Kawasaki Z1000SX

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ulvhamne - när jag bläddrar igenom tråden så ser jag bilder på din, som är väldigt lik min. Undrar om det är din gamla jag införskaffat? (LTNxxx)

Jag håller på o byter garage, och hittade en knippe skruvar till fästet för giviväskorna, om du vill ha dem. :D
 

Tornebjer

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2014
Ort
Tullinge
Hoj
RF900, EXC350
Frågetecknen skulle ha visst glada gubbar, nåt blev fel. Sannolikt handhavande & inte tekniskt...
 

DubbelDeLux

Medlem
Gick med
31 May 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki z1000sx-14
Vad kör ni för däck på era hojar?
Efter tre år och 1100 mil bytte jag ut mina originalsulor mot Metzeler roadtec 01. Har visserligen bara kört någon mil, men styrningen blev verkligen helt annorlunda. På ett positivt vis, givetvis.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Vad kör ni för däck på era hojar?
Efter tre år och 1100 mil bytte jag ut mina originalsulor mot Metzeler roadtec 01. Har visserligen bara kört någon mil, men styrningen blev verkligen helt annorlunda. På ett positivt vis, givetvis.

Jag har kört Pirelli Angel GT och nu Michelin road 5, tycker spontant bäst om Pirellis däck. Jag upplevde att originaldäcken gjorde hojen lite nervös på dålig asfalt och samma sak upplever jag med Michelindäcken, dock inte lika mycket.
Pirelli däremot hade inte de tendenserna. Hur Michelin beter sig i regn vet jag inte ännu, sommaren har varit torr. Pirelli var i alla fall tydliga i sin respons.
Den skillnad jag gjort mot original är att jag gått upp till 55-profil bak.
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Jag har kört Pirelli Angel GT och nu Michelin road 5, tycker spontant bäst om Pirellis däck. Jag upplevde att originaldäcken gjorde hojen lite nervös på dålig asfalt och samma sak upplever jag med Michelindäcken, dock inte lika mycket.
Pirelli däremot hade inte de tendenserna. Hur Michelin beter sig i regn vet jag inte ännu, sommaren har varit torr. Pirelli var i alla fall tydliga i sin respons.
Den skillnad jag gjort mot original är att jag gått upp till 55-profil bak.


-Jag gick också upp till *55/bak...... Vilket resulterade i att jag fick justera framlyktan lite

:tungan
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Vad kör ni för däck på era hojar?
Efter tre år och 1100 mil bytte jag ut mina originalsulor mot Metzeler roadtec 01. Har visserligen bara kört någon mil, men styrningen blev verkligen helt annorlunda. På ett positivt vis, givetvis.

Bytt till Pirelli Angel GT denna säsong, nöjd.
Imponerad att du fick ut 1100 mil av dina orginaldäck, jag bytte efter ca. 700 mil.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Bytt till Pirelli Angel GT denna säsong, nöjd.
Imponerad att du fick ut 1100 mil av dina orginaldäck, jag bytte efter ca. 700 mil.

Jag fick byta mina värdelösa bridgestone som den levererades med redan efter ca 400 mil
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Till 2019 verkar modellen vara i princip oförändrad men till 2020 borde den väl uppdateras igen?
Intervallet har ju hittills var tre år per uppdatering. 2011-13, 2014-16, 2017-???

Så vad kan man hoppas på?
Jag hoppas på:

Quickshifter (har jag kanske ingen nytta av till vardags men det låter ju så gott när man smackar i växlarna)
Åtkomliga fack i kåpan för telefon eller småsaker
Plats under cutsen för åtminstone ett skivbromlås

Har ni fler förslag?
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Till 2019 verkar modellen vara i princip oförändrad men till 2020 borde den väl uppdateras igen?
Intervallet har ju hittills var tre år per uppdatering. 2011-13, 2014-16, 2017-???

Så vad kan man hoppas på?
Jag hoppas på:

Quickshifter (har jag kanske ingen nytta av till vardags men det låter ju så gott när man smackar i växlarna)
Åtkomliga fack i kåpan för telefon eller småsaker
Plats under cutsen för åtminstone ett skivbromlås

Har ni fler förslag?

