SH kommer få ny layout

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Tycker du kan ha en flik där du har alla annonser också så man kan klicka sig in där om man är ute efter någon pryl så får man upp en lista med web butiker.

Kommer på mig själv att trycka på sporthoj.com loggan tills rätt annons till rätt ställe kommer upp så man får klicka sig in till dem.
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Bblir nog hur bra som helst.
Bara ni inte gör som Fz med annonserna i höger och vänster kolummen dvs. om man klickar på det vita brevid och under annonsen så kommer man till annonsörens hemsida. Det är väldigt drygt om man har ett par fönster uppe samtidigt.

Vägtips är för nuvarande helt oanvändbart.

Kanske en lista någonstans med stulna fordon
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Vet inte om jag missade det i mängden av text som letat sig in i tråden redan, men yrkesskadad som man är hade det var intressant att veta vad du/ni överväger för cms alternativ
 

PXX

#131 Rookie 1000
Gick med
8 Nov 2010
Ort
Huddinge
Hoj
GSXR1000, Street Triple R
980pix är skitbra för oss som surfar SH på iPad :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vi får väl se hur det blir med annonsen efter första inlägget. Jag är skeptisk, men förstår varför man vill ha det där. Det är väl för att många medlemmar numera även läser forumet via IPhones och dylikt. Via Tapatalk på IPhone så slipper man alla annonser, vilket är befriande. Via safari slipper man också dem eftersom man optimerar texten på inläggen. Det kommer man inte undan när annonsen läggs i samma fält som inläggen. Personligen tror jag det kommer att vara oerhört störande att få en annons direkt efter första inlägget i läsfältet. I synnerhet om det blir så att annonsen öppnas i ett nytt fält om man råkar trycka på den på sin IPhone eller IPad.

Ett annat motorforum jag är medlem på har en egen kostnadsfri app som man laddar ner via Appstore där man har reklam längst ner under alla inläggen. En väldigt liten ruta som knappt är märkbar. Kanske kunde man lagt ett annonsfält konstant längst nere på sidan som följer med ner när man läser som inte har massor med animation och skrikande färger? Bara ett förslag i all välmening.

Vi är nog många som är trötta på hur de olika tidningarna lägger störande annonser kors och tvärs som kräver att man aktivt gör något för att slippa se dem i synfältet. Även om man finansierar hela sin verksamhet på annonser finns det en gräns för vad som är acceptabelt för läsaren. Jag undviker idag vissa medier på grund av allt för störande reklam. Samtidigt skulle jag inte vara beredd att betala för innehållet som många av dem har. Allt för låg kvalitet på det redaktionella innehållet och reklamen skulle ändå antagligen inte försvinna. Går fortfarande till pressbyrån och köper tidningar med bra redaktionellt innehåll.

Annars får man väl tacka för allt jobb som läggs ner på sidan. Sådant vi användare inte märker av. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vet inte om jag missade det i mängden av text som letat sig in i tråden redan, men yrkesskadad som man är hade det var intressant att veta vad du/ni överväger för cms alternativ
Det blir ExpressionEngine, vilket är baserat på CodeIgniter. Ett fullt ut MVC ramverk som funkar riktigt nice. EE gör att man får den visuella delen att lira med templates och administration på olika sätt.

Bblir nog hur bra som helst.
Bara ni inte gör som Fz med annonserna i höger och vänster kolummen dvs. om man klickar på det vita brevid och under annonsen så kommer man till annonsörens hemsida. Det är väldigt drygt om man har ett par fönster uppe samtidigt.

Vägtips är för nuvarande helt oanvändbart.

