Sidan 35 av 35 FörstaFörsta ... 1029303132333435
Resultat 681 till 698 av 698
  1. #681
    SX-missbrukare Banditmannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hemma
    Hoj
    Ovanlig
    Inlägg
    604
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Ser ödsligt ut.
    Väldigt stängt på söndagar...
    _____________________
    Kustapan MC

  2. #682
    Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stenungsund - staden som alltid brinner...
    Hoj
    Z1000SX 2015
    Inlägg
    683
    Började med att sätta på tall tidy idag.. ganska mkt skruvande på denna Kawa för att komma åt allt!

  3. #683
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av Teppas Visa inlägg
    Började med att sätta på tall tidy idag.. ganska mkt skruvande på denna Kawa för att komma åt allt!
    Hur går det?
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  4. #684
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 764
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Teppas Visa inlägg
    Började med att sätta på tall tidy idag.. ganska mkt skruvande på denna Kawa för att komma åt allt!
    Jo, det är ju ett par saker som ska plockas loss. Undertailen är ju rätt dryg att den måste lossas för att komma åt de två små skitskruvarna underifrån. Om jag nu minns den biten rätt.
    Men det är ju fortfarande bättre än min GSX-R.

  5. #685
    Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stenungsund - staden som alltid brinner...
    Hoj
    Z1000SX 2015
    Inlägg
    683
    På plats - tyckte det var onödigt mkt skruvande men men...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Tail tidy z1000sx.JPG
Visningar:	96
Storlek:	846,6 KB
Id:	442754

  6. #686
    ...Mm, så är det! Loys avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Många
    Inlägg
    8 934
    Citat Ursprungligen postat av Teppas Visa inlägg
    På plats - tyckte det var onödigt mkt skruvande men men...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Tail tidy z1000sx.JPG
Visningar:	96
Storlek:	846,6 KB
Id:	442754
    Najs bil!

  7. #687
    Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stenungsund - staden som alltid brinner...
    Hoj
    Z1000SX 2015
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av Loy Visa inlägg
    Najs bil!
    .................................................. ..................................
    Ja, det är en kul sak det med!
    Driver på rätt bra!

  8. 2018-04-14, 11:02

  9. #688
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX 2014 Silvergrå, ZX-6R 1996 Såld, Er-6n Såld
    Inlägg
    35
    Hej allihop.
    Har precis installerat Akra grenrör på min z1000sx från 2014, med airboxmod och DNA luftfilter. Jaghar även installerat en Powercommander 5, jag ska lämna in ECUn för omprogramering hos Ivan. Jag har letat efter lämplig mapp hos powercommander men hittar bara för arrowrör, är det någon som är villig att dela med sig av en mapp för ovanstående konfiguration?

    Mvh
    Mackis

  10. #689
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX 2014 Silvergrå, ZX-6R 1996 Såld, Er-6n Såld
    Inlägg
    35
    By the way har jag ett par Urban Brawlers med tillhörande db killers till salu om någon är intresserad. Det går inte att köra med dom och racerör, blir alldeles för mycket av det goda.

    Mvh
    Mackis

  11. #690
    Medlem Jules Ws avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Motown
    Hoj
    Kawasaki z1000sx
    Inlägg
    41
    Bytte drivpaket förra veckan och passade på att gå upp en kugg fram. Detta drev skulle man haft för ett par år sedan när det begav sig ner till Kroatien. Är nog skönt vid längre turer .

    Tycker att det blev skönare att köra när växlarna "räcker lite längre" och varvtalen sänktes något. Drevet var Kawas med gummi på så det blev inte något oljud iaf.

  12. #691
    Medlem VLindgrens avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Mariestad
    Hoj
    Röd/Vit 600
    Inlägg
    112
    Tjena!

    Går i tankarna att köpa en SX-modell och därigenom byta upp mig till en bekvämare sittställning.
    Har spontant två frågor till er som kört in modellen.