Bort med kåpan, bort med en cylinder, byt till enkelsving, på med Öhlins och slutligen, tillverka den i England!
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Bort med kåpan, bort med en cylinder, byt till enkelsving, på med Öhlins och slutligen, tillverka den i England!

Hahahahaha, nä du. För då har den hamnat i fel del av forumet, det här är ju "modellspecifika diskussioner Z1000sx" och då får inga sönderkapade modeller vara med. En cylinder bort, en svinghalva bort, en kåpa bort.... Det blir inte mycket hoj kvar! :hihi
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Till 2019 verkar modellen vara i princip oförändrad men till 2020 borde den väl uppdateras igen?
Intervallet har ju hittills var tre år per uppdatering. 2011-13, 2014-16, 2017-???

Har ni fler förslag?

- Namnbyte till Ninja 1000 även här.
- QS
- Farthållare
- Riding modes
- 20 kg bort

Kanske...
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Var iväg o tittade på en 2018 modell med touringpaketet idag. Riktigt fin hoj. Fick ett bra pris med så det ligger nog ett köp nära till hand. Tänkte kolla med er vilka slip-on som fungerar ihop med väskorna utan att bränna hål på bottnen i väskorna. Acra ligger lite väl högt i pris tycker jag. Vill ha med DB killer då jag kör lite på bana. Vad rekommenderas??
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Var iväg o tittade på en 2018 modell med touringpaketet idag. Riktigt fin hoj. Fick ett bra pris med så det ligger nog ett köp nära till hand. Tänkte kolla med er vilka slip-on som fungerar ihop med väskorna utan att bränna hål på bottnen i väskorna. Acra ligger lite väl högt i pris tycker jag. Vill ha med DB killer då jag kör lite på bana. Vad rekommenderas??

Jag kör med original system så jag kan tyvärr inte hjälpa dig men jag vill minnas att jag sett frågor kring detta tidigare i denna tråd. Så någonstans på dessa 39 sidor finns det (nog) lite åsikter kring detta.
Håller tummarna för ett lyckat köp och en snabb vinter så vi får åka ut igen!
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag vet att Arrow har slipon som passar ihop med väskorna.
Tittade också efter andra dämpare till min när jag köpte den. Men det blev aldrig av och tyckte det var mycket pengar.
Sen tycker jag att dom ser så låga ut när man inte har väskorna på.
Men visst orginal är ju inte vackra.

För övrigt så kan jag bara rekommendera dig att köpa. Jag har aldrig behållt en motorcykel så många år som denna.

Byt till ett kugg större framdrev blir mycket bättre gång
 

Turebert

Medlem
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lönsboda
Hoj
Triumph Sprint ST 955 -00
Jag vet att Arrow har slipon som passar ihop med väskorna.
Tittade också efter andra dämpare till min när jag köpte den. Men det blev aldrig av och tyckte det var mycket pengar.
Sen tycker jag att dom ser så låga ut när man inte har väskorna på.
Men visst orginal är ju inte vackra.

För övrigt så kan jag bara rekommendera dig att köpa. Jag har aldrig behållt en motorcykel så många år som denna.

Byt till ett kugg större framdrev blir mycket bättre gång

Blev köp. En 2018 modell med 0mil på mätaren med touringpaket, rensad bak och värmehandtag. Ska hämtas hem på fredag sen hoppas på att våren hittar hit tidigt. Hittade ett Leo Vince system som passar med väskorna men det går på runt 8 000:- så det är inte direkt gratis att byta upp sig.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Blev köp. En 2018 modell med 0mil på mätaren med touringpaket, rensad bak och värmehandtag. Ska hämtas hem på fredag sen hoppas på att våren hittar hit tidigt. Hittade ett Leo Vince system som passar med väskorna men det går på runt 8 000:- så det är inte direkt gratis att byta upp sig.

Grattis, det var en fin julklapp! :kär
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top