SH kommer få ny layout

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det här med att det blir dubbla svar på inlägg om man svarar på flera inlägg samtidigt borde ju gå att lösa till nästa version... :rolleyes:
Hur ska det lösas? Det fungerar ju som det ska. Skriver du inlägget på inlägg och du är den enda och sista i tråden att göra det så ska alla dessa inlägg ligga i ett inlägg istället för många separata.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur ska det lösas? Det fungerar ju som det ska. Skriver du inlägget på inlägg och du är den enda och sista i tråden att göra det så ska alla dessa inlägg ligga i ett inlägg istället för många separata.

Njae, riktigt som det ska verkar det inte funka, kika på ditt egna sammanslagna inlägg i den här tråden. :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hur ska det lösas? Det fungerar ju som det ska. Skriver du inlägget på inlägg och du är den enda och sista i tråden att göra det så ska alla dessa inlägg ligga i ett inlägg istället för många separata.
Spana in http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5377290&postcount=37 tex, du tycker inte att det är ganska många lika svar till Richie, Ankan1 och Daffa? ;)

Annars tycker jag att det är klockrent att svaren klumpas ihop så att man slipper så många olika poster :tummenupp
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Skulle väl inte sagt något, men att betala för köp & sälj ligger långt bort just nu. Om man kan betala, så vore det i så fall för att få någon extrafunktion. T.ex att synas bättre.

Det är klart du skulle! :tummenupp
Hur ska vi annars kunna påverka dig ;)

Tack för svaret!
 

Str3 R

Guest
Jag stör mig också på annonser som hamnar mitt emellan två inlägg. Vissa forum har även tack-inlägg, så när nån tackar ett inlägg modell Gilla på SH hamnar det emellan två inlägg med en drös namn på vilka som tackat. Det är ganska jobbigt att läsa på såna forum, man vill ha en tråd utan avbrott med annat mitt i. Man tröttnar och besöker inte dom forumen just för att man blir avbruten.

Nä, mindre flashiga annonser utan en massa blinkande och helst inte lägga dem emellan inläggen är mitt förslag.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Kan hålla med om att annonser mellan inlägg är störande.

Vad sägs om att knyta PayPal till köp & sälj????
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Spana in http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5377290&postcount=37 tex, du tycker inte att det är ganska många lika svar till Richie, Ankan1 och Daffa? ;)

Annars tycker jag att det är klockrent att svaren klumpas ihop så att man slipper så många olika poster :tummenupp
Skäms ju nästan. Snacka om att man vara bli blind ibland... :) Tack. Ska se över den där oxå. Buggar den som den gör, så är det bättre att ta bort den tillsvidare.

Jag gillar http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=29 typ det utseendet, hoppas det blir nåt liknande.
Ska gulla till det så gott jag kan :)

Om en CSS-expert vill ge sig på att styla tabellerna som själva forumet rör sig runt så be my guest. Skicka färdig kod till swedie at sporthoj .com :) Tack
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jag stör mig också på annonser som hamnar mitt emellan två inlägg. Vissa forum har även tack-inlägg, så när nån tackar ett inlägg modell Gilla på SH hamnar det emellan två inlägg med en drös namn på vilka som tackat. Det är ganska jobbigt att läsa på såna forum, man vill ha en tråd utan avbrott med annat mitt i. Man tröttnar och besöker inte dom forumen just för att man blir avbruten.

Nä, mindre flashiga annonser utan en massa blinkande och helst inte lägga dem emellan inläggen är mitt förslag.

"Str3R" ... Med Firefox och popup stopparen Ghostery slipper du allt reklam elände.Sidorna laddar dessutom fortare. :)

http://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/

http://www.ghostery.com/
 

Str3 R

Guest
"Str3R" ... Med Firefox och popup stopparen Ghostery slipper du allt reklam elände.Sidorna laddar dessutom fortare. :)

http://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/

http://www.ghostery.com/

Oki, tack. Tål att kollas in, kör annars Safari med popup-stopp, iPaden har Safari per auto så där är man låst.

Swedie, måste ge feedback till dig för att du sköter om sajten så bra, det blir säkert bra det nya forumet, bara inte annonserna hamnar mitt emellan inläggen... ;)
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Oki, tack. Tål att kollas in, kör annars Safari med popup-stopp, iPaden har Safari per auto så där är man låst.

Swedie, måste ge feedback till dig för att du sköter om sajten så bra, det blir säkert bra det nya forumet, bara inte annonserna hamnar mitt emellan inläggen... ;)

Skickade ett pm.Ha det gott. :)
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Ouch. Nu ska jag inte vara neggo innan jag ens sett resultatet. Men jag tycker det är oerhört störande att man är "tvingad" att läsa annonser mellan inlägg, på alla andra forum jag sett det på..

Ja fyn fan. Sådant skit hatar jag.

En sådan sak kan verkligen få användarna att sluta besöka/läsa på ett forum.

Vi får väl se hur det blir med annonsen efter första inlägget. Jag är skeptisk, men förstår varför man vill ha det där. Det är väl för att många medlemmar numera även läser forumet via IPhones och dylikt. Via Tapatalk på IPhone så slipper man alla annonser, vilket är befriande. Via safari slipper man också dem eftersom man optimerar texten på inläggen. Det kommer man inte undan när annonsen läggs i samma fält som inläggen. Personligen tror jag det kommer att vara oerhört störande att få en annons direkt efter första inlägget i läsfältet. I synnerhet om det blir så att annonsen öppnas i ett nytt fält om man råkar trycka på den på sin IPhone eller IPad.

