byta till Michelin road 5 när det var dags för nytt byte och de var minst lika bra, kanske ännu lite bättre när det är blött.
    Originaldäcken fick vara med i 600 mil, Pirellidäcken höll över 800 mil och de nuvarande har hittills gått 600 mil och de har nog ett par hundra mil kvar innan det är dags att byta igen.
    Det viktigaste med däcken tycker jag är att de verkligen ger info till mig som förare om vad som händer och det tycker jag att både Pirelli och Michelin gör riktigt bra.
    Personligen tycker jag Pilot Road känns lite diffusa när man pressar lite, inte för att det är dåligt grepp eller nåt i dem, och i vått är det ju rent allmänt det bästa gatdäcket så ett ypperligt däck. Räcker ganska länge med om man inte pangar på för mycket.

  10. #850
    SX-missbrukare Banditmannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hemma
    Hoj
    Ovanlig
    Inlägg
    625
    Mina Angel GT höll 1740 mil...
    Drivpaketet höll 1500 mil.
    Varken däck eller drivpaket var tokslut vid byte.
    Då kör jag ändå som SMC-instruktör då och då.


    Sent from my camp fire with smoke signals
    _____________________
    Kustapan MC

  11. #851
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 288
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Banditmannen Visa inlägg
    Mina Angel GT höll 1740 mil...
    Drivpaketet höll 1500 mil.
    Varken däck eller drivpaket var tokslut vid byte.
    Då kör jag ändå som SMC-instruktör då och då.


    Sent from my camp fire with smoke signals
    På min Z1000SX tror jag att det var blankslitet vid 1200.
    Min Shiver sliter inte alls lika mycket på sin uppsättning AngelGT.

  12. #852
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    289
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Personligen tycker jag Pilot Road känns lite diffusa när man pressar lite, inte för att det är dåligt grepp eller nåt i dem, och i vått är det ju rent allmänt det bästa gatdäcket så ett ypperligt däck. Räcker ganska länge med om man inte pangar på för mycket.
    Jaså, där ser man hur olika man kan uppfatta saker. Jag känner mig heltrygg med road 5:orna. Är det kanske skillnad på pilot road och road 5, eller menar vi samma?
    Annars är det som med det mesta, det är olika vad man tycker om och hur man upplever saker.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  13. #853
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    289
    Citat Ursprungligen postat av Banditmannen Visa inlägg
    Mina Angel GT höll 1740 mil...
    Drivpaketet höll 1500 mil.
    Varken däck eller drivpaket var tokslut vid byte.
    Då kör jag ändå som SMC-instruktör då och då.


    Sent from my camp fire with smoke signals
    Vad märkligt, mitt drivpaket mår finfint efter mer än 2000 mil men däcken.... De vill inte leva med mig utan väljer att skiljas millimeter efter millimeter.
    Men mitten på däcken är alltid fräscha, det är sidorna som ger upp, framför allt fram.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  14. #854
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    16 288
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Jaså, där ser man hur olika man kan uppfatta saker. Jag känner mig heltrygg med road 5:orna. Är det kanske skillnad på pilot road och road 5, eller menar vi samma?
    Annars är det som med det mesta, det är olika vad man tycker om och hur man upplever saker.
    Det var ett tag, så tror det var pilot road 3.
    Och det var inte så att jag inte kände mig trygg med däcken, tvärtom de var ytterst kompetenta

  15. #855
    SX-missbrukare Banditmannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hemma
    Hoj
    Ovanlig
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Vad märkligt, mitt drivpaket mår finfint efter mer än 2000 mil men däcken.... De vill inte leva med mig utan väljer att skiljas millimeter efter millimeter.
    Men mitten på däcken är alltid fräscha, det är sidorna som ger upp, framför allt fram.
    Jag skulle nog kunna köra ett bra tag till på det drivpaketet. Knappt märkbart slitage på drev och kedja. Det blev dock byte samtidigt som däcken. Konstigt nog är det framdäcket som slits mest även för mig.


    Sent from my camp fire with smoke signals
    _____________________
    Kustapan MC

Sidan 43 av 43 FörstaFörsta ... 1837383940414243

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vad mer har ägaren struntat i...? Har man skippat service under så många mil är man antingen vansinnigt lat, totalt okunnig - eller har en ekonomisk situation som [...]

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här