Kawasaki Z1000SX

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Dom j*vla svinen! På något konstigt sätt lyckas dom ta in z1000sx och sälja dom för nästan 40.000:- billigare än alla andra. Kostar ju 129.900 utan packväskor överallt, men dom säljer den med packväskor för 98.900:-

JAg skulle sålt min -12'a nu för 105.000:-, men nu skulle jag ju få gå ner till 80.000:- för att få sålt den, så jag behåller den istället.
 

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Dom j*vla svinen! På något konstigt sätt lyckas dom ta in z1000sx och sälja dom för nästan 40.000:- billigare än alla andra. Kostar ju 129.900 utan packväskor överallt, men dom säljer den med packväskor för 98.900:-

JAg skulle sålt min -12'a nu för 105.000:-, men nu skulle jag ju få gå ner till 80.000:- för att få sålt den, så jag behåller den istället.

Tänk på att den då är gråimporterad och inte omfattad av samma garantier som din motorcykel. Nu har fordonshandel.se 12mån och någon tilläggsgaranti på 5år men inte kawasakis egen garanti, men när det skiljer 40.000kr så börjar det ändå kännas värt att gå den vägen och de flesta har varit positiva till företaget. Kan nämna att leveranstiden är ca 3 veckor.

Är i valet och kvalet för jag vill helst provköra innan köp.
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Provköra en kan du väl göra hos en återförsäljare? måste väl inte vara just den du skall köpa?
 

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Provköra en kan du väl göra hos en återförsäljare? måste väl inte vara just den du skall köpa?

Ja självklart kan jag det, det var mest att jag var sugen att köpa direkt men med närmare eftertanke så är det bättre att ta sig tid. Jag har ju även några andra modeller som jag är intresserad av, dock tror jag att en SX passar mig rätt bra då jag både gillar att busa, glida och vill gärna kunna toura lite längre stäckor.
 

roboseal

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki Z1000SX -13
Jag hoppas på att få provköra på mån/tis då vädret verkar gå åt rätt håll.

Hittade några tester som var roliga att läsa:
http://www.bike.se/test/mc-test/kawasaki-z1000sx-89281
http://www.bike.se/test/comparative_test/honda-cbf1000fakawasaki-z1000sxsuzuki-gsx1250fayamaha-fz1s

Passar på att ställa några frågor också.
Någon som vet om det är krångligt att ta bort och sätta på sidoboxarna?
Finns växelindikator?
Hur långt kommer ni på en tank normal sett?
Är det värt att investera i en powercommander 5 tror ni?

MVH
Robert
 

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Köpte en z1000sx -12 svart/grön. Kört endast 50 mil med den så jag känner den inte än. Skön vilsam sittställning. Skön motor. Men måste vänta till 180 mil innan jag kan varva över 6000 (inkörning) Skulle vilja: lite mer racestuk på styret, lite mer snabbsvängd (lättsvänd), lite lägre varv vid motorvägsfart. Kanske flytta upp fotpinnarna något också, och bättre backspeglar. Men jag tror det är en trevlig hoj.
 

Mats1000

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Hej
Är nybliven Z1000SX-ägare sedan igår (och även ny på detta forum). Hade gått och funderat länge men efter en riktig provkörning var det inte alls svårt att bestämma sig, får dock återkomma mer utförligt då jag rullat några fler mil (hittills bara ca10 mil + provkörningen).

Har funderingar på att byta kåpglaset mot något mörkare och undrar om någon har erfarenhet av Powerbronze kåpglas? Jag har hittat två varianter: original höjd och form eller Airflow/Doubble Bubble. Någon som monterat? Vilket ser bäst ut på cykeln?

Färgen ska man ju bestämma sig för. Hade tänkt mörktonat till min svart-gråa. Tror att det passar bäst och blir nog inte för mörkt.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej
Är nybliven Z1000SX-ägare sedan igår (och även ny på detta forum). Hade gått och funderat länge men efter en riktig provkörning var det inte alls svårt att bestämma sig, får dock återkomma mer utförligt då jag rullat några fler mil (hittills bara ca10 mil + provkörningen).