Kanske en lista någonstans med stulna fordon
Noterar :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är bara önska SH lycka till. Dock behöver inte NYTT innebära framgång.
Jag ska ge ett avskräckande webbexempel http://eforum.idg.se
Och varför det gick åt h-e med eforums nya design. Jag har en 8/1 adsl som får 6,5Mbit/s med TP-test. Dator med Intel Quad 2,4GHz, 4GB RAM. Routern en Linksys WRT54GL kan hantera ett stort antal parallella nedladdningar samtidigt. Uppskatttar att den är 2 till 3ggr snabbare än tidigare Netgear WGT624.
Kruxet med eforum numera är att om jag har Flash aktivt i webbläsaren så blir eforum så långsamt om jag tex vill skicka ett inlägg "så inget händer". Jag avaktiverar Flash men hur många vet hur det går till.
Naturligtvis har aktiviteten på eforum minskat. Det är bara att titta på antalet nya trådar jämfört med förr.
Vidare har man gjort siten långsammare att använda. Även med Flash inaktiverat. Mycket handlar ju om att hjälpa till med att få datorerna att fungera felsöka. Och nivån på eforums användare är några snäpp under SH. Det behövs ju inget körkort för att få använda en dator. Vilket märks. Så det blir en massa frågor om fabrikat, modell, operativsystem, osv. innan det kan bli några tips för att ölösa problemen.
Förr på eforum så efter man loggat in kunde se man ca 30 egna sista inläggs trådrubrikerna i en spalt till vänster. Genom att mitten klicka på de 10 senaste fick jag upp trådarna i flikar och kunde sedan se i flikarna vad som hänt sen sist. Nu för tiden syns rubriker + en massa text av varje eget inlägg. Och betydligt färre inlägg. Kanske 3 eller 4 Vilket betyder att kapacitén hjälpa minskat betydligt för den som inte sitter vid datorn dygnet runt utan kanske bara nån timme och inte varje dag.
Visst kan man använda sök för att hitta sina 10 senaste inlägg men allt tar tid från annat.
Och eforum har blivit så långsamt att använda (även med Flash inaktiverat) så jag är inte ett dugg förvånad över minskat intresse från allmänheten.
Att jag har Flash inaktiverat beror inte på eforum utan på att det slöar ner min dator allmänt. Vilket inte är konstigt. I ett test med bärbar dator ökade surftiden från 3 timmar till 6 timmar med Flash inaktiverat innan batteriet var slut. Och
Framför allt av att jag irreteras nått fruktansvärt av rörliga bilder bredvid text jag försöker koncentrera mig på.
Det här betyder också att den typen av annonser som glider bredvid eller tom ovanpå texten ger från mig automatiskt ett högerklick och "blockera bilder från den här siten".
Vilket kanske förklarar varför jag just nu inte har en enda annons till höger här. Därför utgivarna blivit blockerade vid nått tillfälle på nån annan site. Jag kollade på en äldre dator som min son använt (för att se om nått kan användas till nästa datorbygge) och konstaterade att på den var en hel rad annonser till höger på SH. Även med Flash inaktiverat.
Inte en annons på min dator. Tyvärr. För jag är intresserad av vad som finns.
Och handlat från Lelles tex. Men det var en del sökande innan jag hittade att Lelles hade vad jag ville ha. Inte via annons på SH. Även om jag genom SH lärt mig existensen av Lelles. Nämnt i inlägg på SH.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag är ganska likgiltig men sålänge det inte blir som r1-forum.com så är jag glad...
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Denna sidan skulle behöva en rejält lyft, både design sidan och funktions biten. Innehållet är ju så pass bra men fungerar inte i praktiken.
Enklaste är att se hur andra har löst denna biten.

Jag hade gärna sett www.minhembio.com i modern sporthojs design, där fungerar allt mycket smidigt.
Forum, sökmotor och andras gallerier är en fröjd att använda och roten på hemsidan ger en bra överblick till de olika alternativen. Att sidan har blivit så omfattande med enorma mängder gallerier är pga användarvänligheten på att ladda upp och dela med sig.
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Tycker det mesta låter bra, 980px är perfekt för oss som kör mindre laptops och paddor (även om man kan köra Tapatalk på paddan).
Dock blev jag orolig när jag såg att du skrev om betalning för annonser, jag tror tyvärr det kommer leda till minskat antal... Bättre att administrera säljannonserna som forumet administreras och skippa betalning, annars lär säljannonserna minska... Tycker säljsidan idag är klockren med bra utbud och gratis att använda, även om den självklart inte skulle avlida lite förfining i form av hela sidans nya design...

En fråga jag kom på dock, kommer sökfunktionen förbättras med uppgraderingen? Jag upplever inte att man alltid får fram det man vill när man söker, men det känns som att BB4 kanske hjälper detta på vägen?
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Ett måste är väl att ha en chatt?

Kunna fråga direkt medans man är i garaget?
Typ gör olika chattrum, en för tekniska frågor och en allmän?

Kalas för dom som surfar mycket på sidan och för de som akut behöver hjälp i garaget?

Vad sägs?:tummenupp
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
mycket text och ingen visuell ledtråd huruvida det "kommer" att kunna se ut. Synd på en så charmig layout precis som flashback.....
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag gillar förändringen!

