Dax att utse Årets...

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Min röst lägger jag på Jesper Pellijeff.

12 segrar på lika många målgångar i Junior Cup tycker jag talar ett tydligt språk. Glad och trevlig grabb dessutom, och jag vet vad jag talar om. Vi har sett mycket av Jesper i år. Min grabb har mest sett ryggen på Jeppe dessvärre, men hela säsongen har Jeppe kört 100% juste och utan fula trix.

Jag tycker att årets förare är en hedersutmärkelse som inte bara skall utgå från det som presteras på banan utan också hur man bär sina framgångar i depån, Jesper Pellijeff är i mina ögon årets förare även i den aspekten.

Han är definitivt en av de största talanger jag sett under mina +30 år i roadracing, han kommer att gå långt. Oavsett om det blir RedBull 2012 eller 2013.

// Per Träff
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Tack så mycket för de vänliga orden, det uppskattas enormt!! Det har minst sagt varit en annorlunda säsong o jag är tacksam att det i allt visat sig finnas stöd och riktigt bra människor..
Ni är en del av vinsterna =) tack.
Hälsningar Jesper Pellijeff
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack så mycket för de vänliga orden, det uppskattas enormt!! Det har minst sagt varit en annorlunda säsong o jag är tacksam att det i allt visat sig finnas stöd och riktigt bra människor..
Ni är en del av vinsterna =) tack.
Hälsningar Jesper Pellijeff

Jesper!
Du kommer att gå långt! Inte bara för att du kör snabbt som en gud, du har dessutom den sociala kompetensen att leverera en kommentar som den ovan; elegant och ödmjuk. Kalas!
Du kommer att gå långt! Kommer jag att få äran att bli frånkörd 2012? I STK 600?
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Haha, schysst komplimang tack så mycket..
Vet inte hur säsongen/körningen 2012 ser ut för min del än..
Men kommer att träna och köra på bandagar o utomlands där jag kan o får så jag hoppas att vi ses nått:)
Längtar efter att få köra/testa min hoj, just nu är den isär skruvad hos SBK ONE Fredrik Stigefelt som gör den 100 % Super stock hoj.. Helt kanon, ska bli så kul.
Tack!!
Hälsningar Jesper Pellijeff
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Haha, schysst komplimang tack så mycket..
Vet inte hur säsongen/körningen 2012 ser ut för min del än..
Men kommer att träna och köra på bandagar o utomlands där jag kan o får så jag hoppas att vi ses nått:)
Längtar efter att få köra/testa min hoj, just nu är den isär skruvad hos SBK ONE Fredrik Stigefelt som gör den 100 % Super stock hoj.. Helt kanon, ska bli så kul.
Tack!!
Hälsningar Jesper Pellijeff

Ska jag tolka det som vi slipper dig i ett år till!!!???:banana:hoppa
Där tjänade jag en placering!!!:banana

Det blir fint Jesper, din tid kommer!:tummenupp
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Ska jag tolka det som vi slipper dig i ett år till!!!???:banana:hoppa
Där tjänade jag en placering!!!:banana

Det blir fint Jesper, din tid kommer!:tummenupp

Haha, tack :tummenupp.. Ja vi ses på banan/träning i ett par säsonger innan jag får tävla i STK 600..

Hälsningar Jesper Pellijeff

Jesper Pellijeff
Alexsandra Ringkvist
LMS

:yoparty

:tummenupp Tack schysst..
Hälsningar Jesper Pellijeff
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Haha, tack :tummenupp.. Ja vi ses på banan/träning i ett par säsonger innan jag får tävla i STK 600..

Hälsningar Jesper Pellijeff

Puh, det var för tur! När Schakt körde 2010 blev jag frånåkt av en förare som var en tredjedel av min ålder. Hade du varit med hade jag blivit frånåkt av någon en fjärdedel av min ålder!
Är det sexton du måste vara för att köra 600? Kan du köra 125 gp?
 

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Puh, det var för tur! När Schakt körde 2010 blev jag frånåkt av en förare som var en tredjedel av min ålder. Hade du varit med hade jag blivit frånåkt av någon en fjärdedel av min ålder!
Är det sexton du måste vara för att köra 600? Kan du köra 125 gp?

Tack *skrattar*, det viktigaste är ju att ha roligt :banana 15 år för att tävla tror jag.. Siktar och planerar på att köra 125 GP:) utmaning Yees!!

Hälsningar Jesper Pellijeff
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Fakta:
Dessutom körde han ifrån alla svenskar i 125 racer, när
tävlingen gick i Norge. ( I Sverige får han inte köra 125 racer
för han är fortfarande för ung).



// Pontus

Visst är Jesper en av de mest lovande förarna vi har i sverige, det har jag sagt sedan jag såg honom på 100-kubbaren första gången. Men trots det tycker jag SVEMO gör rätt i att hålla på åldersgränserna, vad annars skall de göra. På samma sätt som man nu mer eller mindre konstaterat att allvarliga skador och dödsfall inom motocross kopplas till för tunga motorcyklar. Visst har Jesper inga problem att köra fort med en 600. Men har han fysiska styrkan som behövs när denna hoj sätter sin sämsta sida till, det tror inte jag, för även Jesper kommer krascha förr eller senare. Det skall bli skitkul att se honom i 125R nästa år och förhoppningsvis får han då lite motstånd, för det tror jag faktiskt han kommer få där, numer är det faktiskt ganska hög klass där, som inte gör bort sig helt internationellt. Visst var han snabbast av Svenskarna i Norge men om jag minns rätt var han den enda? Men att köra jämnt med Gulliksen på den banan ÄR respekt.
Man kan alltid säga att det är väl föräldrarnas ansvar och om de tycker det är ok, varför skall då Svemo "sätta sig emot".
Vänd på frågan, vem får ta skiten om Jesper skadar sig alvarligt på en hoj han inte borde sitta på enligt samtliga förbund? Jo, SVEMO. Förhoppningsvis kommer han med i RBR nästa år, men även om han hade fått komma med i år tror jag inte han hade gjort det. I mina ögon var det bara Eemeli Lahti som utmärkte sig lite av nordborna och han kom inte heller med.
Han är som sagt en extrem talang som dessutom har uppbackningen som behövs, och jag är ganska övertygad om att även SVEMO kommer backa upp honom framöver, dock inte genom att utfärda några åldersdispenser. Visar det sig att han kör skjortan av alla här hemma även i 125R så skicka ut honom i Europa i denna klassen, det kommer garanterat att "öppna dörrar"!

Vrid nu inte detta till att jag har något emot Jesper. Jag känner både honom och hans familj och han är som sagt skitduktig och jag önskar honom verkligen lycka till 2012 i 125GP!
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top