SH kommer få ny layout

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Joo förstår det, men det blir sådana enorma trådar här, man vet att man har läst något man vill åt igen men tråden är 78 sidor och sökfunktionen suger så det blir svårt att hitta det man vill åt här tyvärr :/
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hade du fixat så man kunde "gilla" första-lägget hade du fått ett på den tråden.

Men nu blev du utan, hur känns det då farbror Sweeedie?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Varför är det bättre?

Varför det är bättre att du säger till när du hittar en fäst tråd som är oaktuell än än att nån ska sitta och leka igenom alla för att göra dig glad?

Jadu det va ju en bra fråga.. :glömdet
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Varför det är bättre att du säger till när du hittar en fäst tråd som är oaktuell än än att nån ska sitta och leka igenom alla för att göra dig glad?

Jadu det va ju en bra fråga.. :glömdet

Då antar jag att du även kan svara på den frågan och inte bara vara dryg? :)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Varför det är bättre att du säger till när du hittar en fäst tråd som är oaktuell än än att nån ska sitta och leka igenom alla för att göra dig glad?

Ja för det är ju jättesvårt att göra en städning när man ändå gör om hela sajten. eller?

Ja jag vet att man byter ut sidmallarna mot nya, implementerar lite nya funktioner etc, eller byter helt o hållet men behåller samma databas osv. snabbt o enkelt o man behöver inte bry sig så mycket om all skit som finns(trådar inlägg osv.....)

Men det är väl knappast användarnas jobb att sköta den sk städbiten. Bara för att du är moderator betyder inte det att ditt enda jobb är att sitta o skicka pekpinnar till folk, eller banna, radera inlägg osv.

Det är ditt jobb att även städa upp. men du kanske är för slö för att göra det? Pallar du inte med uppgifterna som krävs av en moderator kan du ju alltid avsäga dig den uppgiften.

Så att göra en städning i samband med en uppfräschning av sajten var nog inte en sån dum ide ändå.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Eftersom jag råkade sätta ett + på Puttes inlägg är det inte mer än rätt att du också får ett.
Vilka stickys tycker du är onödiga?

Minns inte längre, annars hade jag gärna länkat. Men kommer bara ihåg att jag läst en eller två som passerat bäst-före-datum med nåt århundrade. Inte så att de är onödiga, bara att de verkade så övergivna och inaktuella.
Bäst jag tillägger också att det kan ju hända att nån faktiskt städat bort dem. Så ingen blir arjj i onödan! :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Även fast en tråd är flera år på nacken utan inlägg, så kanske fortfarande första inlägget vara relevant och därmed fortfarande vara "sticky".
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Lite input från en som bloggar då.
Det är något knas tycker jag med bloggarnas "prestanda" då de blir sega att läsa fram efter några månaders uppdaterande av inlägg. Funderat på om det beror på bildhanteringen kanske? När jag började lägga foton så får hamnar ju bloggen på första sidan, vilket ger mig ca 100-150 sökningar, när jag lägger ett inlägg utan bild så blir det ca 30. Därför lägger man ju gärna med en bild. När man öppnar bloggen så öppnas alla inlägg och alla bilder. Nu är jag ingen tekniknörd på något sätt men jag har noterat att sen jag började lägga bilder har bloggen blivit seg att få upp. Andra bloggsiter jag har sett så öppnas bara första inlägget när man öppnar en persons blogg. Resterande inlägg ligger i en meny th el tv. Nedanför och ovanför inlägget som visas brukar äldre inlägg knapp finnas så man lätt kan läsa och bläddra igenom bloggen.

Nu fick jag ett tips från en annan bloggare på sh att skapa ny blogg 1 ggn per kvartal men det känns ju inte helt okej. Jag har en blogg för mitt "mc Milla till Ringen 2012" vilket jag också marknadsför via en fan-sida på facebook där flera icke hoj-människor läser och klickar sig vidare in på SH. De skriver då sina kommentarer där eftersom de inte kan kommentera på SH, vilket man också brukar kunna göra på andra bloggsiter, skriva kommentar som gäst om man lägger mailadress, namn och telefonnr som bara sparas för moderatorer om jag fattat det hela rätt.