Har funderingar på att byta kåpglaset mot något mörkare och undrar om någon har erfarenhet av Powerbronze kåpglas? Jag har hittat två varianter: original höjd och form eller Airflow/Doubble Bubble. Någon som monterat? Vilket ser bäst ut på cykeln?

Färgen ska man ju bestämma sig för. Hade tänkt mörktonat till min svart-gråa. Tror att det passar bäst och blir nog inte för mörkt.

Fråga, var åker man för att provköra en z1000sx? Har varit sugen sedan cykeln kom att provköra men inte hittat någon återförsäljare som erbjuder.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
För min del så provkörde jag en democykel hos den lokale MC-handlaren.

Det har varit min tanke oxå men hittar ingen återförsäljare som har någon SX för provkörning. Pratade med Avamc när det var Kawasakidagar hos dom men inte ens då skulle det finns en för provkörning.
Man kan undra om butikerna överhuvudtaget är intresserade av att sälja hojar med tanke på att dom inte har democyklar hemma.
Vilken firma var du hos?
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Hej
Är nybliven Z1000SX-ägare sedan igår (och även ny på detta forum). Hade gått och funderat länge men efter en riktig provkörning var det inte alls svårt att bestämma sig, får dock återkomma mer utförligt då jag rullat några fler mil (hittills bara ca10 mil + provkörningen).

Har funderingar på att byta kåpglaset mot något mörkare och undrar om någon har erfarenhet av Powerbronze kåpglas? Jag har hittat två varianter: original höjd och form eller Airflow/Doubble Bubble. Någon som monterat? Vilket ser bäst ut på cykeln?

Färgen ska man ju bestämma sig för. Hade tänkt mörktonat till min svart-gråa. Tror att det passar bäst och blir nog inte för mörkt.

Grattis till en mycket bra hoj!. Jag har provat lite olika vindrutor och det är sällan man blir nöjd med enbart en då de går så snabbt att byta. Puigs Double Bobble är nog den som linjemässigt passar bäst hojen. Har även en ny Skidmarx Double Bobble som är mer skyddande mot vind. Just nu kör jag med MRA Double Bobble vilket är som original fast med Bobble. Just nu är Puigen och Skidmarxen till salu så PM:a vid intresse. Sen förra året har jag köpt så mycket godis man kan få på men bästa uppgraderingen är Kawasakis GEL sadel, helt enkelt grym komfort!.
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Nuvarande setup :)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1368469228636.jpg
    uploadfromtaptalk1368469228636.jpg
    108.1 KB · Visningar: 527

Mats1000

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha MT-09 -17
Det har varit min tanke oxå men hittar ingen återförsäljare som har någon SX för provkörning. Pratade med Avamc när det var Kawasakidagar hos dom men inte ens då skulle det finns en för provkörning.
Man kan undra om butikerna överhuvudtaget är intresserade av att sälja hojar med tanke på att dom inte har democyklar hemma.
Vilken firma var du hos?

Jag provkörde på Northbike i Sundsvall.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Tjenare!
Hur funkar det att spänna på mjuka sidoväskor på en SX? Den är ju så slimmad baktill att jag funderar på om väskorna kan åka in i bakhjulet...:död
Nån som provat?
 

zx12r-surfer

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
KTM ADV 1190R-14, zx12r-01 (såld), Z1000SX-12 (såld)
Jag skulle inte vilja köra med någon annan lösning än denna i alla fall...

Därför valde jag dom fasta väskorna (Kawa original) och modifierade om infästningen så det går snabbt och enkelt att få av och på den fula ställningen. Plus att det funkar tillsammans med liten reghållare! :banana

Vill ni ha bilder kan jag lägga upp i början på nästa vecka, nu är den på service.

//Tobbe
 
Last edited:

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Jag skulle inte vilja köra med någon annan lösning än denna i alla fall...

Därför valde jag dom fasta väskorna (Kawa original) och modifierade om infästningen så det går snabbt och enkelt att få av och på den fula ställningen. Plus att det funkar tillsammans med liten reghållare! :banana

Vill ni ha bilder kan jag lägga upp i början på nästa vecka, nu är den på service.

//Tobbe

Är sjukt sugen på denna hoj och håller helt med om att originalställningen för väskorna är sjukt ful så slipper gärna den. Vill se bilder på hur din ser ut så posta nästa vecka så blir jag nöjd!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top