Kanska kan man erbjuda medlemmarna en möjlighet till att "köpa sig fri" från annonseringen? Jag är moderator på en av siterna som drivs av amerikanska "Motorcycle.com" och där har man någon som kallas för "Premium member" där man kan stänga av annonsvisningen mot en kostnad på 15 usd per år eller 40 usd för "lifetime".

Kolla print screen..
Här finns medlemsnivåerna inkl kostnad. Man tillåter till exemepl leverantörer egna forumdelar för reklam under specifika villkor.
http://www.ducati.ms/forums/register.php

Gillar man siten och är här ofta så betalar man ju gärna för lite extra funktionalitet.. Samma som till exempel Autopower har på sin sida. där är årskostnaden typ 200 kr.

Print screen
Vänster - Premium och Lifetime member
Höger - Basic member eller Guest
Vendor får samma som Premium, men också en egen forumdel under kategorin "Vendors"
 

Bifogat

  • premium.JPG
    premium.JPG
    147.6 KB · Visningar: 80
  • basic.jpg
    basic.jpg
    226.4 KB · Visningar: 77

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Egmont :confused:.Va, är det ett stort bolag som äger webbsidan sporthoj.Ja då var det ju tur att min popup stoppare fungerar som det var tänkt ifråga om all reklam som somliga påstår sig vara utsatta för här.

Om detta nu drivs i ekonomiskt styrd bolagsform varför har då t ex inte moderatorer mm betalt för sitt arbete som jag sett i en fråga från någon medlem när detta tydligen byggde på frivillighet.

Hoppas sidan blir bra när ni nu väl förnyat den. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag är ganska likgiltig men sålänge det inte blir som r1-forum.com så är jag glad...
Usch hoppas inte. Min gamla sajt som blev totalt våldad.

Enda likheten vore väl då att de oxå nu har annons efter första inlägget. Men tanken är ju att det ska vara mycket snyggare implementerat här på SH.

Är det snyggt så kommer det känns bättre, än om det är fult o blaffigt och "ovanpå".

Tycker det mesta låter bra, 980px är perfekt för oss som kör mindre laptops och paddor (även om man kan köra Tapatalk på paddan).
Dock blev jag orolig när jag såg att du skrev om betalning för annonser, jag tror tyvärr det kommer leda till minskat antal... Bättre att administrera säljannonserna som forumet administreras och skippa betalning, annars lär säljannonserna minska... Tycker säljsidan idag är klockren med bra utbud och gratis att använda, även om den självklart inte skulle avlida lite förfining i form av hela sidans nya design...

En fråga jag kom på dock, kommer sökfunktionen förbättras med uppgraderingen? Jag upplever inte att man alltid får fram det man vill när man söker, men det känns som att BB4 kanske hjälper detta på vägen?
Skulle väl inte sagt något, men att betala för köp & sälj ligger långt bort just nu. Om man kan betala, så vore det i så fall för att få någon extrafunktion. T.ex att synas bättre.

Tycker det mesta låter bra, 980px är perfekt för oss som kör mindre laptops och paddor (även om man kan köra Tapatalk på paddan).
Dock blev jag orolig när jag såg att du skrev om betalning för annonser, jag tror tyvärr det kommer leda till minskat antal... Bättre att administrera säljannonserna som forumet administreras och skippa betalning, annars lär säljannonserna minska... Tycker säljsidan idag är klockren med bra utbud och gratis att använda, även om den självklart inte skulle avlida lite förfining i form av hela sidans nya design...

En fråga jag kom på dock, kommer sökfunktionen förbättras med uppgraderingen? Jag upplever inte att man alltid får fram det man vill när man söker, men det känns som att BB4 kanske hjälper detta på vägen?
Skulle väl inte sagt något, men att betala för köp & sälj ligger långt bort just nu. Om man kan betala, så vore det i så fall för att få någon extrafunktion. T.ex att synas bättre.

Jag gillar förändringen!

Kanska kan man erbjuda medlemmarna en möjlighet till att "köpa sig fri" från annonseringen? Jag är moderator på en av siterna som drivs av amerikanska "Motorcycle.com" och där har man någon som kallas för "Premium member" där man kan stänga av annonsvisningen mot en kostnad på 15 usd per år eller 40 usd för "lifetime".

