Bokningen är öppen

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej!

Kan inte hitta vart mötet ska vara? Eller det kanske inte är bestämt än?

Passar på att fråga, det står medlemsavgift för 2012 Annullerad, datumet 2011-02-04. Hur funkar det, platserna för 2012 är väl inte släppta än?

MVH
Monika
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej!

Kan inte hitta vart mötet ska vara? Eller det kanske inte är bestämt än?

Passar på att fråga, det står medlemsavgift för 2012 Annullerad, datumet 2011-02-04. Hur funkar det, platserna för 2012 är väl inte släppta än?

MVH
Monika
Du bör ha fått ett mail om mötet men det är i alla fall på Ring Knutstorp.
Presslokalen på 2:a våningen vid tornet. Anmäl dig via hemsidan så att du blir registrerad och får rösta.

Vad gäller övriga frågor så får styrelsen svara på det.

Edit: Såg att du redan är anmäld. :tummenupp

Då är vi 34 st
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tack för svar, har inte varit medlem i år då jag inte alls kört men har planerat att bli till nästa år. Har inte fått något mail, än iaf. :)

Japp anmälde mig i går. Är ledig så kunde komma. :tummenupp


Du bör ha fått ett mail om mötet men det är i alla fall på Ring Knutstorp.
Presslokalen på 2:a våningen vid tornet. Anmäl dig via hemsidan så att du blir registrerad och får rösta.

Vad gäller övriga frågor så får styrelsen svara på det.

Edit: Såg att du redan är anmäld. :tummenupp

Då är vi 34 st
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack för svar, har inte varit medlem i år då jag inte alls kört men har planerat att bli till nästa år. Har inte fått något mail, än iaf. :)

Japp anmälde mig i går. Är ledig så kunde komma. :tummenupp
Vänta nu lite? Är du helt säker på att du inte är medlem?
Man kan nämligen inte gå på ett årsmöte om man inte är medlem. Det måste blivit nåt tokigt om du kan boka dig.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vänta nu lite? Är du helt säker på att du inte är medlem?
Man kan nämligen inte gå på ett årsmöte om man inte är medlem. Det måste blivit nåt tokigt om du kan boka dig.

hehe, ja! det står iaf ej medlem efter mitt namn, men boka mig kunde jag iaf. :) men får ja inte komma så gör ja inte det.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Hallå där,
Mikael har helt rätt. Årsmötet är för medlemmar endast.
Det visar sig att där blivit en liiiiiiiiiten miss när vi la upp bokningen vilket har medfört att även dom som inte är medlemmar har kunnat boka sig.

Det är nu ändrat.

Ledsen om det ställt till det för någon.

Mvh
Thomas

Ordförande
Sydskanes Emse

Passar på att fråga, det står medlemsavgift för 2012 Annullerad, datumet 2011-02-04. Hur funkar det, platserna för 2012 är väl inte släppta än?

MVH
Monika


Anledningen till att det står så är att vi "återanvänder" samma värde varje gång vi ska betala medlemsavgifter. Vilket innebär att om du betalt den en gång innan, eller försökt, så syns den i din historik.
Rent pedagogiskt borde den heta endast Medlemsavgift, eller så får vi helt enkelt skapa ett nytt värde varje gång istället.

Något vi får ta o fundera på.
Jag tackar för påpekandet, hade inte tänkt på det annars. :tummenupp
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Så även om jag fortfarande står som bokad får jag inte komma?! :)

Hallå där,
Mikael har helt rätt. Årsmötet är för medlemmar endast.
Det visar sig att där blivit en liiiiiiiiiten miss när vi la upp bokningen vilket har medfört att även dom som inte är medlemmar har kunnat boka sig.

Det är nu ändrat.

Ledsen om det ställt till det för någon.

Mvh
Thomas

Ordförande
Sydskanes Emse




Anledningen till att det står så är att vi "återanvänder" samma värde varje gång vi ska betala medlemsavgifter. Vilket innebär att om du betalt den en gång innan, eller försökt, så syns den i din historik.
Rent pedagogiskt borde den heta endast Medlemsavgift, eller så får vi helt enkelt skapa ett nytt värde varje gång istället.