    Ni som har kört lite längre sträckor, hur upplever ni sitsen och positionen?
    Är den likvärdig med Z1000? Bekväm längre sträckor?

    Hur ser ni på miltal och "många mil"?
    Min tanke är att jag nog klämmer lite fler mil på en sådan än en ren sporthoj.
    För ett begagnatköp, när anser ni att man bör börja fundera på om den gått "långt"?
    Alltså äldre modellerna, 10-11-12.

    Tack på förhand!
    /Victor
    "Motorbromsen är så jädra effektiv att jag nästan åker fram och grenslar styrstången med nötterna på var sida om framljusglaset samtidigt som jag nu är inne i början på en world-domination-noob-stoppie."

  13. #692
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 764
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av VLindgren Visa inlägg
    Tjena!

    Går i tankarna att köpa en SX-modell och därigenom byta upp mig till en bekvämare sittställning.
    Har spontant två frågor till er som kört in modellen.

    Ni som har kört lite längre sträckor, hur upplever ni sitsen och positionen?
    Är den likvärdig med Z1000? Bekväm längre sträckor?

    Hur ser ni på miltal och "många mil"?
    Min tanke är att jag nog klämmer lite fler mil på en sådan än en ren sporthoj.
    För ett begagnatköp, när anser ni att man bör börja fundera på om den gått "långt"?
    Alltså äldre modellerna, 10-11-12.

    Tack på förhand!
    /Victor
    Det första modellåret är väl ändå 2011?
    Men, jag har aldrig haft träsmak i röven av den, trots att ha kört 100 mil om dagen. Jag är å andra sidan inte som normalt folk, och får inte träsmak på min racehoj med liggunderlagssadel.
    Min hoj hade gått 5000 mil när jag bytte in den, och gick lika bra som helt ny, så den går iaf så långt utan problem.
    Första modellen hade lite sladdrig bakdämpare, så hittar du någon som fått den bytt är det ett stort plus.

  14. #693
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av VLindgren Visa inlägg
    Ni som har kört lite längre sträckor, hur upplever ni sitsen och positionen?
    Är den likvärdig med Z1000? Bekväm längre sträckor?
    Likvärdig med Z1000 vet jag inte, har inte kört någon. Men positionen är helt ok, sitsen upplever en del som väl hård, jag hade aldrig några problem med det på min 12:a dock. Men om man känner att den är för hård så finns det eftermarknadssadlar som nog råder bot på det.
    Några 100 mil på en dag som Ulvhamne har jag aldrig klämt men över 50 är i alla fall inga problem.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  15. #694
    Medlem VLindgrens avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Mariestad
    Hoj
    Röd/Vit 600
    Inlägg
    112
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Det första modellåret är väl ändå 2011?
    Men, jag har aldrig haft träsmak i röven av den, trots att ha kört 100 mil om dagen. Jag är å andra sidan inte som normalt folk, och får inte träsmak på min racehoj med liggunderlagssadel.
    Min hoj hade gått 5000 mil när jag bytte in den, och gick lika bra som helt ny, så den går iaf så långt utan problem.
    Första modellen hade lite sladdrig bakdämpare, så hittar du någon som fått den bytt är det ett stort plus.
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Likvärdig med Z1000 vet jag inte, har inte kört någon. Men positionen är helt ok, sitsen upplever en del som väl hård, jag hade aldrig några problem med det på min 12:a dock. Men om man känner att den är för hård så finns det eftermarknadssadlar som nog råder bot på det.
    Några 100 mil på en dag som Ulvhamne har jag aldrig klämt men över 50 är i alla fall inga problem.
    Tack för svaren!
    Det stämmer nog att 2011 var första årsmodellen.
    Gällande sittställningen verkar det då ändå helt okej, problemen jag haft med sporthoj tidigare är min nacke börjar strejka ordentligt efter någon timme och längre resor, och då med ganska långdragna problem som aldrig försvinner.
    Behöver en mer upprätt sittställning på nästa båge.

    Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
    Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
    "Motorbromsen är så jädra effektiv att jag nästan åker fram och grenslar styrstången med nötterna på var sida om framljusglaset samtidigt som jag nu är inne i början på en world-domination-noob-stoppie."

  16. #695
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    164
    Citat Ursprungligen postat av VLindgren Visa inlägg
    Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
    Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
    Om den servats som den ska och verkar välskött är milen inget att bry sig om.
    200 mil vid varvtalsstopp hela tiden eller 1000 mil touring kan vara två ytterligheter på hur milen blivit till.
    Det är nog viktigare att du litar på magkänslan och serviceboken än på mätarställningen allena.
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  17. #696
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Skoogen
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Inlägg
    15 764
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av VLindgren Visa inlägg
    Tack för svaren!
    Det stämmer nog att 2011 var första årsmodellen.
    Gällande sittställningen verkar det då ändå helt okej, problemen jag haft med sporthoj tidigare är min nacke börjar strejka ordentligt efter någon timme och längre resor, och då med ganska långdragna problem som aldrig försvinner.
    Behöver en mer upprätt sittställning på nästa båge.

    Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
    Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
    Min gick 1800 mil om året ungefär. Ja, tills jag blev lite sängliggande iaf. Blev bara ett par hundra mil sommarn efter jag bröt ryggen.
    Tvättar och sköter man dem så lär de gå i evigheter, det är inge som är nytt på Z1000SX, ens på första modellen, förutom möjligtvis kåporna, resten har funnits ett tag på Z1000 rätt länge. Inget högt effektuttag på motorn heller.
    Så var inte oroad för 1000 mil om året, om hojen ändå verkar frisk och omtyckt av tidigare ägare.

  18. #697
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX 2014 Silvergrå, ZX-6R 1996 Såld, Er-6n Såld
    Inlägg
    35
    Säger som tidigare talare, inga problem som finns på denna modell kolla servicebok och allmänt tillstånd på hojen. Den är skön att köra såväl som korta turer som längre turer. Skillnaden mellan denna och z1000 är kåpor som du får lite vindskydd bakom. Jag har 2014 års modell och är supernöjd. Det finns tillbehör för att sänka fotpinnar om man är längre, andra clipons för lägre/högre sittposition samt mjukare sadlar. Sadeln är inget jag stört mig på. Den är kanon.

  19. #698
    SX-missbrukare Banditmannens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hemma
    Hoj
    Ovanlig
    Inlägg
    604
    Citat Ursprungligen postat av VLindgren Visa inlägg
    Tack för svaren!
    Det stämmer nog att 2011 var första årsmodellen.
    Gällande sittställningen verkar det då ändå helt okej, problemen jag haft med sporthoj tidigare är min nacke börjar strejka ordentligt efter någon timme och längre resor, och då med ganska långdragna problem som aldrig försvinner.
    Behöver en mer upprätt sittställning på nästa båge.

    Har tittat på lite olika alternativ men det skiljer mycket i miltal, allt från 200 per säsong till 1000+ per säsong.
    Det känns lite ostadigt att hugga en hoj som gått så långt per år men det kanske är en helt obefogad fundering.
    Jag har också risig nacke och därför går sporthoj bort för min del. SX funkar dock bra. Har gjort 100-milasvängar på en dag och det går. Jag är stel som fan efteråt men det skulle jag nog vara på vilken hoj som helst...
    Min är en -11 som gått drygt 4500 mil vid det här laget. Jag har inte haft några problem alls med hojen.
    _____________________
    Kustapan MC

Sidan 35 av 35 FörstaFörsta ... 1029303132333435

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har samma fel på mig Snöskoter Arctic cat thundercat 1000. De är ökända för att äta statorer och jag håller med de är stator nr 3-4 jag bränt nu på ca 4 [...]

Boost 3
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här