Kolla print screen..
Här finns medlemsnivåerna inkl kostnad. Man tillåter till exemepl leverantörer egna forumdelar för reklam under specifika villkor.
http://www.ducati.ms/forums/register.php

Gillar man siten och är här ofta så betalar man ju gärna för lite extra funktionalitet.. Samma som till exempel Autopower har på sin sida. där är årskostnaden typ 200 kr.

Print screen
Vänster - Premium och Lifetime member
Höger - Basic member eller Guest
Vendor får samma som Premium, men också en egen forumdel under kategorin "Vendors"
Ja, det skulle kunna vara ett alternativ. Kanske vore bäst att lansera samtidigt, OM nu vissa stör sig extremt mycket på annonserna. Det kommer diskuteras. Måste vara smidigt att betala i så fall.

Egmont :confused:.Va, är det ett stort bolag som äger webbsidan sporthoj.Ja då var det ju tur att min popup stoppare fungerar som det var tänkt ifråga om all reklam som somliga påstår sig vara utsatta för här.

Om detta nu drivs i ekonomiskt styrd bolagsform varför har då t ex inte moderatorer mm betalt för sitt arbete som jag sett i en fråga från någon medlem när detta tydligen byggde på frivillighet.

Hoppas sidan blir bra när ni nu väl förnyat den. :)
De har ägt sidan sen 2008, vart har du varit? Har det hänt hemska saker sen dess? Tyvärr kan inte moderatorer vara betalda. Finns ingen ekonomi för det. SH är inte en sådan kassako som folk tror. Det går runt just nu, men varken läsare eller annonsörer verkar helt nöjda. Inte jag heller. Det är dags för lite förändring på utseende och funktioner. Förhoppningsvis till det bättre med tiden.

Egmont :confused:.Va, är det ett stort bolag som äger webbsidan sporthoj.Ja då var det ju tur att min popup stoppare fungerar som det var tänkt ifråga om all reklam som somliga påstår sig vara utsatta för här.

Om detta nu drivs i ekonomiskt styrd bolagsform varför har då t ex inte moderatorer mm betalt för sitt arbete som jag sett i en fråga från någon medlem när detta tydligen byggde på frivillighet.

Hoppas sidan blir bra när ni nu väl förnyat den. :)
De har ägt sidan sen 2008, vart har du varit? Har det hänt hemska saker sen dess? Tyvärr kan inte moderatorer vara betalda. Finns ingen ekonomi för det. SH är inte en sådan kassako som folk tror. Det går runt just nu, men varken läsare eller annonsörer verkar helt nöjda. Inte jag heller. Det är dags för lite förändring på utseende och funktioner. Förhoppningsvis till det bättre med tiden.

Ett måste är väl att ha en chatt?

Kunna fråga direkt medans man är i garaget?
Typ gör olika chattrum, en för tekniska frågor och en allmän?

Kalas för dom som surfar mycket på sidan och för de som akut behöver hjälp i garaget?

Vad sägs?:tummenupp
Finns en chat på http://irc.sporthoj.com/

Men det är inget officiellt stöd för den.

Forumet är där man ska ställa frågor, då nästa man med samma problem som dig kan söka och få svar direkt.

Ett måste är väl att ha en chatt?

Kunna fråga direkt medans man är i garaget?
Typ gör olika chattrum, en för tekniska frågor och en allmän?

Kalas för dom som surfar mycket på sidan och för de som akut behöver hjälp i garaget?

Vad sägs?:tummenupp
Finns en chat på http://irc.sporthoj.com/

Men det är inget officiellt stöd för den.

Forumet är där man ska ställa frågor, då nästa man med samma problem som dig kan söka och få svar direkt.
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ja, det skulle kunna vara ett alternativ. Kanske vore bäst att lansera samtidigt, OM nu vissa stör sig extremt mycket på annonserna. Det kommer diskuteras. Måste vara smidigt att betala i så fall.

Borde vara relativt enkelt att fixa..

Paypal kör Motorcycle.com
Ogone betalkortslösning kör Svenska Ducati klubben (Mastercard/Visa - Verisign)
Betalnummer kör Autopower med (kostnad hamnar på teleräkning)
 

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Det blir ExpressionEngine, vilket är baserat på CodeIgniter. Ett fullt ut MVC ramverk som funkar riktigt nice. EE gör att man får den visuella delen att lira med templates och administration på olika sätt.
Noterar :)

Ok nice=) Har kikat in de lite förut å ännu mera nu och verkar helt klart potent, ska bli kul å se vad de kan bli av det=)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top