Något vi får ta o fundera på.
Jag tackar för påpekandet, hade inte tänkt på det annars. :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Enl dom flesta stadgar så får vem som komma på mötet!
Men endast medlemmar har rösträtt.
Jag kan inte hitta nåt i våra stadgar om att årsmötet skulle vara öppet för alla men såsom röstningen skall genomföras enligt stadgarna blir en sån uppdelning nästan helt omöjlig.
Det går inte att säkerställa att bara medlemmar röstar vid acklamation. Inte ens vid en begärd rösträkning (handuppräckning) kan vi få ett säkert valresultat. I det fall man skulle tillåta icke medlemmar på ett årsmöte så får man antingen ha slutna omröstningar om allt eller tilldela ickemedlemmarna speciella platser i lokalen. Opraktiskt men naturligtvis möjligt att genomföra.

Gällande medlemskap står det dock så här:
13 § Medlems rättigheter och skyldigheter
Medlem,
har rätt att delta i sammankomster som anordnas för medlemmarna,
har rätt till information om föreningens angelägenheter,
skall följa föreningens stadgar och beslut som fattats av föreningsorgan samt följa i 3 § nämnda organisationers stadgar, bestämmelser och beslut.
har inte rätt till del av föreningens behållning eller egendom vid upplösning av föreningen,
skall betala medlemsavgift senast den 31 januari samt de övriga avgifter som beslutats av föreningen.

Årsmöte samt extra årsmöte
15 § Tidpunkt, kallelse
Årsmötet, som är föreningens högsta beslutande organ, hålls före utgången av november månad på tid och plats som styrelsen bestämmer.

Kallelse till årsmötet skall av styrelsen senast tre veckor före mötet sändas till medlemmarna via e-post. osv. osv.

17 § Rösträtt samt yttrande- och förslagsrätt på årsmötet
Medlem har rösträtt på möte.
Rösträtten är personlig och får inte utövas genom fullmakt.


Som jag tolkar det får ju bara medlemmar en kallelse (inbjudan) enligt §15 och då är det endast de som är välkomna. Man får ju inte komma objuden på en fest. :tungan
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är inte hela världen för mig om jag inte får komma. Så det är lugnt. :) Men iom ja kunde boka mig så trodde jag det var ok.

Men måste era medlemmar boka sig till årsmötet för att komma, ni skickar ju ut en inbjudan men det kanske kommer folk som inte bokat sig på hemsidan. Kontrollerar ni alla som kommer att de är medlemmar och bokade? Bara undrar, för hade jag inte tänkt på att fråga så hade ju ingen vetat att jag inte var medlem. Visste inte själv att man var tvungen att vara det. :)


Jag kan inte hitta nåt i våra stadgar om att årsmötet skulle vara öppet för alla men såsom röstningen skall genomföras enligt stadgarna blir en sån uppdelning nästan helt omöjlig.
Det går inte att säkerställa att bara medlemmar röstar vid acklamation. Inte ens vid en begärd rösträkning (handuppräckning) kan vi få ett säkert valresultat. I det fall man skulle tillåta icke medlemmar på ett årsmöte så får man antingen ha slutna omröstningar om allt eller tilldela ickemedlemmarna speciella platser i lokalen. Opraktiskt men naturligtvis möjligt att genomföra.

Gällande medlemskap står det dock så här:
13 § Medlems rättigheter och skyldigheter
Medlem,
har rätt att delta i sammankomster som anordnas för medlemmarna,
har rätt till information om föreningens angelägenheter,
skall följa föreningens stadgar och beslut som fattats av föreningsorgan samt följa i 3 § nämnda organisationers stadgar, bestämmelser och beslut.
har inte rätt till del av föreningens behållning eller egendom vid upplösning av föreningen,
skall betala medlemsavgift senast den 31 januari samt de övriga avgifter som beslutats av föreningen.

Årsmöte samt extra årsmöte
15 § Tidpunkt, kallelse
Årsmötet, som är föreningens högsta beslutande organ, hålls före utgången av november månad på tid och plats som styrelsen bestämmer.

Kallelse till årsmötet skall av styrelsen senast tre veckor före mötet sändas till medlemmarna via e-post. osv. osv.

17 § Rösträtt samt yttrande- och förslagsrätt på årsmötet
Medlem har rösträtt på möte.
Rösträtten är personlig och får inte utövas genom fullmakt.


Som jag tolkar det får ju bara medlemmar en kallelse (inbjudan) enligt §15 och då är det endast de som är välkomna. Man får ju inte komma objuden på en fest. :tungan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top