Ett annat motorforum jag är medlem på har en egen kostnadsfri app som man laddar ner via Appstore där man har reklam längst ner under alla inläggen. En väldigt liten ruta som knappt är märkbar. Kanske kunde man lagt ett annonsfält konstant längst nere på sidan som följer med ner när man läser som inte har massor med animation och skrikande färger? Bara ett förslag i all välmening.

Går bra med GNU/Linux på PC med Firefox också

Flashblock och addblock är besökarens filter mot störande reklam. Förenklat så är det väl ändå så att vill jag köpa en produkt så är jag begåvad nog att söka reda på produkten själv.
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ett måste är väl att ha en chatt?

Kunna fråga direkt medans man är i garaget?
Typ gör olika chattrum, en för tekniska frågor och en allmän?

Kalas för dom som surfar mycket på sidan och för de som akut behöver hjälp i garaget?

Vad sägs?:tummenupp

Håller med!

Någon form av chat för strösnack vore bra.

Sen funderar jag på om jag inte skulle vilja ha en funktion där man kan "tagga" folks namn i poster..

Typ.. Idag är det körning.. ska du med Användare123 , och så får denna en notification.. ungefär som det är på facebook.

Funktionen kanske känns löjligt eller inte så användbar, men vad jag sett så används den ofta i mc-grupper och liknande på facebook..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Håller med!

Någon form av chat för strösnack vore bra.

Sen funderar jag på om jag inte skulle vilja ha en funktion där man kan "tagga" folks namn i poster..

Typ.. Idag är det körning.. ska du med Användare123 , och så får denna en notification.. ungefär som det är på facebook.

Funktionen kanske känns löjligt eller inte så användbar, men vad jag sett så används den ofta i mc-grupper och liknande på facebook..
Chat finns på irc.sporthoj.com.

Annars så din andra funktion är väl egentligen samma sak som att prenumera på en tråd, då de flesta som skriver om en körning skriver en ny tråd för körningen. Så då prenumererar du på den tråden och får epost direkt (eller vad du väljer).
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
En enkel ändring som skulle göra mej och många andra ipad-användare glada är om man kunde förstora en del knappar som används flitigt. Exempel är "gå till sista inlägget" och "gå till nästa sida i tråden"-knapparna. Borde inte vara så svårt...

/K. Orvfingrar
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Åter igen, koppling till PayPal för Köp&Sälj låter skitbra. Betygsystem som Wonderwizard skrev vore också önskvärt för att minska riskerna för bedrägerier.

Åter igen tipsar jag om betyg för utländska köp/handelssiter. Förstår att det kanske inte riktigt är något annonsörena gillar. Men dom är konkurrensutsatta globalt vare sej dom vill det eller inte.

En enkel ändring som skulle göra mej och många andra ipad-användare glada är om man kunde förstora en del knappar som används flitigt. Exempel är "gå till sista inlägget" och "gå till nästa sida i tråden"-knapparna. Borde inte vara så svårt...

/K. Orvfingrar

Finns fina forum-appar typ tapatalk, etc. Bara ett tips. :tummenupp
 
Last edited:

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Nu låter jag som en papegoja men det vore suveränt att knyta PayPal till köp/sälj!:tummenupp

I övrigt så har flashback den överlägset bästa layouten i min mening!
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Hej!

Jag arbetar till vardags som webbstrateg, så jag tror och hoppas att jag kan tillföra en del här. Jag har dessvärre inte haft tid att läsa ikapp i tråden, så jag ber om ursäkt för eventuella plagiat.


Generellt är det ingen bra idé att ha ett överflöd med knappar för navigering fixerat i menyn, tendensen är att dessa inte används i den utsträckning man kan tro (mäter Ni kanske trafiken på dessa idag?).
Jag skulle rekommendera att Ni i princip halverar antalet knappar i menyn. Istället bör man satsa på en källkod som är lättindexerad i kombination med en bra sökfunktion. Jag hoppas att vi slipper taggar i nästa version, dessa skall inte behövas om man har en god sökfunktionalitet.

Ju mer städad siten är, ju bättre observationsvärde kommer annonsörerna att få på sina banners (här generaliserar jag vilt). Högre observationsvärde är direkt översättbart i en högre CTR (Click trough rate) och mer bang for the buck för annonsörerna.
Bra att Ni kör 980 px bredd då detta är ett av de standardformat )980 x 120/240 px) som de större annonsörerna använder sig av. Genom att ha standardformat minskar man eventuella trösklar med dubbel produktion för att annonsera. När vi talar högerbanners rekommenderar jag 250 px i bredd.

En oerhört viktig del är att göra social delning så enkel som möjligt. Genom delningslänkar ökar man trafiken till siten samt ökar varumärkeskännedomen. På Facebook, Google+ och Twitter rör man sig ofta i grupper med människor som har liknande intressen som en själv, så att på ett enkelt sätt kunna dela med sig av roliga trådar och liknande är en god idé här.

Läsarkommentarer som har "Gillats" flest gånger bör lyftas fram för att skapa mer engagemang på siten, förslagsvis på startsidan. Veckans medlem eller liknade kan bli en morot för användarna att deltaga mer aktivt och skriva bra saker.

FB-connect och liknande inloggningstjänster kan vara en god idé.

// Calle Sirén, a.k.a. Afterburner
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top