Smidiga depåstöd

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Råkade surfa förbi dessa smidiga depåstöd som lyfter i ramen och lyfter båda hjulen med endast ett stöd.

[YOUTUBE-ID]fJl92w53zug[/YOUTUBE-ID]

Säljs av Bursig i tyskland och kostar 359€. Inte särskilt billigt men inte så farligt mycket dyrare än om man skall ha 2 klassiska stöd av lite kvalisort. Dessutom sjukt mycket häftigare.....

Skall kräva att de förare jag skruvar för nästa säsong enbart skall använda dessa:D....
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Nåt av företagen som annonserar här på SH säljer liknande stöd. Kommer inte ihåg namnet på företaget men dom säljer allt möjligt. Både till bil och mc.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Nädu, du får ju depåns snyggaste teamkläder så håll till godo med de "gamla stöden". :kiss
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Snacka om sammanträffande....

Är MotoMFG samma tillverkare som Burstig? Produkten verkar vara samma sak men båda marknadsför det som just deras eget stöd....:va

Tror de konkurrerar. Nån snubbe på nåt amerikanskt ducceforum sålde båda sorter i sin webshop iaf och rekommenderade MFG för just 1098 för det hade nån skyddande gummigrej nånstans.

Minns inte exakt då jag satt och surfade detta mitt i natten och var allmänt yr.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
har sett likadan funktion på stöd här på SH fast då var det en mutterpicka som skruvade upp hojen så den här var ju absolut smidigare:)
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Undrar hur mycket man törs bryta å bända i hojen när den hänger i den där, tex dra loss/åt hjulaxlar osv :va

Det är inga problem.
Hade ett sådant till min K5:a
Grymt smidigt och hojen hänger riktigt stadigt.
Man behöver ett bakstöd för att mecka framdrev men annars funkar det perfekt!
Rekommenderas!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Känns spontant inte som nåt jag skulle ha med till depån, men grymt smidigt i garaget om man ska skruva framgaffel, sving och sånt som omöjliggör att det står på vanliga stöd.

Alternativet är ju travers i taket och då är man ju rökt på plats. Med ett sånt kan man ju riva hojen till ren ram, bryta när man är halvvägs, rulla in den i hörnet, köra in bilen och gå upp och käka.. MKT smidigare än att barrikadera garaget i 5 veckor för att man hade vinterpussel.
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Varför? :va Kan man inte hänga upp den på höger sida?
Möjligt att det finns stöd för lyft på högersidan men det går inte att skifta sida på ett bef. eftersom det måste byggas spegelvänt.
Jag tyckte inte det var ett problem eftersom bakstödet ändå användes vid transport.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top