Så det jag vill är ju att hålla ihop mitt projekt i en enda blogg, inte behöva dela den i olika delar eftersom jag marknadsför länken till bloggen/projektet.

Det andra jag tänkt på med just bloggandet: I och med att man får ett ? i adressen till bloggen så kan jag inte koppla ihop bloggen med tex googles program för att kunna få statistik på hur många träffar, var personer som läser sidan finns och så vidare. Har tolkat att det är just ? tecken delen som är problemet. Det vore jättekul att kunna just mäta sin blogg och se var personerna sitter i världen, hur många som surfar via sporthoj direkt eller kommer via fb sidan osv. Visst detta är finlir men intressant.

Såg att just bloggandet skulle slås i hop med garage? Fattar inte hur det skulle fungera, garaget är inget bra idag tycker jag utan är väl bara för att kunna placera sina bilder. Sen att flytta bilder till egna album behöver nog också debuggas för har försökt på hur många gånger/sätt som helst och jag lyckas aldrig flytta mina bilder jag lägger upp i bloggen till ett eget album tex bloggbilder eller nåt sånt. Det går inte men detta kan ju vara skit bakom spakarna. Tycker som det är nu är ganska svårt att blogga via sh och tidigare rena bloggsiter har varit enklare att lägga bilder, hantera typsnitt, kunna göra en snyggare första inledning osv. Men åter igen, detta går att hantera men känns väldigt gammalmodigt i jämförelse. Om ni nu ändrar på möjligheterna på bloggen hoppas jag att ens blogg inte raderas bara utan att man får möjligheter att kunna flytta texter och bilder till annan site isf.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Du kan inte använda cms:et som finns med i vbulle suite. Varför blanda två skript?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vi kommer gå över till vBulletin 4 och även deras bloggar. Det betyder att alla bloggar som är idag, både garage och vanlig blogg, kommer försvinna.

Jag vet just nu inte hur mycket jag kan få över från det system som är idag. Det är handknackat skräp som måste bort.

Frågan är hur varm elden blir under mina fötter om allt går förlorat och alla måste börja om från början.

Det ser som bäst ut att bli till 1 dec.

Du kan inte använda cms:et som finns med i vbulle suite. Varför blanda två skript?
Deras CMS är inte så bra helt enkelt. Jag behöver en annan grund för att bygga andra script som måste finnas. T.ex köp & sälj, MC-firmor m.fl och kommande.
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Vi kommer gå över till vBulletin 4 och även deras bloggar. Det betyder att alla bloggar som är idag, både garage och vanlig blogg, kommer försvinna.

Jag vet just nu inte hur mycket jag kan få över från det system som är idag. Det är handknackat skräp som måste bort.

Frågan är hur varm elden blir under mina fötter om allt går förlorat och alla måste börja om från början.

Det ser som bäst ut att bli till 1 dec.


Deras CMS är inte så bra helt enkelt. Jag behöver en annan grund för att bygga andra script som måste finnas. T.ex köp & sälj, MC-firmor m.fl och kommande.

Hej! Önskar tips på hur jag sparar min blogg, dagbok på min dator. Skriva ut vet jag fungerar. Men spara i min dator?

Blogg bort..... de va ju riktig skit. Så många timmar många lagt ner! På att få till trevlig blogg och trevliga garage. Känns inte rätt att de bara ska försvinna!:confused:

Med vänliga hälsningar Tony
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja måtte helvetes brinnande djävulshundar slicka dina fötter om toymans blogg går förlorad swedie =)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej! Önskar tips på hur jag sparar min blogg, dagbok på min dator. Skriva ut vet jag fungerar. Men spara i min dator?

Blogg bort..... de va ju riktig skit. Så många timmar många lagt ner! På att få till trevlig blogg och trevliga garage. Känns inte rätt att de bara ska försvinna!:confused:

Med vänliga hälsningar Tony
Kommer göra mitt bästa. Största problemet ligger runt alla bilder. Text kan jag nog stoppa in i nya databasen lite här och var, men bilderna är upplagda på ett eget sätt. Går eventuellt att lösa oxå på något sätt, men ett "fulsätt". Men så länge bilder m.m finns kvar på något sätt!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Programerings.....

