Iveco Australian Grand Prix - Phillip Island

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag hatar att skriva det, för allt var inte bättre förr, men tror ni att tex Doohan hade stått över ett race pga ett skadat finger?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag hatar att skriva det, för allt var inte bättre förr, men tror ni att tex Doohan hade stått över ett race pga ett skadat finger?
Det beror nog helt säkert på situationen i totalen. Nu försvann titeln och då finns det inte så stor poäng med att köra.
Dessutom skulle de aldrig släppa ut Lorenzo på banan i helgen.
Att Doohan körde med sitt trasiga ben 92 var ju för att han hade chansen att vinna VM. Hade den chansen varit borta hade han inte kört.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Skönt att se att benpipan sitter kvar och sticker ut från fingertoppen... :näsblod

"AAAJSOMFANIHELVETE" säger jag i alla fall...

Jorge-Lorenzo-finger-Phillip-Island.jpg


OM det dessutom är nervskador i fingret så kanske det inte bara är smärtan som gör att Lorenzo inte kan köra. Tror nog samtliga MotoGP förare, inklusive Lorenzo, är rätt så bra på att köra med smärta och smärtstillande... Tror inte att han är vekare än nån annan i startfältet... Han skulle nog kört om det gick...
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Well, det är nog inte möjligt att köra när man precis fimpat toppen av ett finger måste jag nog säga. Empiriska tester visar att det gör skitjävla asont faktiskt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Well, det är nog inte möjligt att köra när man precis fimpat toppen av ett finger måste jag nog säga. Empiriska tester visar att det gör skitjävla asont faktiskt.
Vi som är Lorenzo-fans uppskattar din hängivenhet för sporten. Det är dedikation att utföra smärtsamma empiriska tester i frågor som denna. :Bugar
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Grabbarna i MotoGP är självklart av annat virke än vi vanliga dödliga men jag ger mig fan på att Doohan eller någon av de gamla gubbsen hade kört ändå :)

(Själv hade jag svimmat när benpipan tittade fram :död )
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Han som körde EM på Anderstorp (holländare?) och bröt nyckelbenet på kvalet, flög hem och skruvade ihop det och återkom och körde racet på söndagen hade nog kallat Jörgen för sittkissare. :hihi
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Jag hatar att skriva det, för allt var inte bättre förr, men tror ni att tex Doohan hade stått över ett race pga ett skadat finger?

Antagligen hade Lorenzo kört om han körde samtidigt som Doohan. Säkerheten över huvud taget är mycket mer skärpt idag än då. Lorenzo hade inte fått starta oavsett hur mycket han skulle vilja förmodligen. 80-90talen är ju inte kända idag för att vara säkerhetens årtionden, även om det var bättre då än på 50 talet.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
När Spies fick ett wildcard på Valencia för två år sen så frågades han ut angående motståndet, de andra förarna osv. I sitt svar fanns det en förare som han talade speciellt varmt om och det var Stoner. Något i stil med att "det Stoner gör med hojen är omänskligt"...

Jag har hållit tummarna för Stoner i ca tre år och det var bannemej på tiden att han fick vinna Mgp. Han kör ju helt brutalt snyggt (o säkert med för den delen..) Synd bara att han är så blygsam för de hade varit kul o se Stoner hoppa i ankdammen o fira :D

Nåväl... kastar med den i mitt tycke snyggaste hojen han kört på :tummenupp
 

Bifogat

  • AUS-GP-Stoner-action_1600.jpg
    AUS-GP-Stoner-action_1600.jpg
    156.9 KB · Visningar: 142

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Skönt att se att benpipan sitter kvar och sticker ut från fingertoppen... :näsblod

"AAAJSOMFANIHELVETE" säger jag i alla fall...

Jorge-Lorenzo-finger-Phillip-Island.jpg


OM det dessutom är nervskador i fingret så kanske det inte bara är smärtan som gör att Lorenzo inte kan köra. Tror nog samtliga MotoGP förare, inklusive Lorenzo, är rätt så bra på att köra med smärta och smärtstillande... Tror inte att han är vekare än nån annan i startfältet... Han skulle nog kört om det gick...

Det var ju bara en liten bit av toppen.... :krama
Alpinestarshandskar nej tack :D
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Han som körde EM på Anderstorp (holländare?) och bröt nyckelbenet på kvalet, flög hem och skruvade ihop det och återkom och körde racet på söndagen hade nog kallat Jörgen för sittkissare. :hihi

VM var det, & Jacques Cornu, Schweiz (allt plockat ur mitt tvivelaktiga minne).
 

Bifogat

  • pour flyers a5 jacques compet.jpg
    pour flyers a5 jacques compet.jpg
    231.8 KB · Visningar: 66
  • images.jpg
    images.jpg
    6.8 KB · Visningar: 498

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En skillnad nu mot förr är att nu har förarna skrivit kontrakt med team och sponsorer om vad dom ska få i ersättning för att köra. Dom kan hoppa över race pga skada och ändå inte förlora ekonomiskt.

Förr fick förarna prispengar för sina resultat av arrangören. Vann man kunde man köpa en Ferrari Testarossa som tröst för att man körde lite skadad. Var lite mera att köra för då.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En skillnad nu mot förr är att nu har förarna skrivit kontrakt med team och sponsorer om vad dom ska få i ersättning för att köra. Dom kan hoppa över race pga skada och ändå inte förlora ekonomiskt.

Förr fick förarna prispengar för sina resultat av arrangören. Vann man kunde man köpa en Ferrari Testarossa som tröst för att man körde lite skadad. Var lite mera att köra för då.

En annan skillnad är att i dag skulle inte en förare släppas ut på banan fullproppad med kul tabletter, hoppas och tror jag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top