Intressekoll pulverlackering...

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Tänkte bara kolla ev intresse för pulverlackering á lite mer intressanta kulörer / texturer.. Jag och kusinen håller på att fixa igång ett "litet" hobbyprojekt nämligen och kommer att kunna erbjuda lite mer avancerade kulörer än standard ral färger.. Blästring, avfettning/tvätt, ultraljudstvätt med mera kommer att tillhandahållas också.. Återkommer mer framöver när startskottet börjar närma sig..

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Kommer att hålla till i Obbola ca 15km utanför Umeå.. MC ramar är dock ett smärre problem att göra från början iom storleken på ugnen, men tanken är att framöver även kunna erbjuda det, ugn i den storleken är på G om vi säger så.. Mått på ugnen vi har idag är B 39cm H 59cm D 54cm, så allt som ryms där inne är bara att lacka.
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Helt plötsligt ploppa det upp en massa grejer i huvudet på mig som skulle kunna få sig lite pulverlack under vintern. Styrkrona, fotpinnar och en massa sånt småjox.

Ska bli intressant att se vad du kommer tillhandahålla för färger och priser :)
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Umeå är lite väl högt upp att åka! Blir nog billigare att hitta en lokalare tror jag :/
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Klart intressant!

Vi får se vad jag kan skramla ihop.

Angående frakt så kostar bussgods 5-kilos låda 119:- per väg och 35-kilos 269:-.

/e
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det var ju inte så farligt! Hur är säkerheten med sån frakt då? Ingen risk för skador?

Man skall emballera så att paket och innehåll
klarar ett fall från lastkajen till asfalten.
bättre än så är att gå till överdrift! :D

Enligt min erfarenhet tar bussgods väl hand om försändelserna.
Även de som varit lite tveksamt packade har klarat sig bra.
Har väl fått ett tiotal paket via dem. :tummenupp

/e
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Man skall emballera så att paket och innehåll
klarar ett fall från lastkajen till asfalten.
bättre än så är att gå till överdrift! :D

Enligt min erfarenhet tar bussgods väl hand om försändelserna.
Även de som varit lite tveksamt packade har klarat sig bra.
Har väl fått ett tiotal paket via dem. :tummenupp

/e

Okej, kanske värt ett försök då! :D
 

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Kommer att hålla till i Obbola ca 15km utanför Umeå.. MC ramar är dock ett smärre problem att göra från början iom storleken på ugnen, men tanken är att framöver även kunna erbjuda det, ugn i den storleken är på G om vi säger så.. Mått på ugnen vi har idag är B 39cm H 59cm D 54cm, så allt som ryms där inne är bara att lacka.

Det som jag är mest sugen på är två 17" fälgar, kanske en motorkåpa om min hemmalack inte håller sig fin (räkna med det ;), styrkrona och ett tanklock om det går. Mellan tummen och lillfingret, vad tror du ett sådant party kan gå på hos dig? Inga skador på något utan det är väl bara blästring och lackering som måste göras kan jag tro!

Det är mest att jag är sugen på att testa pulverlackering för jag har hört mycket bra om det, billigt och miljövänligt! Det är saker som väger tungt för en arbetslös 19 åring ;)
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Går det att göra flerfärgat i pulverlack på nått sätt?
Jag har ju fastnat för randen jag har på mina fälgar tex.
Nackdelen nu när de är lackade är ju att de är så känsliga vid däckbyten osv :(
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Går det att göra flerfärgat i pulverlack på nått sätt?
Jag har ju fastnat för randen jag har på mina fälgar tex.
Nackdelen nu när de är lackade är ju att de är så känsliga vid däckbyten osv :(

Går utmärkt att göra flerfärgat, maskera på samma sätt som om du våtlackar, dock med lite värmetåligare tejp osv.. Kan ta o lacka en av mina bilfälgar i flerfärg och lägga upp bild här sen, blir dock inte inom närmsta veckan för vi har inte fått all utrustning än.

Video med "hård"test av pulverlackad bilfälg---->

Äh, tänkte bädda in youtube klippet men får det inte att funka, så blir länk istället..----->

http://youtu.be/Z_fN-shOIzA
 
Last edited:

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki zxr 400
Det som jag är mest sugen på är två 17" fälgar, kanske en motorkåpa om min hemmalack inte håller sig fin (räkna med det ;), styrkrona och ett tanklock om det går. Mellan tummen och lillfingret, vad tror du ett sådant party kan gå på hos dig? Inga skador på något utan det är väl bara blästring och lackering som måste göras kan jag tro!

Det är mest att jag är sugen på att testa pulverlackering för jag har hört mycket bra om det, billigt och miljövänligt! Det är saker som väger tungt för en arbetslös 19 åring ;)

Går det få ett prisförslag? Det är liksom lättare att bestämma sig om det är värt att skicka till dig då :)
 

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
BMW R1200GS
Jag har lite idé torka.. Vad skulle man pulverlacka på en BMW R1200GS? Fälgar kanske? Styret eventuellt eftersom det redan har några skavanker.
Har ni tillgång till den där supervärmetåliga pulverlacken? Isåfall kunde kort/grenrör blir läckert :)

Bara lite fria tankar..
 

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
BMW R1200GS
Jag har lite idé torka.. Vad skulle man pulverlacka på en BMW R1200GS? Fälgar kanske? Styret eventuellt eftersom det redan har några skavanker.
Har ni tillgång till den där supervärmetåliga pulverlacken? Isåfall kunde kort/grenrör blir läckert :)

Bara lite fria tankar..
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Ursäkta för lite dålig korrespondens från min sida, men har haft fullt upp sedan jag skrev här första gången. Vårat "lilla" projekt blev något helt större än vad vi någonsin tänkt så vi skippade garaget mitt och skaffade större. Allt finns att följa på våran Facebook sida--> https://www.facebook.com/pages/TjB-Pulverlack/284317068265949

God Jul på er alla!

// Thomas & Johan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top