Kommer göra mitt bästa. Största problemet ligger runt alla bilder. Text kan jag nog stoppa in i nya databasen lite här och var, men bilderna är upplagda på ett eget sätt. Går eventuellt att lösa oxå på något sätt, men ett "fulsätt". Men så länge bilder m.m finns kvar på något sätt!

Dagsproblem........ om man skriver in i fältet dagens status, eller ändra sin text någonstans, trycker på enter så händer inget.... måste trycka på knapp uppdatera sida. Då synes ändringen i textning. Så har det ej varit tidigare. Lätt att det blir... typ dubbla inlägg eller fler eller inget. Mvh Tony
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Detta kommer göras i två steg. Först och främst uppgraderas det till vBulletin 4, så forumet är redo för "action" så att säga och alla är nöjd med det.

Det kommer inte bli någon större layoutförändring just nu.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Hej! Önskar tips på hur jag sparar min blogg, dagbok på min dator. Skriva ut vet jag fungerar. Men spara i min dator?

Blogg bort..... de va ju riktig skit. Så många timmar många lagt ner! På att få till trevlig blogg och trevliga garage. Känns inte rätt att de bara ska försvinna!:confused:

Med vänliga hälsningar Tony

Skit är det :(

Själv har jag börjat kopiera över text in i ett worddokument inlägg för inlägg, men jag har ju inte lika mycket som du så jag ska nog hinna få ut alla mina inlägg till 1/12 (som jag förstod var deadline). Men jag har inte hittat något annat sätt tyvärr.

Frågan är ju vad händer sen då... börja någon annanstans eller vad. Själv har jag ju inte hållt på så länge men om jag inte har bloggat på 3-4 dagar får jag alltid minst ett pm om fråga vad som hänt och att de saknar min blogg. Alltid olika personer och det är många sh folk som verkar uppskatta den.

Om jag nu startar bloggen på någon traditionell bloggsite, känns det ju som jag tappar kopplingen till målgruppen... känns inte heller så där kul faktiskt.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Skit är det :(

Själv har jag börjat kopiera över text in i ett worddokument inlägg för inlägg, men jag har ju inte lika mycket som du så jag ska nog hinna få ut alla mina inlägg till 1/12 (som jag förstod var deadline). Men jag har inte hittat något annat sätt tyvärr.

Frågan är ju vad händer sen då... börja någon annanstans eller vad. Själv har jag ju inte hållt på så länge men om jag inte har bloggat på 3-4 dagar får jag alltid minst ett pm om fråga vad som hänt och att de saknar min blogg. Alltid olika personer och det är många sh folk som verkar uppskatta den.

Om jag nu startar bloggen på någon traditionell bloggsite, känns det ju som jag tappar kopplingen till målgruppen... känns inte heller så där kul faktiskt.

Vi är LOST! Vi får dra in ett djupt andetag. Och bara fortsätta pränta ner vår text. För min del kan jag inte tänka mig något annat forum.... de skulle vara någon utav de andra tidningarnas sidor, men har inte 100 koll. Ska försöka printa ut min lilla dagbok. Knö in i tidningshyllan, och där får den ligga och .......... bli glömd!

Frågan är om Swedie och tidningsansvariga har en positiv inställning till ett blogg-utrymme och likaså läsarnas garage-utrymme. Ibland undrar man, sidan är ju nu inte medlemmarnas sida. Kapitalet bestämmer och vill de betala höga priser för en god plats på framsidan, bästa utrymmet... då är det ju läsarnas utrymme som så sakta försvinner. Så är det ju i hela samhället. De stora kedjorna vill ha mer!

Men nu har vi ju inte sett nya sidan, prestandan och layouten. Sveriges största mcnätsida. De ansvariga behöver ju gulla lite med oss som befinner oss här dagligen året runt, se till att vi för budskapet vidare och skaffar fler medlemmar. Precis som när man varit i trevlig butik, fräsch restaurang, nöjesfält, sett en bra film. Bra PR behövs!

Och som vanligt..... man får jobba på det:tummenupp. Syns man inte, finns man inte:va, detsamma gäller annonsörerna..... och de pröjsar en faktura!

God Söndag på er. Tony
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top