Roligaste/bästa för 50-60k.

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Måste tyvärr hem till Sverige i vinter och kommer stanna till slutet av augusti 2012 så vill ju ha något kul att åka på i vår/sommar.

Hade sist en zx6r -98 men är nu ute efter något modernare och gärna något mer lite mer upright sittställning.

Tittat runt lite på blocket och det finns ju mycket man skulle vilja ha, KTM duke, z750, Street/speed triple, aprilia shiver, z1000 o.s.v....

Så vad ger mest för pengarna i rolighetsfaktor/körglädje?
 
Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Speed triple och superduke är skoj men jag skulle nog ändå lägga min röst på en gsxr k5/k6 :)
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Speed triple och Street triple tycker jag är mycket roligare än Superduke, z750/1000 etc..
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Ett kontroversiellt tips är att kika på Buell. Efter nedläggningen av verksamheten dumpades priserna så att du hittar väldigt nya ex för en spottstyver...
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Fan, jag blev glad av den här tråden - det finns ett ljus i tunneln, det kommer en vår/sommar ännu en gång.

Det känns annars bra tungt nu, men att läsa dina planer för att få brassa vårväg är underbart!

Z1000?
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Visserligen partisk men street triple har en motor med bra vrid av betydligt trevligare karaktär än en "vanlig" 600. Börjar dra redan vid 3000 varv. Finns en uppsjö på blocket för bra pengar. R rekomenderas då den har bättre bromsar och fjädringskomponenter. Försäkring är tokbilligt på if (märkesförsäkring, sport classic), kostar mig 5000 om året helförsäkrat.

Jo skulle gärna ha en liters sport, men känns som att försäkringen blir jävligt dyr, vill ha något som är hyffsat billigt i drift.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Frägan är ju lite om du ska åka enkom gata eller om du ska runt och piska banor. Eller en mix av båda..

Personligen tycker jag att sporthoj är värdelöst på gata främst pga körställningen. Street/speed Trriple eller SuperDuke är skarpa tips. SDn är fantastisk även på bana om du inte åker Racetempo. Och det är roligare att piska R1or med en sån än med en annan posördräpare. Dessutom funkar den att åka längre på, även med skjuts.

Baksida är att det äts däck och har lite dyra servicar.


För bana.. Kolla CBR600RR ellerr R6 från 05-. Gott om delar, gott om kunskap och bra efterfrågan när du ska sälja sen. Finns många bra hojar, men dussinhojarna är ofta det av en anledning..

Ja...

990SM är fan det roligaste man kan åka på gata! Kööp
 
Last edited:

PXX

#131 Rookie 1000
Gick med
8 Nov 2010
Ort
Huddinge
Hoj
GSXR1000, Street Triple R
Lägger min röst på Speed Triple. Du får en superfräsh och välutrustad 06-07 för dom pengarna (till våren lär 08orna sjunka ner till den nivån också), går som ett skott men är ändå väldigt lättkörd. En bra kompromiss mellan v-twin och radfyra :)
 

jahsoldier

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Linköping och Kamala(thailand,phuket)
Hoj
Ute efter nytt.
Lägger min röst på Speed Triple. Du får en superfräsh och välutrustad 06-07 för dom pengarna (till våren lär 08orna sjunka ner till den nivån också), går som ett skott men är ändå väldigt lättkörd. En bra kompromiss mellan v-twin och radfyra :)

Jo det lutar nog åt en sådan alt. en KTM 990 SM. Verkar vara de roligaste alternativen=)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Många skriver väl om sin egen hoj här. Så jag får väl oxå det. Jag behöver bli av med min RSV1000R. Den kan gå till ett bättre pris än det utannonserade om ni hör av er innan snön kommer! Must go! Det ÄR en riktigt fin hoj att mullra runt med! :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Yamaha FZ6 s2 ABS säger jag. kostar 6k hel/hel att försäkra i storstad. 100 hk, och e skitrolig
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Omöjlig fråga att svara på. Du måste testa dig fram. Titta i mitt garage på dom hojar jag haft. Några av dom ligger i din prisklass. Kan inte säga vilken som var roligast.. Det beror nog på vilka man åker med. Åker du med ett motardgäng ska du ha motard. Åker du med sporthojar ska du ha sporthoj osv.. Det blir roligare överlag om man tex åker med polarna på bankörning etc..

Ska du ha motard får du fundera på vilken. Lilla smidiga 690 eller stora tunga motovägstrygga wheeliekungen 950 sm..

Ska du ha sporthoj. Fundera på om du har nytta av 1000cc. Det ä väldigt många som inte har nytta av en sån.

Åker du ensam så köp den du gillar mest. Som sagt, kan inte säga vilken som är roligast, dock kan jag säga att en R1 -07 kommer jag aldrig att köpa igen.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Upprätt ställning och kul? Tja, motard är ju en variant och där kan man välja allt från "tävlingshojar" som är små och lätta eller stora klumpar med mycket motor (svårt att kalla de senare, motard dock, det är street fighter med offroadstuk snarare).

Mer gatuanpassat och för landsväg - och om du bara ska ha över sommaren (du slipper fundera över om den ska hålla mer än över säsongen) - då är det nästan läge för en fighter, men köp en med turbo - det är galet kul med mycket pulver (allt under tvåhundra häst är ganska lamt :näsblod :D ).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top